Huiskamer
IngridT
13-08-2025 om 16:33
Mijn hulp lijkt onzichtbaar voor de ‘ ring’ camera 🤔
Ok. Raar verhaal dit. Man heeft paar maanden terug 2 ring camera’s aangeschaft. Eentje bij de voordeur ( combi met bel) en eentje aan de zijkant van ons (vrijstaande) huis, met zicht op de door iedereen gebruikte achterom route naar de achterdeur. Ik heb de app sinds een maand of zo. Vind t eigenlijk maar zozo. Al die beelden van de krantenbezorger. En ikzelf die in en uitren. Enzovoorts….maar goed. Het zij zo. Ik negeer eigenlijk alle meldingen.
Moet er wel bij zeggen dat man de camera’s mede heeft aangeschaft nadat we erachter kwamen dat de hulp die we sinds ongeveer een jaar hebben
een vrij bijzonder bestaan leidt. Zonder in detail te treden vermoeden we inmiddels dat ze misschien wel in minder plezierige kringen verkeert soms. Ze heeft een historie van verkeerde relaties, en is beïnvloedbaar, te lief. Ze laat zich gemakkelijk gebruiken.
Maar ze maakt prima schoon, komt altijd. Heeft (wegens chaotisch, vaak dingen kwijt) geen sleutel van ons huis (man werkt veel vanuit huis, en we gebruiken een sleutelkastje als ze komt terwijl we er niet zijn), en we gunnen haar het beetje extra inkomen.
Man wilde eigenlijk toch al eens camera’s regelen, en toen we er recentelijk achterkwamen dat onze hulp vermoedde dat ze gestalkt werd, en mede daarom altijd de deuren op slot deed als ze alleen thuis bij ons aan t werk was, was dat reden voor hem de knoop door te hakken, en die camera’s te regelen.
Maar nou komt ie. Ik kijk dus zelden op die app, maar we waren afgelopen week op vakantie, en ik bedacht pas last minute dat de buurman de huissleutel nog even voor de hulp in t kastje moest hangen, want anders kon ze er niet in.. Alsnog geregeld, en hulp geappt dat de sleutel uiterlijk 0900 in t kastje zou liggen. Klaar.
Toen in de loop van de ochtend uit nieuwsgierigheid even gecheckt of alles idd goed ging en op de camera gezien dat buurman idd al vroeg even langs was gelopen. Pfiew. Maar nog geen hulp in beeld. ( denk dat ik tegen 11 en keek)….nou maakt t me geen moer uit hoe laat de hulp komt als we er niet zijn, maar goed, control freak als ik een beetje ben heb ik in de loop vd dag toch nog een keertje gecheckt..en doodse stilte op de camera’s.
S avonds meldde buurman op de app dat t huis glom, en dat hij de sleutel weer uit t kastje had gehaald en teruggelegd had in huis.
Huh???? Hulp was dus wel geweest??? Maar onzichtbaar???
Omdat ik dat echt gek vond heb ik daarna de geschiedenis van m’n deurbel en de camera aan de zijkant teruggekeken. Voor al die 4 weken dat ik de app heb. En geloof t of niet. De hulp staat op geen enkel camerabeeld. Niet bij aankomst. Niet bij vertrek.
???????
Er is maar 1 route achterom. Haar fiets staat altijd aan de zijkant van t huis. Ik zie in de geschiedenis mezelf met boodschappentassen, fiets of autosleutels lopen. ook op de ochtenden dat zij er was, want vakantie de afgelopen weken. Man rent daar rond. De buurman die de kat komt verzorgen, elke ochtend en avond toen we weg waren. Dochter die op bezoek komt. Fiets uit de garage haalt. You name it. Maar geen hulp. Geen enkele keer.
Ik ben oprecht flabbergasted.
Natuurlijk kan ik het haar vragen. Ga ik vast ook doen. Maar ik vind t zo raar dat ik ook graag jullie ideeën hoor. Is er een logische verklaring???
Vrijevlinder
14-08-2025 om 07:32
En wat ook nog kan, al is dat onwaarschijnlijker. Mijn camera kan ik bepaalde tijdstippen uitzetten. Dus van 8.30-9.00 en als ze dan net komt, registreert hij niet.
Wieder
14-08-2025 om 07:34
Fenyw schreef op 13-08-2025 om 22:06:
Ik denk dat ze helemaal het huis niet verlaat maar om haar stalker te ontlopen stiekem bij jou op de vliering woont. Eens per week komt ze er af om te poetsen.
Oeh, dit vind ik echt de mooiste! Ik hoop wel dat het iets spannends is, en niet een of andere saaie bèta verklaring (sorry 😇) als bovengenoemde per ongeluk ingestelde privacy masking, dat zou echt een deceptie zijn 😆
Anna76
14-08-2025 om 07:50
Ginevra schreef op 13-08-2025 om 19:58:
[..]
En hoe reageert ze op bolletjes knoflook op het aanrecht? 😂
Maar alle gekheid op een stokje, ik ben ook wel benieuwd hoe dit in elkaar steekt.
Raakte ze in paniek als je houten puntige staken rond laat slingeren, begint ze te sissen en roken als je haar besprenkelt met wijwater?
Anna76
14-08-2025 om 07:50
Wieder schreef op 14-08-2025 om 07:34:
[..]
Oeh, dit vind ik echt de mooiste! Ik hoop wel dat het iets spannends is, en niet een of andere saaie bèta verklaring (sorry 😇) als bovengenoemde per ongeluk ingestelde privacy masking, dat zou echt een deceptie zijn 😆
Ja, daar hoop ik ook op hoor, iets spannends wat we niet hadden kunnen bedenken.
afrodite05
14-08-2025 om 07:54
Als je de verklaring weet, kom je het toch wel melden, TO? Heel het forum is in de ban van de ring! 
Happyapple
14-08-2025 om 08:06
Anna76 schreef op 14-08-2025 om 07:50:
[..]
Ja, daar hoop ik ook op hoor, iets spannends wat we niet hadden kunnen bedenken.
Nou echt he. Ik ben ook zeer benieuwd inmiddels
Wieder
14-08-2025 om 08:06
afrodite05 schreef op 14-08-2025 om 07:54:
Als je de verklaring weet, kom je het toch wel melden, TO? Heel het forum is in de ban van de ring!
wild-flower
14-08-2025 om 08:14
Ik dacht ook aan iets als een scrambler of Wifi-jammer ?
Of ze woont inderdaad ergens op jullie vliering 
Auwereel
14-08-2025 om 08:48
letterkoekje
14-08-2025 om 08:54
Als je de verklaring weet, kom je het toch wel melden, TO? Heel het forum is in de ban van de ring!ban van de ring
Wat is een bekende Nederlandse regisseur?
Volgend jaar een nieuwe film in de bioscoop: In de Ban van de Ring met IngridT in de rol als 'poets'.
Blijkt dat haar man (die een affaire heeft met de poetsvrouw) op tijdstippen dat de hulp komt, de opnames stopzet. (Dit laatste is een door mij verzonnen scenario erbij: sex en bedrog verkopen namelijk goed/verhogen de kijkcijfers).
Tuinfluiter
14-08-2025 om 10:00
Lees net een artikel over Godfried een autohandelaar. Er zijn bij hem 6 auto's gestolen en de beveiligingscamera van zijn buurman werkte rond tijdstip diefstal 20 min niet.
Er bestaan wifi jammers zijn illegaal maar misschien heeft jouw werkster er één. Zou het gewoon vragen. Je zegt dat ze angstig is en wil misschien nergens op beelden staan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.