Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ongeschreven regels van het leven


Hen74 schreef op 19-07-2021 om 20:24:

[..]

In een lokale boekwinkel was ooit een wedstrijd: wie maakt de mooiste boekenlegger. Kind X uit het dorp had de derde prijs geloof ik. Nu ken ik het betreffende kind helemaal niet, maar herkende wel de naam en wist wie haar moeder was. Paar weken later stond ik achter moeder en kind en feliciteerde ik kind X met het ontwerp van haar prachtige boekenlegger. Haar ogen werden zo groot als schoteltjes en er kwam een enorme lach op haar gezicht. Vragend haar gezicht naar moeder gericht, want hoe kon ik, als onbekende, dat nu weten!


Ah leuk is dat

Leuk topic! In de trein; even de klapdeur vasthouden als er iemand achter je aankomt zodat die 'm niet in zijn/haar gezicht gezwiept krijgt en 'm kan overnemen. Sowieso de deur even openhouden als er iemand achter je loopt eigenlijk. 

arnica25 schreef op 19-07-2021 om 19:49:

Je loslopende hond niet op een aangelijnde hond laten afstuiven.

Sowieso, geen loslopende honden. 

Ik hou van honden, heel erg, maar voor mijn gevoel neemt het aantal loslopende honden echt wel toe. En helaas is dat niet verstandig. Om heel veel redenen.. 

Ik vind het vervelend als een hond losloopt want mijn peuter is zo dól op honden dat ze er het liefst op af vliegt om te aaien/knuffelen. En ook al vertel ik haar altijd dat dat niet mag, dat je eerst aan de baas moet vragen of de desbetreffende hond dat wel wil, want wie weet is de hond wel bang voor haar etc. Maar mijn hart slaat toch elke keer over bij een loslopende hond, want peuters zijn af en toe nou eenmaal loslopende projectielen en het zal maar gebeuren dat ik haar 1 seconde uit het oog verlies en ze al op een hond afrent. Zou ik als hond ook écht niet kunnen waarderen. 

Bakblik schreef op 18-07-2021 om 20:03:

Het gaat om het hele plaatje.
Ik had hier regelmatig een familielid te gast die enorm chagrijnig werd als ik niet precies alles had gehaald wat zij graag lust. Dan ging ze demonstratief aan het water en nam ook geen taart of andere hapjes, daar werden de feestjes erg ongezellig van.

Wil je appeltaart of aardbeientaart?
O je hebt geen slagroomtaart net als bij de verjaardag van x?
Nee, y is vandaag jarig en die wilde appeltaart en aardbeientaart.
Nou doe dan maar alleen koffie.
Terwijl ze het wel lust (appeltaart krijgen we daar vaak)maar zich had verheugd op slagroomtaart van bakker M.
En als het dan tijd is voor de volgende ronde begint het opnieuw als blijkt dat ik kippensoep heb in plaats van de groentesoep die ik bij de vorige verjaardag had.

Voor FenyW en Hen74.

Dit had ik nog getypt als aanvulling. Die persoon lust heel veel maar als ze zich verheugd had op kippensoep en ik bleek tomatensoep te hebben of andersom  dan was het commentaar niet te harden,  werd het heel ongezellig van. 

Als ik daar 1 keer bedank voor een worstje tijdens een barbecue (hoogzwanger had ik na een kippenpoot en een hamburger genoeg) krijg ik nooit meer een worstje aangeboden.  Bakblik houdt niet van worst.........🤮

Regendrup. schreef op 20-07-2021 om 14:52:

[..]

Sowieso, geen loslopende honden.

Ik hou van honden, heel erg, maar voor mijn gevoel neemt het aantal loslopende honden echt wel toe. En helaas is dat niet verstandig. Om heel veel redenen..

Ik vind het vervelend als een hond losloopt want mijn peuter is zo dól op honden dat ze er het liefst op af vliegt om te aaien/knuffelen. En ook al vertel ik haar altijd dat dat niet mag, dat je eerst aan de baas moet vragen of de desbetreffende hond dat wel wil, want wie weet is de hond wel bang voor haar etc. Maar mijn hart slaat toch elke keer over bij een loslopende hond, want peuters zijn af en toe nou eenmaal loslopende projectielen en het zal maar gebeuren dat ik haar 1 seconde uit het oog verlies en ze al op een hond afrent. Zou ik als hond ook écht niet kunnen waarderen.

Ik kan me je angst voorstellen. Ik heb zelf 3 teckels waarmee ik 2x per dag naar een losloopgebied ga want ook zij moeten net als kinderen hun energie kwijt. Nu heb ik persoonlijk geen problemen want mijn teckels zijn van pup af aan met de kleindochters opgegroeid dus van loslopende peuterprojectielen worden ze niet koud of warm. Ze laten zich aaien en knuffen (en daar nodigen ze echt toe uit met die droopy-koppen) óf ze lopen uit de situatie weg als ze geen zin hebben. Ik zie ook wel in toenemende mate sneppende honden die geen kinderen gewend zijn, en ook door de baas niet goed in de gaten worden gehouden. Alle honden aangelijnd zie ik trouwens niet als oplossing. Ook dan kan je peuter in een onbewaakt ogenblik op een hond afrennen. Onaangelijnd kan een hond nog uit de situatie weglopen, aangelijnd kan een hond geen kant op wat ik persoonlijk linker vind.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

23-07-2021 om 14:33

Bakblik schreef op 20-07-2021 om 15:28:

[..]

