Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
Mama-Inge
06-10-2023 om 19:59
Loulou39 schreef op 06-10-2023 om 19:47:
[..]
Wel goedgekomen hoop ik?
Ja hoor, 1 vinger waar een schaafplekje op zit en waarschijnlijk morgen een beetje spierpijn
MellowTurkey78
06-10-2023 om 20:40
Oei ma inge, geen pijn gedaan? Had net een vreselijke parkeerblackout, ik raakte in paniek en dan lukt niks meer... (oude wijk met smalle straten en ik rijd bijna nooit in het donker en dan komen mensen je ook nog helpen. Lief maar dan voel ik me nog lulliger)
Loulou39
06-10-2023 om 20:42
PhoebeHolmesreturns schreef op 06-10-2023 om 20:40:
Oei ma inge, geen pijn gedaan? Had net een vreselijke parkeerblackout, ik raakte in paniek en dan lukt niks meer... (oude wijk met smalle straten en ik rijd bijna nooit in het donker en dan komen mensen je ook nog helpen. Lief maar dan voel ik me nog lulliger)
Oeh, dat ken ik!
Als je alleen bent, kun je rustig opnieuw proberen, maar paniek en toeschouwers 😱
(En ik heb al 25 jaar m’n rijbewijs…)
MellowTurkey78
06-10-2023 om 20:47
Loulou39 schreef op 06-10-2023 om 20:42:
[..]
Oeh, dat ken ik!
Als je alleen bent, kun je rustig opnieuw proberen, maar paniek en toeschouwers 😱(En ik heb al 25 jaar m’n rijbewijs…)
Echt zo irritant.. stapte een buurman naar buiten of het allemaal lukte..
En ik was al wat paniekerig omdat het niet lukte. (Ik heb nog niet zoveel rijervaring en heb sinds een paar maanden mn 1e autootje)
Mopperdingen: ben net thuis, ben erg moe, er is een feestje en ze zijn luidruchtig en dat vind ik ff irritant.
En ik snap niet waarom iedereen zo laaiend is over Barbie.. ok geweldig hoor, een maatschappelijk thema maar ik vond er verder weinig aan...
SuzyQFive
06-10-2023 om 21:59
Beterlaat2021! schreef op 03-10-2023 om 18:43:
Kijk je wel digitale TV? Dan kun je toch ook een programma opnemen en uitgesteld bekijken? Ook series inplannen.
Heb alleen NLZiet (en Netflix, Disney enz).
MellowTurkey78
12-10-2023 om 20:29
Ik heb sinds juni mijn 1e autootje (ben 41, nooit auto gehad, ben beetje laat maar goed dat maakt niet uit) en ik heb mijn allereerste bon binnen. Erg lullige overtreding; 8 km te hard na meetcorrectie (En ik vind het niet tellen want ik was op dat moment echt vreselijk de weg kwijt, mn mobiel was leeg dus geen GPS en dat gaat echt niet met mijn dramatische richtingsgevoel
)
Waarom ik er om lach is 1 het is mijn eigen dikke schuld 2 ik vind het enorm grappig dat ik eindelijk, op mijn 41e, een x een boete heb
(Geen idee eigenlijk waarom ik het zo grappig vind.. ik had gewoon al zo'n vermoeden...)
Beterlaat2021!
13-10-2023 om 07:02
@Phoebe : je kunt ook de foto van de overtreding opvragen, om in te lijsten.
Dat is wel komisch hoor!
Broodjebrie
13-10-2023 om 07:27
en phoebe en ik zijn bijna op dezelfde plaats geflitst. Alleen was het bij mij vorig jaar en 2 keer 
PerfumedAlpaca84
13-10-2023 om 08:24
Beterlaat2021! schreef op 13-10-2023 om 07:02:
@Phoebe : je kunt ook de foto van de overtreding opvragen, om in te lijsten.
Dat is wel komisch hoor!
Even met DigiD inloggen en dan staat hij er al. Heb ik ook eens gedaan met mijn (tot nu toe...) enige boete. Je zag aan je dat ik doorhad dat het niet goed ging
MellowTurkey78
13-10-2023 om 08:47
Wandelvrouwtje schreef op 13-10-2023 om 08:24:
[..]
