Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Nintendo Switch

Als alternatief voor naar de tv zitten staren (of ieder apart een activiteit aan het doen zijn) zijn we aan het denken om een Nintendo Switch aan te schaffen. 
Denk ook dat het leuk is voor dochter (3,5 jaar). 

Wie heeft er ook een? Welke spellen zijn leuk? 
Mario Kart moet er sowieso komen als er een Switch komt. Maar wat is nog meer leuk?


Ik heb sindskort ook een Nintendo Switch en vind de mario spelletjes echt heel leuk. Ook pokemon vind ik leuk en animal crossing. Voor kinderen heb ik geen idee, die spelletjes speel ik niet maar volgens mij heb je genoeg keus voor kinderen

Regendrup.

Regendrup.

07-03-2022 om 21:03 Topicstarter

Heda schreef op 07-03-2022 om 21:02:

Ik heb sindskort ook een Nintendo Switch en vind de mario spelletjes echt heel leuk. Ook pokemon vind ik leuk en animal crossing. Voor kinderen heb ik geen idee, die spelletjes speel ik niet maar volgens mij heb je genoeg keus voor kinderen

Gebruik je hem ook veel? 

Vind het nogal wel een uitgave maar hey: af en toe eens wat leuks doen met je geld is ook niet verkeerd he. 

Regendrup. schreef op 07-03-2022 om 21:03:

[..]

Gebruik je hem ook veel?

Vind het nogal wel een uitgave maar hey: af en toe eens wat leuks doen met je geld is ook niet verkeerd he.

Ik gebruik hem wel regelmatig ja. Soms dagen niet maar soms weer dagen achter elkaar. Ik koop ook regelmatig nieuwe spelletjes, verkoop of ruil ze vaak via marktplaats. Spelletjes zijn niet goedkoop.

dochter wilde er ook graag een. We hebben toen allemaal bijgelegd, zij dus ook. De switch is dus van ons samen. Toen we hem kochten was ze 7, nu is ze bijna 9. In het begin Mario kart en just dance. Daarna wilde ze graag animal crossing, vriend speelt dat ook. Die is in het Nederlands. Dochter heeft nu de nieuwe pokemon. Die kan niet op nederlands gezet worden. 

voor jezelf is Professor Layton leuk

Hier bij vlagen enorm fan van de switch (en daarna speel ik periodes weer niet, man speelt wel bijna dagelijks). 
Qua games:
Met kind:
lovers in a dangerous spacetime! Die kan je eventueel ook met een jong kind doen (het kan ook alleen en met meer karakters wordt het niet moeilijker.
Mario kart (je kan een assistent aanzetten die ervoor zorgt dat je niet van de baan afvalt)

Zelf heb ik veel Mario rabbits en Stardew valley gespeeld. Samen met man spelen we regelmatig overcooked, lovers in a dangerous spacetime of iets met bolletjes wol (naam vergeten...)

De kinderen spelen bijna dagelijks op de Nintendo (jongste is 10, hij kreeg hem toen hij 8 was). Toen ze jonger waren hadden we een Wii, dat ging ook prima.

samen spelen lukt het beste wanneer je de Nintendo op de tv aansluit, maar dat is me bij onze tv helaas nooit gelukt. Nu speel ik soms een spelletje mee op het kleine schermpje maar dat is echt niet handig.

Heb zelf een Two Point Hospital verslaving 😁

Animal Crossing is wel leuk maar speel ik nu niet echt omdat ik te druk ben met Two Point Hospital. Het is wel ook een leuk spel voor kinderen (al is 3,5 nog net wat jong).

Verder worden  er hier door de kinderen Just Dance en Mario spellen gedaan. 

Just Dance lijkt me voor jonge kinderen sowieso leuk. 
Spelletjes kunnen duur zijn, maar ik koop ze als ze wat ouder zijn. Eind 2019 de just dance 2019 gekocht bijvoorbeeld, omdat de versie 2020 inmiddels te koop was, dus 2019 flink afgeprijsd.

Ook goed kijken op verschillende websites, bijvoorbeeld Amazon, maar dan moet je goed letten op de taal waarin je het spel kunt spelen. 

Femke09 schreef op 07-03-2022 om 22:21:

samen spelen lukt het beste wanneer je de Nintendo op de tv aansluit, maar dat is me bij onze tv helaas nooit gelukt. Nu speel ik soms een spelletje mee op het kleine schermpje maar dat is echt niet handig.

Heb je een gewone Switch, of de Switch Lite?

mijn kleuter kan ook Mario party zonder hulp. Verder vindt hij Mario Bros leuk, maar dan moet er iemand meedoen.

ons kind vond mario kart leuk maar speelt nu vooral animal crossing en mario party en een ander mario spel  waarbij je gewoon van level naar level gaat. Just dance doet ze niet zoveel mee.
Ze is begonnen met mario kart en paw patrol.  Die laatste is een simpel spelletje en helpt wel om te leren om om te gaan met al die knopjes. Ze was toen wel gaan van paw patrol. Het werd wel vrij vlug saai toen ze wat handiger werd op de switch. 

Regendrup.

Regendrup.

08-03-2022 om 09:26 Topicstarter

Klinkt erg leuk allemaal!
Hij is besteld, komt hopelijk vandaag binnen.
Met Mario Kart en Just Dance. Denk dat dochter dat ook al heel leuk vind, is gek op dansen. Zal nog wel niet duidelijk genoeg zijn, maar maakt niet uit haha. 

SombraOnline schreef op 07-03-2022 om 22:45:

[..]

Heb je een gewone Switch, of de Switch 

Een gewone, de Lite kan inderdaad niet op tv. 
Ik heb al van alles aangesloten maar gek genoeg lukt het niet. Zwager mee laten kijken die thuis wel op de tv speelt, kreeg het ook niet voor elkaar. Televisie is is een jaar of 8 oud.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.