Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
Bellebelle
02-07-2023 om 13:48
Mijn versterker deed het niet. Normaal kan ik met mijn telefoon het apparaat bedienen, maar dat lukte niet. Alle stekkers eruit, kennelijk verkeerd weer in gestoken, dus het apparaat deed niets meer. Komt mijn man erachter dat er één instelling verkeerd stond in het menu.. En ik heb twee weken geen muziek kunnen luisteren via dat apparaat.
lientje69
12-07-2023 om 18:47
Printer deed het niet meer. Nieuwe cardridge erin. Netjes kapje eraf, bij de originele hp zit er folie om, maar hier zat een plastic kapje op. Inktniveau gecheckt, ja alles goed. Uitlijnen mislukte. Printen mislukte. Cardrigdges reinigen. Weer proberen. Nee, nog niet.
Bleek er dus nog een stukje folie op de cardridge te zitten. Die eraf gehaald. En toen deed hij het.... weer een half uur van mijn dag verknoeid
Malm
12-07-2023 om 22:38
lientje69 schreef op 12-07-2023 om 18:47:
Printer deed het niet meer. Nieuwe cardridge erin. Netjes kapje eraf, bij de originele hp zit er folie om, maar hier zat een plastic kapje op. Inktniveau gecheckt, ja alles goed. Uitlijnen mislukte. Printen mislukte. Cardrigdges reinigen. Weer proberen. Nee, nog niet.
Bleek er dus nog een stukje folie op de cardridge te zitten. Die eraf gehaald. En toen deed hij het.... weer een half uur van mijn dag verknoeid
![]()
Exact dit had ik 2 weken terug. Ik bleef me afvragen waarom de printer het zelfs met een nieuwe cartridge niet deed…
SuzyQFive
12-07-2023 om 22:55
Op kantoren zal het ook wel zo zijn maar in het onderwijs hebben we een heleboel memes enz over printers en kopieerapparaten…
ik heb er echt altijd ruzie mee…
MellowTurkey78
30-07-2023 om 20:36
Ik had gister samen met mijn moeder een megablunder die absoluut het vermelden waard is
We hebben allebei een museum jaar kaart en gingen naar een leuk museum vlakbij mij. Mijn moeder had gewerkt en had trek dus we gingen eerst even wat drinken en wat eten in het restaurant en daarna door naar de nieuwste tentoonstelling. Die was erg mooi en indrukwekkend dus een paar uur later liepen we tevreden het gebouw uit. Waren we net buiten, zegt mijn moeder ineens 'hebben we eigenlijk wel betaald'?? (In het restaurant uiteraard)
Wij met schaamrood op te kaakjes snel weer naar binnen om te betalen want we waren het inderdaad vergeten
(Van de andere kant het personeel, allemaal jongeren die dit natuurlijk al vakantie of weekend baantje doen, hadden ook wat beter op kunnen letten ipv met elkaar ouwehoeren wat ze best veel deden maar goed)
Broodjebrie
30-07-2023 om 21:08
oh wat een blunder haha! Maar wat je zegt, personeel had ook beter op kunnen letten
Tara82
31-07-2023 om 11:25
Dit weekend een hele domme blooper met de auto. Het bleek maar weer hoe ge(ver)went we zijn aan automatische deurvergrendeling. De accu van mijn auto is stuk. Geen stroom dus voor het contactloos openen van de deuren. De bestuurderskant kun je altijd nog met een sleutel openen, maar de kofferbak heeft dat niet en die ging helemaal niet meer open. Omdat het een hybride is zit de accu zit bij deze auto in de kofferbak, want 2 motoren geeft natuurlijk niet zo veel plaats meer onder de motorkap. Met startkabels konden we de auto wel voorzien van genoeg stroom om de kofferbak te openen en ook de rest van de deuren gingen automatisch open. Accu er dus uitgehaald en de kofferbak weer dicht gedaan. Die viel direct in het slot, maar de overige deuren niet. De bestuurders deur op slot gedaan met de sleutel, maar de andere deuren waren nog open. Nou ja dat is wel onhandig natuurlijk, maar ja niemand die het weet, dus het zal wel goedkomen. Er lag alleen wel wat gereedschap in de auto. Tot ik mij een uurtje later bedenk dat al die deuren natuurlijk gewoon een knopje aan de binnenkant hebben die je om kan zetten en daarna de deur dicht doen
. De auto is dus weer netjes op slot, maar wat stom dat we daar beiden niet aan dachten. Terwijl onze vorige auto's altijd zo dicht moesten.
