Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Onderdeur of lange lijs?

Mijn schoenmaat is net ondergemiddeld maat 38,5 maar ik ben 160,5 cm dus niet erg lang. Nu ben ik (en Roos57) dus benieuwd hoe het met de lengte staat van de ViaFora gebruikers!

Peiling

Wat is je lengte?
162 stemmen
0%
3%
9%
15%
28%
20%
15%
9%
0%
0%
1%

1,78, daarmee voel ik me vaak best klein. Rationeel weet ik dat dat niet zo is maar het gevoel schakel je niet zo makkelijk uit.

Ondanks mijn 1,69m voel ik me een lange lijs. Mijn moeder was maar 1,49m en mijn zus 1,54m. Ik ben daarom erg blij dat ik bijna de 1,70m aantik. In ons gezin voelde ik me een reus. 

Volgens mijn paspoort 168, maar dat is volgens mij niet officieel gemeten. Ik houd het wel altijd aan als lengte wanneer artsen ernaar vragen. Misschien toch eens checken... 

perfecte lengte 😂 van 178 cm

Ik ben 1,75 m en ben hiermee het kleintje in mijn gezin.

169cm. Moeder 160cm, vader 170cm, broer 173cm, schoonzus 162cm. Ik ben dus echt wel groot vind ik zelf   

1,59 m, mijn kinderen zijn resp 1,57 en 1,70 m. Jongste is daarmee de lange lijs binnen de familie. Ik ben tussen de dames een middenmoter.

Ik ben 167, mijn moeder 1.68 en mijn dochter 1.66. Dus in tegenstelling tot de meeste families krimpen we

Wij krimpen harder Ik ben 163, m'n moeder 170 en m'n dochter 157

Ik ben ooit begonnen op 1.67 meter.  Inmiddels door inzakkende wervels ben ik 1.65 m.
In mijn gezin ben ik degene met de meeste verticale uitdagingen. Overal in huis staan olifantenpoten als klein opstapje en in de keuken heb ik echt een trapje met 2 treden. 
Bij veel dingen moet ik ook echt hulp vragen. 
Ik kan de slaapzakken die we mee hadden op vakantie wel aan de waslijn hangen, daar ben ik sterk genoeg voor, maar na drogen opruimen achter het knieschot op zolder lukt mij niet.  Daar ben ik te klein voor. 

ik ben 1.72. Hier in het zuiden van het land voel ik me gemiddeld tot groot. Maar ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik in het noorden van het land was en dacht: wat zijn de mensen hier lang! Verbeeld ik me dat of zijn de Groningers en Drenthen gemiddeld genomen langer dan de Brabanders en Limburgers?

Wieder schreef op 04-08-2025 om 09:34:

ik ben 1.72. Hier in het zuiden van het land voel ik me gemiddeld tot groot. Maar ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik in het noorden van het land was en dacht: wat zijn de mensen hier lang! Verbeeld ik me dat of zijn de Groningers en Drenthen gemiddeld genomen langer dan de Brabanders en Limburgers?

ja. 

Uit gegevens van het CBS en onderzoeken zoals de Nederlandse Groei Studie:

Noorden (Groningen, Friesland, Drenthe):

• Mannen: gemiddeld 183–184 cm

• Vrouwen: gemiddeld 170–171 cm

• Zuiden (Brabant, Limburg):

• Mannen: gemiddeld 181–182 cm

• Vrouwen: gemiddeld 168–169 cm

ik kom uit het Noorden
Duzzz

Wieder schreef op 04-08-2025 om 09:34:

Ja dat vind ik ook! Ik kom oorspronkelijk uit Drenthe en was daar als puber bijvoorbeeld heel gemiddeld met mijn 1.77. Maar als we dan op vakantie waren, waren al mijn vriendinnen uit het zuiden een stuk kleiner dan ik.

Ik kom (en woon) uit het noorden 
Ben 1.74 en vind mezelf gemiddeld 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.