Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
stokstaart
24-12-2022 om 20:00
ik ben pas verhuisd en zette mijn badkamerkastje in elkaar. Bleek ik 4 schroeven te missen.
Aah who cares, ik heb nog wel andere. Heb ik het laatje aan de bodem vast geschroefd en krijg ik dus niet meer open. Het kastje ondertussen vol met zooi.
AggressiveReindeer87
24-12-2022 om 20:13
stokstaart schreef op 24-12-2022 om 20:00:
ik ben pas verhuisd en zette mijn badkamerkastje in elkaar. Bleek ik 4 schroeven te missen.
Aah who cares, ik heb nog wel andere. Heb ik het laatje aan de bodem vast geschroefd en krijg ik dus niet meer open. Het kastje ondertussen vol met zooi.
![]()
Gloeiende.. bedenk net dat ik iets vergeten ben voor het kerstgebeuren bij mijn moeder.. (ze zit nogal in de lappenmand door een val vd week)
AggressiveReindeer87
25-12-2022 om 16:23
Ja hoor heb ik weer; sinds een paar dagen een allergische reactie; vermoedelijk van conditioner. (Dat gebruik ik nooit maar een paar dagen geleden wel) Het jeukt als de neten en ik word er gek van... Ik had van die hooikoortspillen gehaald maar zwager is arts en die zei dat heeft weinig zin.
Nou ja het gaat wel weer over...
Broodjebrie
25-12-2022 om 16:37
Oei, dat is echt knudde een allergische reactie.
Zo kwam ik erachter dat ik allergisch ben voor latex handschoenen. Ik droeg ze veel op werk (toen ik in verpleeghuis werkte) en ik merkte dat mijn handen vreselijk begon te jeuken, niet te doen. Dat ging zo een aantal weken door totdat collega zei; ben je allergisch voor latex misschien? euh, geen idee? Andere handschoenen gekregen en met een paar dagen was de jeuk volledig weg. Wat een verademing was dat zeg! Sindsdien koop ik dus alleen maar latexvrije handschoenen.
AggressiveReindeer87
25-12-2022 om 16:46
Broodjebrie schreef op 25-12-2022 om 16:37:
Oei, dat is echt knudde een allergische reactie.
Zo kwam ik erachter dat ik allergisch ben voor latex handschoenen. Ik droeg ze veel op werk (toen ik in verpleeghuis werkte) en ik merkte dat mijn handen vreselijk begon te jeuken, niet te doen. Dat ging zo een aantal weken door totdat collega zei; ben je allergisch voor latex misschien? euh, geen idee? Andere handschoenen gekregen en met een paar dagen was de jeuk volledig weg. Wat een verademing was dat zeg! Sindsdien koop ik dus alleen maar latexvrije handschoenen.
Verstandig.. Ik weet trouwens niet zeker of het van die conditioner komt maar ik vermoed van wel. Dat was ook al een paar jaar oud maar ik weet eigenlijk niet of zoiets als conditioner of shampoo bederven kan
.. (lijkt me niet..)
Broodjebrie
25-12-2022 om 16:49
Phoebe1982 schreef op 25-12-2022 om 16:46:
[..]
Verstandig.. Ik weet trouwens niet zeker of het van die conditioner komt maar ik vermoed van wel. Dat was ook al een paar jaar oud maar ik weet eigenlijk niet of zoiets als conditioner of shampoo bederven kan
.. (lijkt me niet..)
Ik heb geen flauw idee.. Misschien kan het alleen bederven als het al een tijd open is? Geen idee hoor, misschien zeg ik iets heel stoms.
AggressiveReindeer87
27-12-2022 om 09:47
Nog even verder mopperen over dat stomme allergische gedoe; ik word echt gestoord van de jeuk.... Ik weet dat ik dan niet moet krabben maar dat is erg lastig... 