MellowTurkey78
04-08-2023 om 13:46
Ik had gister denk ik DE blooper van het jaar. Ik heb dus sinds kort een autootje. Ik werk (nou ja proefplaatsing, toekomstig werk dan, misschien...)in het academisch ziekenhuis in mijn buurstad sinds juli. Ging ik tot nu toe altijd met OV heen, prima te doen maar gister had ik zin om met de auto te gaan. Ging redelijk (alleen in het begin van Nijmegen verkeerd gereden... daar ben ik een ster in dus dat viel nog mee...) tot het parkeren. Die stomme GPS wees me de straat aan de overkant aan ipv de juiste, het was r*t* druk qua parkeerplekken, ik was te laat en ik reed in paniek toen ik keerde ook nog tegen een klein hekje aan.. ...
. Niks aan de hand hoor, alleen paar kleine krasjes, die er misschien ook al zaten
Uiteindelijk na wat rondvragen is het goed gekomen hoor...(al heeft het parkeren me aardig wat gekost, ik had eerst een verkeerde bon maar daar lieten die ratten me wel gewoon voor dokken, grrrrr)
Vervolgens toen ik na de dienst even ging tanken (voor het eerst ook...) kreeg ik die
tankdop niet open.. Ik vragen aan anderen maar die wisten het ook niet. Ik dan maar vriend bellen die niet op nam (hij heeft dezelfde auto maar dan rood) maar gelukkig meteen opnam: ik moest gewoon de knop op de sleutel om de deur te openen twee x indrukken.. zucht... De wet van Murphy zullen we maar zeggen..
Nou ja hebben we dat in ieder geval ook eens gedaan en de 1e keer met de auto naar werk ook weer gehad zullen we maar zeggen... (En het OV heeft dus ook wel echt voordelen... Ik woon ook nog eens vlakbij het station)
Tara82
04-08-2023 om 14:41
PhoebeHolmesreturns schreef op 04-08-2023 om 13:46:
![]()
![]()
Ik had gister denk ik DE blooper van het jaar. Ik heb dus sinds kort een autootje. Ik werk (nou ja proefplaatsing, toekomstig werk dan, misschien...)in het academisch ziekenhuis in mijn buurstad sinds juli. Ging ik tot nu toe altijd met OV heen, prima te doen maar gister had ik zin om met de auto te gaan. Ging redelijk (alleen in het begin van Nijmegen verkeerd gereden... daar ben ik een ster in dus dat viel nog mee...) tot het parkeren. Die stomme GPS wees me de straat aan de overkant aan ipv de juiste, het was r*t* druk qua parkeerplekken, ik was te laat en ik reed
in paniek toen ik keerde ook nog tegen een klein hekje aan...... Niks aan de hand hoor, alleen paar kleine krasjes, die er misschien ook al zaten
Uiteindelijk na wat rondvragen is het goed gekomen hoor...(al heeft het parkeren me aardig wat gekost, ik had eerst een verkeerde bon maar daar lieten die ratten me wel gewoon voor dokken, grrrrr)
Vervolgens toen ik na de dienst even ging tanken (voor het eerst ook...) kreeg ik dietankdop niet open.. Ik vragen aan anderen maar die wisten het ook niet. Ik dan maar vriend bellen die niet op nam (hij heeft dezelfde auto maar dan rood) maar gelukkig meteen opnam: ik moest gewoon de knop op de sleutel om de deur te openen twee x indrukken.. zucht... De wet van Murphy zullen we maar zeggen..
![]()
Nou ja hebben we dat in ieder geval ook eens gedaan en de 1e keer met de auto naar werk ook weer gehad zullen we maar zeggen... (En het OV heeft dus ook wel echt voordelen... Ik woon ook nog eens vlakbij het station)
Ik vind Nijmegen ook een best lastige stad om door heen te rijden. Ik ben laatst toen ik naar het ziekenhuis reed ook raar omgereden. Ik moest linksaf van de navigatie, maar ik was veel te laat met voorsorteren, dus dan maar rechtdoor. Daarna nog eens een afslag gemist en toen moest ik keren. De parkeergarage wist ik dan wel weer makkelijk te vinden, omdat we er in het verleden wel vaak zijn geweest met de auto (dan reed man altijd) en ik het dus herkende. Al met al zou ik het geen bloopers noemen maar een nieuwe overwinning
.
