Huiskamer
IngridT
13-08-2025 om 16:33
Mijn hulp lijkt onzichtbaar voor de ‘ ring’ camera 🤔
Ok. Raar verhaal dit. Man heeft paar maanden terug 2 ring camera’s aangeschaft. Eentje bij de voordeur ( combi met bel) en eentje aan de zijkant van ons (vrijstaande) huis, met zicht op de door iedereen gebruikte achterom route naar de achterdeur. Ik heb de app sinds een maand of zo. Vind t eigenlijk maar zozo. Al die beelden van de krantenbezorger. En ikzelf die in en uitren. Enzovoorts….maar goed. Het zij zo. Ik negeer eigenlijk alle meldingen.
Moet er wel bij zeggen dat man de camera’s mede heeft aangeschaft nadat we erachter kwamen dat de hulp die we sinds ongeveer een jaar hebben
een vrij bijzonder bestaan leidt. Zonder in detail te treden vermoeden we inmiddels dat ze misschien wel in minder plezierige kringen verkeert soms. Ze heeft een historie van verkeerde relaties, en is beïnvloedbaar, te lief. Ze laat zich gemakkelijk gebruiken.
Maar ze maakt prima schoon, komt altijd. Heeft (wegens chaotisch, vaak dingen kwijt) geen sleutel van ons huis (man werkt veel vanuit huis, en we gebruiken een sleutelkastje als ze komt terwijl we er niet zijn), en we gunnen haar het beetje extra inkomen.
Man wilde eigenlijk toch al eens camera’s regelen, en toen we er recentelijk achterkwamen dat onze hulp vermoedde dat ze gestalkt werd, en mede daarom altijd de deuren op slot deed als ze alleen thuis bij ons aan t werk was, was dat reden voor hem de knoop door te hakken, en die camera’s te regelen.
Maar nou komt ie. Ik kijk dus zelden op die app, maar we waren afgelopen week op vakantie, en ik bedacht pas last minute dat de buurman de huissleutel nog even voor de hulp in t kastje moest hangen, want anders kon ze er niet in.. Alsnog geregeld, en hulp geappt dat de sleutel uiterlijk 0900 in t kastje zou liggen. Klaar.
Toen in de loop van de ochtend uit nieuwsgierigheid even gecheckt of alles idd goed ging en op de camera gezien dat buurman idd al vroeg even langs was gelopen. Pfiew. Maar nog geen hulp in beeld. ( denk dat ik tegen 11 en keek)….nou maakt t me geen moer uit hoe laat de hulp komt als we er niet zijn, maar goed, control freak als ik een beetje ben heb ik in de loop vd dag toch nog een keertje gecheckt..en doodse stilte op de camera’s.
S avonds meldde buurman op de app dat t huis glom, en dat hij de sleutel weer uit t kastje had gehaald en teruggelegd had in huis.
Huh???? Hulp was dus wel geweest??? Maar onzichtbaar???
Omdat ik dat echt gek vond heb ik daarna de geschiedenis van m’n deurbel en de camera aan de zijkant teruggekeken. Voor al die 4 weken dat ik de app heb. En geloof t of niet. De hulp staat op geen enkel camerabeeld. Niet bij aankomst. Niet bij vertrek.
???????
Er is maar 1 route achterom. Haar fiets staat altijd aan de zijkant van t huis. Ik zie in de geschiedenis mezelf met boodschappentassen, fiets of autosleutels lopen. ook op de ochtenden dat zij er was, want vakantie de afgelopen weken. Man rent daar rond. De buurman die de kat komt verzorgen, elke ochtend en avond toen we weg waren. Dochter die op bezoek komt. Fiets uit de garage haalt. You name it. Maar geen hulp. Geen enkele keer.
Ik ben oprecht flabbergasted.
Natuurlijk kan ik het haar vragen. Ga ik vast ook doen. Maar ik vind t zo raar dat ik ook graag jullie ideeën hoor. Is er een logische verklaring???
Schoondochter
30-08-2025 om 19:04
Dat klinkt niet echt geruststellend. Hopelijk (voor jullie en haar) daalt het stof snel weer neer.
Auwereel
30-08-2025 om 22:02
Dat is niet fijn zo, Ingrid, ik hoopte op een interessante ontknoping, maar dit geeft maar onzekerheid.
Vrijevlinder
20-09-2025 om 07:50
Dit topic schoot door mijn hoofd. Is ze nog geweest of moet je op zoek naar een andere schoonmaakster?
IngridT
14-10-2025 om 22:15
Nou. Een update.
Ik heb het even laten gaan. Mn onrust geparkeerd, Ze maakt prima schoon, is er bijna altijd, en dat ze om de klipklap niet bereikbaar is wegens wederom geen of een andere telefoon, dat is hinderlijk en wat zorgwekkend, maar t was ook niet onoverkomelijk.
