Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Muziek om bij te huilen

Zetten jullie wel eens muziek of of kijken jullie naar een verdrietige filmscene speciaal om te kunnen huilen? Ik zou af en toe wel eens een traantje willen laten maar vanzelf gaat dat niet. Kunnen jullie dat oproepen? 


Ja, Hachi niet droog te houden, en nog waar gebeurd ook.
The green mile wanneer John Coffey op de executie stoel zit. Dat zijn films. 
Maar ik zet niet iets speciaals op om te huilen, paar dingen in mijn leven gebeurt en als ik daar aan denk huil ik tranen met tuiten.

saybia - the second you sleep

Jealous Guy - John Lennon

Ja, ik doe dat wel eens. Als ik me verdrietig voel, in de auto. Dat werkt beter als thuis. Ik zet dan muziek op die werd gedraaid op crematies van dierbaren. Een aantal nummers achter elkaar, lekker hard aan. De muziek in combinatie met de verdrietige herinneringen aan het verlies helpen me te huilen, vervolgens gaan mijn gedachten vanzelf naar andere dingen waar ik verdrietig of boos over ben. 

Ik moet altijd huilen ( en ik heb geen idee waarom ) als ik het refrein van dit liedje op de radio hoor : 

Matt Simons : With you

" I'll be with you, I'll be waiting for you

on the other side, on the other side.

And the winds that blow they'll guide you home,

get you through the night, get you through the night.

It'll all be right. " 



Nee juist het tegenovergestelde: als ik verdriet te verwerken heb kan ik bijna geen muziek luisteren. Dat komt dan te hard binnen.

 She went quietly, Charlie Winston 


En Shelter from the storm van Arve Hendriksen

Nee, die behoefte heb ik niet, dus ik zoek het niet op. Maar als deze langskomt in mijn playlist, ben ik wel elke keer geraakt:

Keren Ann, Not Going Anywhere


https://youtu.be/IzDwyyXtKbQ

'Mandy' van Barry Manilow. Daar heb ik de eerste keer dat ik liefdesverdriet had de ogen bij uit mijn hoofd gehuild, en sindsdien is het mijn 'huilliedje'. Het geluid heel hard, en gaan.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

22-10-2021 om 12:14


https://www.youtube.com/watch?v=dzRy6LinMFc&ab_channel=yousnoerd
Herman van Veen: Adieu Café


https://www.youtube.com/watch?v=rU3i8QwmljI&ab_channel=soleilke
Herman van Veen: Wie heeft de zon uit je gezicht gehaald


https://www.youtube.com/watch?v=8vCfNI84gac&t=19s&ab_channel=LostinTranslation
Shine, film.

Vroeger zette ik deze op. 
Nu huil ik niet en komen tranen onverklaarbaar.

Ik zoek het niet op, maar kan er wel door overvallen worden.

Toen ik een kleine twee jaar terug hoorde dat mijn vader ernstig ziek was, leek me dat in eerste instantie nauwelijks te raken. De relatie met mijn vader is een tijd best complex geweest, maar eigenlijk ging het in die periode best prima tussen ons. 
De ochtend na zijn telefoontje zat ik in de auto en hoorde Hurt van Christina Aguilera... en de sluizen gingen open. Mede door dat nummer werd ik me ervan bewust dat ik hem nog moest vertellen dat ik niet meer boos was, voor hij kwam te overlijden.

ik lees de strips van the Loving Reaper van Jenny Jinia. Vooral die over de black cat en de good boy. Succes binnen een paar minuten

De liedjes die bij de uitvaart van mijn oma zijn gespeeld. Die kan ik niet meer horen zonder te huilen of op zijn minst een brok in mijn keel te krijgen. Gelukkig hoor je het specifieke liedje dat ik voor haar had uitgekozen niet vaak op de radio. Maar als het dan toch gebeurd (laatst toevallig tijdens het koken), dan moet ik echt even stoppen met waar ik mee bezig ben want dat komt áltijd hard binnen.

En sinds ik mijn dochter heb is het liedje Dochters van Marco Borsato ook wel een tranentrekker. 
Zitten mijn tranen hoog en komen ze er niet uit, zal ik dus wel een van deze liedjes opzetten. "Succes" gegarandeerd. 

Doornroosje75 schreef op 22-10-2021 om 12:16:

Ik zoek het niet op, maar kan er wel door overvallen worden.

De ochtend na zijn telefoontje zat ik in de auto en hoorde Hurt van Christina Aguilera... en de sluizen gingen open. 

Die is prachtig inderdaad.  

Laat me er aan denken dat ik meerdere liedjes van Christina Aguilera ook wel hoog heb zitten. Hebben me door een hele nare periode heen gesleept en die helpen me ook wel vaak om de rouwe randjes te raken waardoor ik even heerlijk kan huilen.

"Zo zal het zijn" van Rob de Nijs vond ik altijd wel mooi.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.