Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Nieuwjaarsduik

Doet (of deed) iemand van jullie wel 'ns de nieuwjaarsduik? En dan een georganiseerde versie, of gewoon op eigen houtje in zee, meertje of zwembad? 
Sinds ik mijn zwembad het hele jaar door laat staan heb ik 2 jaar geleden voor 't eerst ook op nieuwjaarsdag een duik genomen. Dit jaar is het heerlijk weer en is het water 8 graden. 
Een georganiseerde duik waarbij het barst van de fotografen zou niks voor mij zijn.


ScarceKudu74

ScarceKudu74

31-12-2021 om 13:09

brrrr nee, ik kijk wel uit. Veel te koud 🥶

redbulletje

redbulletje

31-12-2021 om 13:11 Topicstarter

Ik heb net een kwartiertje gezwommen, was wel lekker nu met 8 graden. Vorige week was 't een paar dagen dichtgevroren. Ik zwem sowieso minimaal 2 keer per week in de winter en deze week zal 't 5 of 6 keer worden met deze zachte temperaturen. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

31-12-2021 om 13:14

Voor buitenzwemmers is het vast wel erg lekker idd, het is niet koud buiten nu. 

Peen schreef op 31-12-2021 om 13:09:

brrrr nee, ik kijk wel uit. Veel te koud 🥶

Nee. Inderdaad om de reden dat het veel te koud is.

liever op eigen houtje. Morgen waarschijnlijk in een duinmeertje samen met mijn vriend. Ik zwem het hele jaar door buiten dus dat wordt een eitje met de temperaturen die morgen verwacht worden.

Wat een nachtmerrie lijkt me dat, zo'n nieuwjaarsduik.

redbulletje

redbulletje

31-12-2021 om 13:43 Topicstarter

Perzikboom schreef op 31-12-2021 om 13:41:

liever op eigen houtje. Morgen waarschijnlijk in een duinmeertje samen met mijn vriend. Ik zwem het hele jaar door buiten dus dat wordt een eitje met de temperaturen die morgen verwacht worden.

Leuk, ook een winterzwemmer! Ja, idd een eitje met deze zachte temperatuur, wel heerlijk!

Nee, daar kan ik mij niet toe zetten.
Veel te koud daarnaast haal ik er ook niet genoeg  voldoening uit.
Op wintersport kan ik de kou veel beter hebben en geniet ik er ook meer van.
Hetzelfde als er hier sneeuw/vorst is met een fijne zon erbij en weinig wind.

Gedaan,paar jaar terug alweer.

1 van de koudste was het wel.Kopje onder gegaan ,dacht dat mijn ademhaling stopte en dat voelde nog zo toen ik allang boven water was.Heel beangstigend ik doe het nooit meer.

redbulletje schreef op 31-12-2021 om 13:11:

Ik heb net een kwartiertje gezwommen, was wel lekker nu met 8 graden. Vorige week was 't een paar dagen dichtgevroren. Ik zwem sowieso minimaal 2 keer per week in de winter en deze week zal 't 5 of 6 keer worden met deze zachte temperaturen.

Wat een luxe! Dan zou ik het ook wel doen. 

Het enige water wat we hier hebben is de Ijssel en een vieze plas. Dus nee brrrr 

Nee, ik heb nog nooit een nieuwjaarsduik gedaan. Wel gingen wij op 1 januari altijd naar een cafe die buiten een klein badje hebben staan waar sommige mensen met een flinke slok op in gaan zitten maar ook dat heb ik zelf nooit gedaan.

Ik kijk wel uit, mij te koud! Maar respect voor de mensen die dat wel aandurven. 

Ik ben echt jaloers op Redbulletje met haar eigen buitenbad. Met deze temperatuur lijkt het me helemaal niet moeilijk. Een koele plons en daarna een welverdiend glas champagne!   

ik wil het over een paar jaar wel doen, niet hier maar op Curaçao of zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.