MellowTurkey78
04-08-2023 om 15:05
Tara82 schreef op 04-08-2023 om 14:41:
[..]
Ik vind Nijmegen ook een best lastige stad om door heen te rijden. Ik ben laatst toen ik naar het ziekenhuis reed ook raar omgereden. Ik moest linksaf van de navigatie, maar ik was veel te laat met voorsorteren, dus dan maar rechtdoor. Daarna nog eens een afslag gemist en toen moest ik keren. De parkeergarage wist ik dan wel weer makkelijk te vinden, omdat we er in het verleden wel vaak zijn geweest met de auto (dan reed man altijd) en ik het dus herkende. Al met al zou ik het geen bloopers noemen maar een nieuwe overwinning
.
Ik vond hem ook maar aan de verkeerde kant
, daar kan je er niet meer in. Goed dat je het zegt, dan ligt het niet aan mij..
(het is idd niet duidelijk, vooral rond het ziekenhuis...)
Zo zie ik het eigenlijk ook hoor en de volgende x dat ik ga weet ik hoe het zit. Lief dat je het zegt
oudmaarnognietkoud
04-08-2023 om 16:42
PhoebeHolmesreturns schreef op 04-08-2023 om 13:46:
Vervolgens toen ik na de dienst even ging tanken (voor het eerst ook...) kreeg ik dietankdop niet open.. Ik vragen aan anderen maar die wisten het ook niet.
Bekend probleem. Ik had een splinternieuwe Peugeot, een leaseauto van mijn werk mee. De afspraak is bij halfvolle tank tanken. Toen ik bij het kantoor wegreed stond de benzinemeter al bijna op het laatste streepje. Bedankt collega
Dus eerst maar tanken. Geen flauw idee hoe die tankdop open moest.
Kantoor was al gesloten en die mensen bij de pomp wisten het ook niet. Met het zweet in mijn bilnaad de volgende morgen teruggereden naar kantoor. Het rode lampje brandde inmiddels al.
Gelijk door naar facilitair. Collega daar legt mij uit dat er links onder het dashboard bij de bestuurdersstoel een handeltje zit om de tankdop te openen. Zwarte bekleding van de onderzijde van het dashboard en een zwart handeltje, lekker handig.
Zegt die collega tegen zijn collega: "Je zou er toch een stickertje opdoen?"
oudmaarnognietkoud
04-08-2023 om 16:59
oudmaarnognietkoud schreef op 04-08-2023 om 16:44:
Vandaag. Dat de meeste postkantoren zijn verdwenen daar ben ik wel aan gewend. Dat het kleine postagentschapje dat achterin de boekenwinkel zit weg gefrummeld geen postzegels op voorraad heeft vind ik wel stom.
Broodjebrie
04-08-2023 om 20:58
oudmaarnognietkoud schreef op 04-08-2023 om 16:42:
[..]
Bekend probleem. Ik had een splinternieuwe Peugeot, een leaseauto van mijn werk mee. De afspraak is bij halfvolle tank tanken. Toen ik bij het kantoor wegreed stond de benzinemeter al bijna op het laatste streepje. Bedankt collega
![]()
Dus eerst maar tanken. Geen flauw idee hoe die tankdop open moest.
Kantoor was al gesloten en die mensen bij de pomp wisten het ook niet. Met het zweet in mijn bilnaad de volgende morgen teruggereden naar kantoor. Het rode lampje brandde inmiddels al.
Gelijk door naar facilitair. Collega daar legt mij uit dat er links onder het dashboard bij de bestuurdersstoel een handeltje zit om de tankdop te openen. Zwarte bekleding van de onderzijde van het dashboard en een zwart handeltje, lekker handig.
Zegt die collega tegen zijn collega: "Je zou er toch een stickertje opdoen?"
Oh dit had ik dus ook een keer bij een leenauto. Ik moest echt tanken maar kon nergens vinden hoe die dop open moest. Ik schaamde me om de garage te bellen dus ik heb een voorbijganger gevraagd. Die wist het ook niet, die belde haar vader. Die vroeg, zit er een knopje bij de deur? Overal gekeken maar niks. Totdat ik het uiteindelijk ontdekte, een kleine zwarte knop. Kon wel janken van opluchting! Ik was erg blij toen ik mijn eigen auto weer terug had!