SuzyQFive
27-12-2022 om 10:59
Phoebe1982 schreef op 27-12-2022 om 09:47:
Nog even verder mopperen over dat stomme allergische gedoe; ik word echt gestoord van de jeuk.... Ik weet dat ik dan niet moet krabben maar dat is erg lastig...
Naar! Heb je al iets van anti-histamine geprobeerd? En wellicht helpt een coolpack ?
SuzyQFive
27-12-2022 om 11:01
Ik heb na twee dagen opzitten bij kerst zo’n pijn in mijn lijf. Zelfs mijn tens kan er niets mee. Kon vannacht wel janken bij het verkrampen van mijn benen steeds.
AggressiveReindeer87
27-12-2022 om 11:56
SuzyQFive schreef op 27-12-2022 om 10:59:
[..]
Naar! Heb je al iets van anti-histamine geprobeerd? En wellicht helpt een coolpack ?
Ja volgens mij wel, van die anti hooikoortstabletten maar dat had weinig zin volgens zwager. (Is arts, heeft er even naar gekeken) Heb er mentholzalf op, dat is wel lekker...
Auwereel
28-12-2022 om 16:24
Gaat het weer een beetje met de jeuk, Phoebe? Bij mij begint mijn hoofdhuid soms ook onbedaarlijk te jeuken, het is onduidelijk wat de trigger precies is. Bij mijn nieuwe kapper kan je hoofdhuid -onderzoek laten doen, als ik er nog weer eens last van krijg, ga ik eens langs, misschien weten zij wat de oorzaak kan zijn.
Mijn blooper van vandaag is niet aan te bevelen: een scheut karnemelk in de koffie ipv melk, dat gaat gelijk schiften!
Ik moet ook erg goed kijken welk pak ik in handen heb, het lijkt allemaal erg op elkaar.
lientje69
28-12-2022 om 16:50
ik liet een dienblad met borden en glazen uit mijn handen vallen dat ik bij een bewoner ophaalde.... krijg je hè als het zo druk is dat je geen pauze kunt nemen.
AggressiveReindeer87
28-12-2022 om 19:51
Auwereel schreef op 28-12-2022 om 16:24:
Gaat het weer een beetje met de jeuk, Phoebe? Bij mij begint mijn hoofdhuid soms ook onbedaarlijk te jeuken, het is onduidelijk wat de trigger precies is. Bij mijn nieuwe kapper kan je hoofdhuid -onderzoek laten doen, als ik er nog weer eens last van krijg, ga ik eens langs, misschien weten zij wat de oorzaak kan zijn.
Mijn blooper van vandaag is niet aan te bevelen: een scheut karnemelk in de koffie ipv melk, dat gaat gelijk schiften!
Ik moet ook erg goed kijken welk pak ik in handen heb, het lijkt allemaal erg op elkaar.
Ja gelukkig wel, het jeukt bijna niet meer, de uitslag op voorhoofd is nog niet weg. Mijn kapper heeft ook wel eens gezegd dat mijn hoofdhuid droog en gevoelig is.
Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of dat het was maar vermoedelijk een conditioner die al jaren ongebruikt in de douche stond
en waarvan ik dacht 'kom laat ik dat weer eens in mijn haar smijten'. (Die heb ik uiteraard weggeflikkerd...)
zou mij ook kunnen gebeuren..
Auwereel
28-12-2022 om 19:56
Schiet me opeens te binnen dat ik ook eens iets gehad heb met spul voor op het hoofd dat verjaard was. Spul dat je juist op gevoelige plekjes moest smeren, ooit voor mijn dochter gekocht. Die was al jaren op kamers toen ik dacht, hè, dat spul kan ik nu goed gebruiken. Branden dat het deed! Daar had ik mijn dochter nooit over gehoord, dus dat zal ook niet goed meer zijn geweest.
Broodjebrie
28-12-2022 om 19:59
Volgens mij is dat bij de meeste producten toch zo, dat als ze eenmaal geopend zijn, maar een jaar echt houdbaar zijn ofzo. Dat is met zonnebrand ook zo.