Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
MellowTurkey78
17-11-2023 om 09:54
Suzy dat heb ik (Zwager is MDL arts en hij adviseerde dat) maar om eerlijk te zijn ik ben daar niet erg trouw in... Dat moet ik wel wat consequenter gaan doen...
Lollypop: dank je en
terug. Nu je het zegt ik heb toen ik de 2e x verging van de pijn en naar de huisartsenpost ging ook van dat spul meegekregen en ik heb er nog een paar. Had toen niet het idee dat het erg hielp maar misschien wel als onderhoud en het is inderdaad prettiger dan laxeertabletten. (Echt wat een ellende van de week maar ja het is helaas wel nodig om de boel af en toe ff te legen...
Lollypopje
17-11-2023 om 09:55
@Phoebe ik dacht niet eens aan dat echte spul. Ik heb gewoon zo'n tuit bij een seksshop besteld en vul hem met water 😂 voor mij is dat gelukkig voldoende. Lijkt me echt naar als vrijwel niks helpt.
Ik heb inmiddels redelijk door waar ik op reageer en als ik dat dan niet meer eet duurt de obstipatie een halve week en nog een halve week voor het weer normaal werkt. Helaas heeft het ook een heel negatief effect op mijn energie huishouding, dus dat helpt wel om voorzichtig te blijven.
MellowTurkey78
17-11-2023 om 10:07
Lollypopje schreef op 17-11-2023 om 09:55:
@Phoebe ik dacht niet eens aan dat echte spul. Ik heb gewoon zo'n tuit bij een seksshop besteld en vul hem met water 😂 voor mij is dat gelukkig voldoende. Lijkt me echt naar als vrijwel niks helpt.
Ik heb inmiddels redelijk door waar ik op reageer en als ik dat dan niet meer eet duurt de obstipatie een halve week en nog een halve week voor het weer normaal werkt. Helaas heeft het ook een heel negatief effect op mijn energie huishouding, dus dat helpt wel om voorzichtig te blijven.
Haha dat kan ook... Nou ik denk dat dat voor onderhoud wel kan... De laatste keer dat zat er echt wel veel in...
Ik heb nogmaals de vorige keer van zwager gehoord dat wanneer je eenmaal last hebt van obstipatie je het echt moet onderhouden en je levensstijl aan moet passen. Ik dacht zo moeilijk is dat niet, ik kan dat zelf wel maar het is toch niet zo makkelijk... (En ik ben dan wel officieel voedingsdeskundige, voor dit soort medische dingen ben ik niet opgeleid)
Ik heb dus gister meteen een afspraak bij de dietiste (ik ken een hele fijne) gemaakt want ik ben echt even klaar met dat prikkelbare darm syndroom. Ik heb helemaal geen zin om me aan voedingsvoorschriften te houden eerlijk gezegd maar liever dat dan om de paar maanden obstipatie want ik word daar zo ontzettend naar van... Het is het een of het ander.. (Maar liever wel iets anders dan laxeertabletten maar goed er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden..)
ToetieToover
17-11-2023 om 12:03
Phoebe, wat vervelend van je PDS. Officieel had ik ook die diagnose maar er bleek toch iets heel anders mis met mijn dikke darm.
Maar ik heb er lang mee getobt en had het meeste baat bij:
-dagelijks een vezeldrankje (yakult, lepel psylliumvezels, water, karnemelk), snel opdrinken voordat het te dik wordt. dit drankje neem ik nog regelmatig als ik niet aan 30 gram vezels per dag kom. Let ik speciaal op, omdat het zowel bij te snelle als te langzame darmwerking helpt. Te dik of te dunne ontlasting: psylliumvezels helpen in beide gevallen.
-kauwgom kauwen na de operatie aan mijn darmen om de darmen te stimuleren en in beweging te krijgen. Dat zou je nog kunnen proberen bij verstopping.
https://www.darmgezondheid.nl/kauwen-voor-je-darmen/
MellowTurkey78
17-11-2023 om 15:11
Thnx Tootie!