Even met DigiD inloggen en dan staat hij er al. Heb ik ook eens gedaan met mijn (tot nu toe...) enige boete. Je zag aan je dat ik doorhad dat het niet goed ging
![]()
Ok en waar kan dat, op RDW.nl
? (Ben niet zo goed in die dingen...)
Aaaahh ik heb het al gevonden
Brie:
Ach ik kan me wel kwaad maken om 8 km na meetcorrectie
(En dat bekeuren is ook wel een beetje muggezifterig; je moet verkeersaso's aanpakkken i.m.o, is zinvoller dan zeiken om een paar km maar goed...) maar dat schiet niet op en het is simpelweg mn egien schuld...
Bakblik
13-10-2023 om 09:30
PhoebeHolmesreturns schreef op 13-10-2023 om 08:47:
[..]
Ok en waar kan dat, op RDW.nl? (Ben niet zo goed in die dingen...)
Aaaahh ik heb het al gevonden
Brie:![]()
![]()
Ach ik kan me wel kwaad maken om 8 km na meetcorrectie
(En dat bekeuren is ook wel een beetje muggezifterig; je moet verkeersaso's aanpakkken i.m.o, is zinvoller dan zeiken om een paar km maar goed...) maar dat schiet niet op en het is simpelweg mn egien schuld...
Mijn eerste boete 15 jaar geleden was een overtreding van 4 km na meetcorrectie. Ze hadden in ons dorp een flitskast geplaatst net na het bordje bebouwde kom. Je kwam aanrijden met 60 km per uur, minderde vaart en werd met 54 km geflitst. Echt heel flauw.
MellowTurkey78
13-10-2023 om 09:38
Bakblik schreef op 13-10-2023 om 09:30:
[..]
Mijn eerste boete 15 jaar geleden was een overtreding van 4 km na meetcorrectie. Ze hadden in ons dorp een flitskast geplaatst net na het bordje bebouwde kom. Je kwam aanrijden met 60 km per uur, minderde vaart en werd met 54 km geflitst. Echt heel flauw.
Idd dat is erg flauw... Brie en ik zeiden tegen elkaar dat die gemeente/ provincie blijkbaar geld nodig had want we zijn bijna op dezelfde plek allebei geflitst..(Ik vind het overigens niet tellen want ik was op dat moment vreselijk de weg kwijt
)
SuzyQFive
13-10-2023 om 09:39
Bakblik schreef op 13-10-2023 om 09:30:
[..]
Dat mag niet meer, schijnt zo.
Ik zie ze ook niet meer zo dicht na het bbk-bordje.
SuzyQFive
13-10-2023 om 09:47
Ik heb twee keer een boete gehad voor te hard rijden in 23jr rijbewijs. 1x op de Wâldwei (Drachten - Leeuwarden). Na correctie 3km te hard.
En 1 keer in een dorp (Winsum gn. voor de kenners) in de provincie. We hadden een wedstrijd gehad en ik rij ‘tussendoor’ terug met een aantal teamgenoten in de auto. Pikkedonker, keiharde regen en de straatverlichting uit. Blijkbaar ben ik ergens dat dorp binnengeregen maar er stond zeker weten geen bbk-bordje aan de rechterkant van de weg. De inrichting van het dorp was op dat punt ook niet zo dat het leek dat je binnen de bbk reed. Net op het moment dat ik tegen een teamgenoot zeg: hoe hard mag je hier eigenlijk? Word ik vol in mijn bakkes geflitst.
Ben de volgende dag teruggereden en idd: bbk-bord stond er op dat moment niet. Boete terecht kunnen aanvechten.
Ook een keer een boete omdat ik blijkbaar op een fontein had geparkeerd 🤣
nlies
13-10-2023 om 11:10
Eerste keer: Met een Eend!! klinkt bijna ongelooflijk, maar bij wegwerkzaamheden en de werkers waren al weg, maar beperking blijft natuurlijk. Ja als dan de eerste auto te hard gaat gaan de volgende bijna automatisch mee. Tweede keer, wegafsluiting midden in de nacht, moest door onbekend buitengebied. Denk net: hoe hard zou je hier mogen, en een witte flits. .
Maar volgens mij zijn dat de enige 2 in 50 jaar, dus viel wel mee vind ik zelf