Maar de rare verhalen blijven komen, van haarzelf, maar ook via via . Er is recentelijk iemand bij ons aan de deur geweest met zorgen en verhalen over haar, die van zo'n kaliber waren dat ik het eigenlijk niet meer wil. Ik heb contact met de wijkagent gehad, en die bevestigt mijn vermoedens dat er in haar omgeving dingen gebeuren waar ik niet bij betrokken wil zijn. En als er mensen aan de deur komen met verhalen (uit bezorgdheid, maar toch)..dat wordt me te gortig. En al heeft ze geen sleutel van ons huis, ze is hier wel af en toe zonder dat wij er zijn (sleutelkluisje) en ik bedacht me vorige week dat ik dat dus niet meer wil. Niet dat ik haar zelf niet vertrouw, maar wat er om haar heen gebeurt is zo dubieus dat ik me oprecht niet meer veilig zou voelen in mn huis als ze een keer per ongeluk zou vergeten de huissleutel terug te hangen (en ze is nogal chaotisch) . Ik ga haar dus komende week vertellen dat het klaar is. Ik twijfel alleen enorm of ik dat ga doen met een stukje tekst en uitleg (wat ik wel zo netjes vind), of dat ik een soort van smoes bedenk. Ik hou van eerlijkheid, maar vraag me zelfs af waar ik bv degene die bij ons aan de deur kwam eventueel mee opzadel als ik soort van open kaart speel over de redenen dat ik er geen trek meer in heb (degene die aan de deur kwam had daadwerkelijk dreigementen ontvangen van mensen uit de ''inner circle'' van mijn hulp, waarschijnlijk niet de meest zuivere types)
pfffff. Toen met die camera vond ik het nog soort v grappig. Maar nu vind ik het gewoon niet leuk meer....
Magnoliatakje
14-10-2025 om 22:33
wat naar voor jullie en ook voor haar. Veel wijsheid gewenst bij het vertellen aan haar. En dat er maar weer rust bij jullie mag komen.
Yumi
14-10-2025 om 22:57
Ik snap dat iemand aan je deur krijgen met verhalen, dit de druppel is waardoor je afscheid van haar gaat nemen. Jammer want je was verder tevreden over haar, maar ik zou hier ook niet gerust op zijn.
Dat je het liefst eerlijk wilt zijn, is alleen maar mooi. Als je denkt dat daardoor de persoon die jou heeft willen waarschuwen, in de problemen brengt dan zou ik het niet doen. Het maakt haar waarschijnlijk alleen boos en/of verdrietig en lost het niks op.
haarklover
14-10-2025 om 23:11
En zoek dan een andere plek om de sleutel te bewaren, voor het geval ze dat doorvertelt.
Vrijevlinder
15-10-2025 om 04:30
Oh, dat is niet leuk. Ik zou niet de verteller in moeilijkheden willen brengen en dan maar een aangepast verhaal vertellen.
En de code van het kastje veranderen.
Kampeerder
15-10-2025 om 05:56
haarklover schreef op 14-10-2025 om 23:11:
En zoek dan een andere plek om de sleutel te bewaren, voor het geval ze dat doorvertelt.
Als ze echt kwaad wil is de sleutel al bijgemaakt op een dag dat ze alleen thuis was.
IngridT
15-10-2025 om 07:28
Ze wil zelf geen kwaad. Daar ben ik van overtuigd. Maar ik vertrouw haar omgeving niet.
Overigens zit de sleutel alleen in t kluisje op een dag dat dat nodig is, en verder niet. En ik zal zeker weten de code veranderen ( die zij nooit in haar telefoon wilde zetten, uit bezorgdheid dat iemand anders dat zou lezen ..)
Zit er wel mee wat ik haar ga zeggen..of niet..
Bakblik
15-10-2025 om 08:01
IngridT het wordt een steeds groter verhaal. Goed dat je ermee gaat stoppen, bij zoiets wil je niet betrokken zijn hoe lief de hulp zelf ook is.
Succes met bedenken hoe en wat je gaat zeggen.
Herfstappeltaart
15-10-2025 om 08:16
Wat naar zeg...ik kan me voorstellen dat je niet weet wat je haar moet gaan vertellen. Ik denk wel dat je de goede beslissing neemt. Bij zo'n omgeving wil je niet betrokken raken. Hoe naar ook, ik zou denk ik toch een plausibel verhaal verzinnen. Hou je maar van de domme, ook voor de persoon die je gewaarschuwd heeft en óók voor wat ze eventueel tegen haar omgeving vertelt.
Sterkte met de aanpak!
BritgetJones007
15-10-2025 om 08:27
ik zou diegene die jou heeft gewaarschuwd niet extra in de problemen brengen. Maar mededelen dat er geen financiële ruimte is momenteel voor een schoonmaakster.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.