Ook nog even geblooperd: d8 ik uren geleden de afwasmachine aangezet te hebben, zie ik net dat ik de knop maar 1 x ingedrukt te hebben ipv 1 x. Tja dat schiet niet op Phoebs...
Loulou39
17-11-2023 om 18:51
PhoebeHolmesreturns schreef op 17-11-2023 om 15:11:
Thnx Tootie!
Ook nog even geblooperd: d8 ik uren geleden de afwasmachine aangezet te hebben, zie ik net dat ik de knop maar 1 x ingedrukt te hebben ipv 1 x. Tja dat schiet niet op Phoebs...
Ook weer herkenbaar 😁
MellowTurkey78
17-11-2023 om 19:39
Loulou39 schreef op 17-11-2023 om 18:51:
[..]
Ook weer herkenbaar 😁
Fijn
Ook leuk, een open nog niet leeg zakje sojasaus op zn kop terug in het kruidenrekje zetten...
Gaat weer lekker vandaag...
Loulou39
17-11-2023 om 21:13
PhoebeHolmesreturns schreef op 17-11-2023 om 19:39:
[..]
Fijn
![]()
Ook leuk, een open nog niet leeg zakje sojasaus op zn kop terug in het kruidenrekje zetten...
Gaat weer lekker vandaag...
Oh nee!! Sterkte nog vandaag (de dag is bijna om) 😂.
MellowTurkey78
17-11-2023 om 21:35
Loulou39 schreef op 17-11-2023 om 21:13:
[..]
Oh nee!! Sterkte nog vandaag (de dag is bijna om) 😂.
Dank je, fijn idee
.
Beterlaat2021!
18-11-2023 om 11:52
Eigen blooper : zojuist in de supermarkt weer een fles wijn vernield, ik schoof hem met mijn rugzak van de tafel af. Heel genant, maar het dichtsbijzijnde personeelslid reageerde heel vriendelijk.
Beterlaat2021!
18-11-2023 om 11:56
Een blooper van iemand anders, namelijk de overvaller die in juli jl. een juwelier op klaarlichte dag overviel.
Hij stond prima op camera : toen hij binnenkwam nog zonder bivakmuts...
Deze week zag hij zichzelf háárscherp op de TV toen hij samen met zijn vrouw naar 'Opsporing Verzocht' zat te kijken......
Zij heeft hem even op het politiebureau afgezet!
HAHA!wait..what
25-11-2023 om 01:08
Hebben jullie wel eens auto gereden in het donker, zonder de lichten aan?
Ik wel dus! Dacht echt dat me dat nooit zou overkomen haha..
Vanavond reed ik in een woonwijk en het regende keihard, ik zag daardoor bijna niks dacht ik. Toen al een aantal auto's knipperden met de lichten dacht ik; ahh nee he, weer een lampje kapot van de auto?! En toen.. Vond ik het dashboard wel erg donker.. En ja hoor, toen kreeg ik in de gaten dat ik de lampen niet eens aan had haha
Op zich wel enigszins te verklaren; Ik had iemand afgezet en hoewel ik de auto gewoon op de handrem wilde zetten, had ik die toch uitgezet en daardoor uit automatisme de lampen uitgedaan. Maar in m'n hoofd had ik de auto dus niet uitgezet haha 
nlies
25-11-2023 om 01:16
Heel lang geleden ook gehad. Lampen vergeten aan te doen, en in een woonwijk merk je dat niet meteen. En waarom die auto achter mij met zijn lichten bleef knipperen snapte ik ook niet. Totdat hij me kon inhalen en ik een stopteken zag. En toen zag ik het pas, en natuurlijk had ik toevallig geen rijbewijs bij me. Ben er af gekomen met ritje politiebureau de volgende dag om te laten zien dat ik echt een rijbewijs heb
MellowTurkey78
25-11-2023 om 07:56
Is mij ook wel eens overkomen jaren geleden in de auto van mijn moeder die ik een weekje mocht lenen
Nlies: oeps ![]()