Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ongeschreven regels van het leven


LoveCats! schreef op 18-07-2021 om 11:08:

Adem inhouden als je iemand passeert zonder 1.5 meter afstand. Ik doe dat zelf in ieder geval, geen idee of anderen dat ook doen.

Mijn vriend doet dit! 

Als je aan het joggen bent, je hand opsteken naar tegemoetkomende joggers.

LoveCats! schreef op 18-07-2021 om 11:08:

Adem inhouden als je iemand passeert zonder 1.5 meter afstand. Ik doe dat zelf in ieder geval, geen idee of anderen dat ook doen.

Haha, ik doe dat ook! Bij vreemden tenminste. We zijn helemaal gestoord geworden door die k#tcorona.

De buschauffeur groeten als je instapt en uitstapt.

Draceana schreef op 18-07-2021 om 11:22:

De buschauffeur groeten als je instapt en uitstapt.

Dat is regionaal geloof ik. Bij het instappen wel hoor, maar toen ik als jongvolwassene in mijn huidige regio kwam en voor het eerst hoorde dat iemand nog even zwaaide en bedankt riep naar de chauffeur, dacht ik dat het een bekende van de beste man was. Waar ik vandaan kom, was dat niet gebruikelijk. Nu doe ik het wel, ook in mijn oude regio. Kijkt iedereen in de bus me aan of ik gek ben

Vind dat groeten altijd wel opvallend. Loop je in de woonwijk groet er amper iemand, loop je een kilometer verder over een landelijke weg, dan groeten vrijwel alle wandelaars wel, net als fietsers trouwens als je fietst

Dat je het balkje achter je boodschappen op de band legt. 

Draceana schreef op 18-07-2021 om 11:22:

De buschauffeur groeten als je instapt en uitstapt.

Dit doe ik ook. Geeft toch de buschauffeur het gevoel dat ie een mens is ipv een zelfrijdende entiteit.

De kassamedewerker groeten. Beetje zoals de bus chauffeur. Sommigen doen zo aso tegen hun. Ga dan lekker naar de zelfscan.
Er zit gewoon een mens achter de kassa. 

Wachten tot de mensen uit de trein/bus zijn gestapt.
Het is niet zo fijn wanneer in en uitstappende mensen tegelijk door zelfde deur moeten. Gelukkig maak ik het niet vaak mee maar het gebeurd zo af en toe wel.

Zeker  wanneer mensen vinden dat in hun ogen de uitstappers er te lang over doen en dan maar alvast beginnen met het naar binnen gaan van de trein.

Geen tikkie sturen voor elk kleine wissewasje
Bezoek mag altijd mee eten
Schoenen uit in huis

Leuk topic! Kom alleen ook niet veel verder   

- een hond niet aaien zonder het eerst te vragen aan het baasje?-

- Oordopjes uit bij de kassa, als in uit je oren halen zodat ze kan zien dat je erbij bent.

Ow en dat aan de kant gaan voor mensen die uit de trein willen stappen indd, hoeveel toeristen dat 'vergeten' te doen  wacht gewoon even een paar seconden...

En buschauffeur bedanken doe ik ook 

MonkeyTown

MonkeyTown

18-07-2021 om 12:19 Topicstarter

Niets weggooien in de natuur is een goede geschreven regel, snap alleen niet diegenen die dat doen. Als ik het zie ruim ik het alsnog op als dat lukt en dwing vraag mn pubers mee te helpen in de hoop dat zij dat zelf niet doen. 

Adem inhouden als je iemand van dichtbij passeert, dat deed ik in het begin. Nu niet meer. Behalve misschien nog als ik wordt ingehaald door een jogger. Heb het idee dat de adem reikwijdte van een sporter groter is.

Het boodschappen balkje, zo vanzelfsprekend voor mij, vond het gek dat dat niet voor anderen geldt. Hoewel er wel iets aan te merken valt op de balk-doorschuif-kwaliteiten van de cassieres tegenwoordig. Zo kun je er niet altijd bij zonder in de anderhalve meter van de voorganger te zitten.

Zo moest ik -vroeger- als cassiere zorgen dat ze goed doorgeschoven werden zonder daarbij vingers te raken, nog terugtellen bij wisselgeld teruggeven, de doorschuifband aanzetten, beide delen van het boodschappen opruimgedeelte gebruiken en even wachten als diegene niet zo snel was met opruimen. En oh ja, de klant groeten. Zelfs dat laatste gebeurd lang niet altijd. Ik snap het wel, alles moet doorrrr want druk druk druk en straks heb je een 4e klant in de rij, of komen klanten in elkaars 1,5 meter. Maar boodschappen doen wordt wr echt niet fijner op met al het corona gedoe. Bestel nu vaak online en haal het op bij de pick up point. 

Niet ongevraagd aan iemands baby zitten. (Vooral wildvreemden op straat of in de supermarkt) 

Niet aan iemands zwangere buik zitten. 
Opstaan of plaats om te zitten vrijmaken voor een zwangere, oudere, of iemand met een fysieke beperking die het nodig lijkt te hebben. 
De wc rol vervangen als hij leeg is. En waarschuwen als er geen rollen meer zijn. 
Als je met meerdere mensen samen eet even wachten met starten met eten tot iedereen heeft opgeschept. 
Je hond niet tegen iemand zijn boom, auto, hekje of whatever voor bezit laten plassen. 

(voor de mannen) Wc bril na beneden doen na het plassen.

Op een dag zit ik nog vast in de wc pot😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.