Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
AggressiveReindeer87
25-07-2022 om 15:42
Auwereel schreef op 25-07-2022 om 13:54:
Je moet idd op tijd doorhebben als een ei breekt, want als je een doosje in de kast zet met een gebroken ei, dan zit je een weekje later je af te vragen wat er mis is met je riolering, tot je opeens bedenkt dat die riolering zich verdacht dicht ophoudt bij het kastje met eieren....
![]()
Doet me denken aan een nogal smerige blooper van jaren geleden toen ik nog thuis woonde; ik had een soort groot ding vol met tassen op mn kamer en toen ik die een x leeghaalde vond ik daar een muis in verre staat van ontbinding met allemaal extra huisdiertjes. Was daar waarschijnlijk verstopt door een vd katten.. Ik was daar op zn zachts gezegd niet erg blij mee
Auwereel
25-07-2022 om 15:44
Jakkie! Dooie muis of rotte eieren, ik weet niet wat het ergste stinkt!
Bakblik
25-07-2022 om 15:50
De verpleegkundige had bij mijn ontslag vanochtend nog zo gezegd: Je denkt dat je al goed bent herstelt van de narcose maar doe voorzichtig, je reactiesnelheid is nog 2 weken niet oké.
Nou, ze heeft gelijk gekregen! Ik dacht even mijn handen te wassen in de keuken en tik zo het afwasmiddel van het aanrecht, hals van de fles kapot. Man en dochter moeten dat nu opruimen, ik mag en kan niet bukken.
En is dat typisch mannelijk, zulke bloopers proberen schoon te maken met overvloedig water? Ik had nog zo gezegd geen water toe te voegen om overvloedig schuim te voorkomen maar dat was tegen dovemans oren.
AggressiveReindeer87
25-07-2022 om 15:54
Auwereel schreef op 25-07-2022 om 15:44:
Jakkie! Dooie muis of rotte eieren, ik weet niet wat het ergste stinkt!
Nou die muis stonk niet maar het zag er vooral erg smerig uit.. (Nu ik er aan denk ga ik alweer bijna over mn nek...)
SuzyQFive
25-07-2022 om 16:04
Bakblik schreef op 25-07-2022 om 15:50:
De verpleegkundige had bij mijn ontslag vanochtend nog zo gezegd: Je denkt dat je al goed bent herstelt van de narcose maar doe voorzichtig, je reactiesnelheid is nog 2 weken niet oké.
Nou, ze heeft gelijk gekregen! Ik dacht even mijn handen te wassen in de keuken en tik zo het afwasmiddel van het aanrecht, hals van de fles kapot. Man en dochter moeten dat nu opruimen, ik mag en kan niet bukken.
En is dat typisch mannelijk, zulke bloopers proberen schoon te maken met overvloedig water? Ik had nog zo gezegd geen water toe te voegen om overvloedig schuim te voorkomen maar dat was tegen dovemans oren.
Ach, het leuke is dat ie dan zelf ook de gevolgen moet opruimen 🤣
SuzyQFive
25-07-2022 om 16:05
Zo ging ik eens de zolder opruimen en op de voorzolder stond niet zoveel maar toen ik een koffer aan de kant schoof lagen er allemaal van die dikke vliegpoppen 🤮. Moeten er dus maden gelopen hebben. We konden alleen echt niet ontdekken waarom 🤷🏼♀️🤷🏼♀️🤷🏼♀️.
Bakblik
25-07-2022 om 16:15
SuzyQFive schreef op 25-07-2022 om 16:04:
[..]
Ach, het leuke is dat ie dan zelf ook de gevolgen moet opruimen 🤣
Dat wel ja. Maar ik moet naar het gemopper luisteren. 😢
MMcGonagall
25-07-2022 om 16:23
Bakblik schreef op 25-07-2022 om 15:50:
Lekker laten gaan. Jij bent de patiënt en hij moet maar even zien dat hij het zelf redt. Daar is hij oud en wijs genoeg voor. Sterkte met je herstel!
Bakblik
25-07-2022 om 16:35
MMcGonagall schreef op 25-07-2022 om 16:23:
[..]
Lekker laten gaan. Jij bent de patiënt en hij moet maar even zien dat hij het zelf redt. Daar is hij oud en wijs genoeg voor. Sterkte met je herstel!