Voor FenyW en Hen74.

Dit had ik nog getypt als aanvulling. Die persoon lust heel veel maar als ze zich verheugd had op kippensoep en ik bleek tomatensoep te hebben of andersom dan was het commentaar niet te harden, werd het heel ongezellig van.

Als ik daar 1 keer bedank voor een worstje tijdens een barbecue (hoogzwanger had ik na een kippenpoot en een hamburger genoeg) krijg ik nooit meer een worstje aangeboden. Bakblik houdt niet van worst.........🤮

Waarom voor mij?

SusannaT schreef op 19-07-2021 om 13:56:

[..]

Haha, ja dat dus, ik pas hem ff aan

Je kunt tot een half uur nadat je bericht is geplaatst dit aanpassen. Zie je daarna een spelfout waar je echt niet mee kunt leven, stuur dan een bericht naar de moderator van dienst, zie ⬆️ en we passen het aan.

Ik doe het nu even voor je, als iets niet goed is hoor ik het graag.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-07-2021 om 18:02

Marty1984 schreef op 19-07-2021 om 02:06:

[..]

Ze zijn meestal een optie blijkbaar.

Als je dan zo'n hele BMW koopt is je budget voor de pinkers meestal wel op.

Een paar jaar geleden reed de verkoper van onze auto even een rondje om te laten zien hoe alles werkte. Gingen van schakelbak naar Multi Mode. Hele drukke wijk door, nergens richting aangeven. Toch maar even gevraagd of de richtingaanwijzers optioneel waren of dat ze bij de prijs inbegrepen zaten.

MonkeyTown

MonkeyTown

27-07-2021 om 13:23 Topicstarter

Is koffie halen voor je dichtstbijzijnde collega’s al genoemd wanneer je zelf naar het koffiezetapparaat gaat? Deze mis ik wel met het thuiswerken, hoewel, als ik ‘s avonds thuis wat te drinken pak ook altijd vraag of man ook iets wil. 

Rose85 schreef op 18-07-2021 om 17:13:

Mannen maken de troep en vrouwen ruimen het zonder te klagen op. Aldus mijn man

Nee, die snapt het niet. Dat is de magic basket. 


https://www.youtube.com/watch?v=SqQgDwA0BNU 

(Even topic omhoogschoppen)

en on topic : is het wel of niet comme il faut om de boeken in iemands boekenkast te bekijken? Ik bedoel niet eruit halen, maar kijken wat er in staat? Sommige mensen vinden dat vervelend, anderen juist niet. 

Ginevra schreef op 15-08-2021 om 10:38:

en on topic : is het wel of niet comme il faut om de boeken in iemands boekenkast te bekijken? Ik bedoel niet eruit halen, maar kijken wat er in staat? Sommige mensen vinden dat vervelend, anderen juist niet.

Wat mij betreft mag het, tijd geleden kwam nieuwe buurvrouw met haar zoon, schat n jaar of 14, kennismaken. Zoon vond dat ik een mooie boekenkast had (en daarmee bedoelde hij de inhoud dus, allemaal schijfwereldboeken) vond ik wel grappig

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

15-08-2021 om 11:50

Ginevra schreef op 15-08-2021 om 10:38:

en on topic : is het wel of niet comme il faut om de boeken in iemands boekenkast te bekijken? Ik bedoel niet eruit halen, maar kijken wat er in staat? Sommige mensen vinden dat vervelend, anderen juist niet.

Ik heb ooit heel lang geleden een keer iemand op bezoek gekregen die bij binnenkomst vrijwel direct naar de boekenkast ging om te kijken wat voor boeken ik allemaal had. Ik vond het verschrikkelijk irritant.

juliet64 schreef op 19-07-2021 om 20:39:

Leuk topic! In de trein; even de klapdeur vasthouden als er iemand achter je aankomt zodat die 'm niet in zijn/haar gezicht gezwiept krijgt en 'm kan overnemen. Sowieso de deur even openhouden als er iemand achter je loopt eigenlijk.

Maar er is een maximum afstand tussen mensen waarbij je een deur moet open houden. Is de afstand te groot, dan moet de volgende deurgebruiker zich haasten om de deur over te nemen, want lang iemand met die deur laten wachten, dat kan niet, dat is ook weer onbeleefd.

Dat heb ik namelijk in het trappenhuis van mijn werk. Wat de afstand is waarop je de deur nog met goed fatsoen kan laten dichtvallen of open moet laten, moet ik nog eens bepalen. Het hangt ook af van de snelheid van die persoon. door mijn multifocusbril ben ik wat onzeker op de trap en langzamer dan verwacht en staan mensen nogal eens op me te wachten met de deur.

Je zonnebril afdoen als je met iemand in gesprek bent of geïnterviewd wordt (tenzij je met goede vriendin of partner een lome middag aan het strand bent en samen naar de vloedlijn kijkt natuurlijk)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.