Dankjewel
Auwereel
25-07-2022 om 17:01
Niet mogen bukken, sterkte daarmee, zeker als je je steeds beter gaat voelen en het nog steeds niet mag en je (als je niet bukt) last dreigt te krijgen van moppermannen: volhouden om niet te bukken! Beterschap!
AggressiveReindeer87
25-07-2022 om 23:06
Beterschap Bakblik! Misschien kan ik je aan het lachen maken met mijn net gemaakte blunder: ik wilde naar bed dus naar badkamer om tanden te poetsen, echter ik zag mn electrische (en niet erg goedkope...) tandenborstel nergens. Echt overal gekeken maar geen idee waar dat kreng was. Poetsvrouw was geweest, schat van een mens maar ik dacht toch 'heeft ze hem meegenomen'? (Wie jat er nou een tandenborstel...)
Totdat ik bedacht dat ie misschien in de oplader zat, die staat bovenop het badkamerkastje die vrij hoog is want daar zit het stopcontact. (Oud huis logica)
De oplader was omgevallen, met tandenborstel en al en ik zag dat ding dus niet

Bakblik
26-07-2022 om 09:44
Lief bedacht Phoebe. Ik ben aan mijn buik geopereerd dus lachen is net als hoesten geen goed idee. Alles doet zeer.
En om even te mopperen: de paracetamol is op. Thuis en bij de dichtstbijzijnde winkel. Moet vandaag de mannen om boodschappen sturen. Gisteren deed dochter dat en die kwam dus zonder paracetamol thuis. Nu is het thuis ook echt op.
Dochter gaat zo werken en man en zoon moeten mij verzorgen en dus boodschappen halen.
Ik ga zo een gedetailleerd lijstje maken in de hoop dat het goed komt. Mijn man is zo'n type dat aanbiedingen scoort van producten die we nauwelijks gebruiken. Een rekje met 30 eieren is per ei voordeliger dan een doosje van 6; dat klopt ja maar als we hier 6 eieren per week gebruiken is het veel. Die andere 24 gaan echt niet op voordat ze hun tht datum bereiken.
AggressiveReindeer87
26-07-2022 om 10:30
Bakblik
Ook even mopperen; het is K**weer hier... Nou ja goed voor de natuur...
Ellori
26-07-2022 om 11:22
Bakblik schreef op 26-07-2022 om 09:44:
Lief bedacht Phoebe. Ik ben aan mijn buik geopereerd dus lachen is net als hoesten geen goed idee. Alles doet zeer.
En om even te mopperen: de paracetamol is op. Thuis en bij de dichtstbijzijnde winkel. Moet vandaag de mannen om boodschappen sturen. Gisteren deed dochter dat en die kwam dus zonder paracetamol thuis. Nu is het thuis ook echt op.
Dochter gaat zo werken en man en zoon moeten mij verzorgen en dus boodschappen halen.
Ik ga zo een gedetailleerd lijstje maken in de hoop dat het goed komt. Mijn man is zo'n type dat aanbiedingen scoort van producten die we nauwelijks gebruiken. Een rekje met 30 eieren is per ei voordeliger dan een doosje van 6; dat klopt ja maar als we hier 6 eieren per week gebruiken is het veel. Die andere 24 gaan echt niet op voordat ze hun tht datum bereiken.
Wat ik vaak doe met dat soort dingen is een lijstje met foto's van het product maken. Is er ook geen excuus 'ik wist niet welke ik mee moest nemen'.
Bakblik
26-07-2022 om 12:16
Ellori schreef op 26-07-2022 om 11:22:
[..]
Wat ik vaak doe met dat soort dingen is een lijstje met foto's van het product maken. Is er ook geen excuus 'ik wist niet welke ik mee moest nemen'.
Top idee. De puber gaat dat nog wel waarderen denk ik, man vindt dat betutteling hij kan zelf wel kiezen!
"Ik wist niet welke ik mee moest nemen" die hoor ik hier ook heel vaak. 2x per dag pak je de tube tandpasta, zendium extra fresh (groen is de 2e kleur van de verpakking) en als je tandpasta moet halen dan kom je thuis met de "blauwe" en zo nog wat dingen die dagelijks gebruikt worden maar niet zijn ingesleten in het geheugen.
Man en zoon zijn nu weg, er staat slaolie op het lijstje, zonder merk erbij maar wel SLA met nadruk dat ik geen arachide of zo thuis krijg, zal mij benieuwen.