Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Mijn hulp lijkt onzichtbaar voor de ‘ ring’ camera 🤔

IngridT

IngridT

13-08-2025 om 17:59 Topicstarter

Nick90 schreef op 13-08-2025 om 17:43:

Ik zou me niet teveel mengen in het leven van de poets en niet zo zeuren, je huis was schoon dus wat valt er nog te klagen/af te vragen? Vind de poets het ook oké dat je haar filmt en aan de hand van die beelden vragen stelt?

Dat doe ik ook niet. Wat ik weet over haar leven is wat ze mij geheel vrijwillig vertelt als we een koffiedrinken als ik haar zie (af en toe in de vakanties, verder niet.) ik bemoei me nergens mee. Help soms een handje  met iets praktisch ( bv een keer een oude telefoon doorgeschoven toen ze acuut zonder zat) 

Zowel man als ik hebben haar afgelopen maanden nog nooit gecontroleerd of gecheckt  met behulp van de camera’s. Ook geen neiging toe. T is puur door dat rare akkefietje op vakantie  (mijn eigen slordigheid, dat ik zo last minute moest  regelen dat de sleutel klaarlag) dat ik die camerabeelden even dacht te gebruiken om te checken of t allemaal goed was gekomen en de hulp niet voor dichte deur stond. En daar kan ik slecht tegen. Iets zo oprecht niet snappen. En juist omdat ze wat kwetsbaar is hoop ik op een logische verklaring, zodat ik het los kan laten, want eigenlijk helemaal heb ik helemaal geen zin om een ‘ding’  te maken van haar  haar en die camera’s.  

CharlieB schreef op 13-08-2025 om 17:50:

[..]

Ze mengt zich niet, zeurt volgens mij ook niet, ze verbaast zich alleen over het mysterie.

En als de deurbel op privé terrein gericht staat en zichtbaar is, heeft de "poets" (vreselijke benaming) niet zo veel 'oke te vinden'

Ach ja, lees wat beter zou ik zeggen, de schoonmaakhulp (zo beter?)heeft blijkbaar een geschiedenis van foute relaties, wordt gestalkt, is te lief en goedgelovig volgens TO. 

IngridT

IngridT

13-08-2025 om 18:04 Topicstarter

IngridT schreef op 13-08-2025 om 17:59:

[..]

Dat doe ik ook niet. Wat ik weet over haar leven is wat ze mij geheel vrijwillig vertelt als we eens koffiedrinken als ik haar zie (af en toe in de vakanties, verder niet.) ik bemoei me nergens mee. Help soms een handje met iets praktisch ( bv een keer een oude telefoon doorgeschoven toen ze acuut zonder zat)

Zowel man als ik hebben haar afgelopen maanden nog nooit gecontroleerd of gecheckt met behulp van de camera’s. Ook geen neiging toe. T is puur door dat rare akkefietje op vakantie (mijn eigen slordigheid, dat ik zo last minute moest regelen dat de sleutel klaarlag) dat ik die camerabeelden even dacht te gebruiken om te checken of t allemaal goed was gekomen en de hulp niet voor dichte deur stond. En daar kan ik slecht tegen. Iets zo oprecht niet snappen. En juist omdat ze wat kwetsbaar is hoop ik op een logische verklaring, zodat ik het los kan laten, want eigenlijk heb ik helemaal geen zin om een ‘ding’ te maken van haar en die camera’s.

Niet heel je verhaal gelezen, maar het eerste wat ik dacht is: wat doet het ertoe hoe haar verdere leven eruit ziet? Een bijzonder bestaan/leven. doe even normaal zeg..
Als je haar als hulp niet meer vertrouwd stop je er toch gewoon mee.

noas_1993 schreef op 13-08-2025 om 18:09:

Niet heel je verhaal gelezen, maar het eerste wat ik dacht is: wat doet het ertoe hoe haar verdere leven eruit ziet? Een bijzonder bestaan/leven. doe even normaal zeg..
Als je haar als hulp niet meer vertrouwd stop je er toch gewoon mee.

Jammer dat je het verder niet gelezen hebt, het is namelijk best een mysterie. 

Benieuwd hoe dit afloopt!

IngridT

IngridT

13-08-2025 om 18:11 Topicstarter

Nick90 schreef op 13-08-2025 om 18:04:

[..]

Ach ja, lees wat beter zou ik zeggen, de schoonmaakhulp (zo beter?)heeft blijkbaar een geschiedenis van foute relaties, wordt gestalkt, is te lief en goedgelovig volgens TO.

Jeetje Nick. 

Dat is wat ze afgelopen jaar tussen neus en lippen met me  heeft gedeeld.  Zonder dat ik er om vroeg.  Zo ook  t verzoek om de achterdeur op slot te doen als ik  ging sporten terwijl zij er was. Vanwege  een stalk-achtig verhaal. 

Toen manlief dat hoorde heeft ie de camera’s gehaald, die toch al vaag op z’n lijstje stonden. Niet om de hulp te begluren of controleren, maar eerder om een stukje veiligheid te creëren. Ook voor haar. 

En ik ben nu alleen oprecht geïntrigeerd. Ben een beta. Kan er niet tegen om zoiets niet te snappen. Punt. 

Misschien heeft ze een device die de camera kan uitschakelen?
https://www.szmidjammer.com/nl/blog/security-camera-disabler/
Heb je gecheckt of de tijd nerjes doorloopt op de opnames?

IngridT schreef op 13-08-2025 om 18:11:

[..]

Jeetje Nick.

Dat is wat ze afgelopen jaar tussen neus en lippen met me heeft gedeeld. Zonder dat ik er om vroeg. Zo ook t verzoek om de achterdeur op slot te doen als ik ging sporten terwijl zij er was. Vanwege een stalk-achtig verhaal.

Toen manlief dat hoorde heeft ie de camera’s gehaald, die toch al vaag op z’n lijstje stonden. Niet om de hulp te begluren of controleren, maar eerder om een stukje veiligheid te creëren. Ook voor haar.

En ik ben nu alleen oprecht geïntrigeerd. Ben een beta. Kan er niet tegen om zoiets niet te snappen. Punt.

Juist.. laat het rusten, je hebt verder geen invloed op het leven wat de schoonmaakster zelf wil leven, je huis was schoon dus waar wil je de schoonmaakster over ondervragen? In grote delen van het land is het heel normaal om je deuren op slot te doen, ook als je thuis bent. 

Ik zou het haar gewoon vragen. Misschien wil ze er niet op, om welke reden dan ook.

Misschien eens een los gesprekje aanknopen of de camera’s haar een veiliger gevoel geven, ook voor jullie, omdat jullie intentie was.
Afhankelijk van het antwoord kun je al dan niet verder vragen.
Ik zou hier ook de hoed en de rand van willen weten. Wel een case om over na te denken en de wildste ideeën te bedenken 👼😶‍🌫️

super interessant 

ik kom vooralsnog niet verder dan
- ze is niet geweest, je man poetst zelf want vind het zonde van het geld en doet alsof de schoonmaakster is geweest 
-ze is geen mens maar een bovennatuurlijk wezen wat niet gevangen kan op camera’s 

zit er wat bij?

IngridT

IngridT

13-08-2025 om 19:00 Topicstarter

Auwereel schreef op 13-08-2025 om 18:18:

Misschien heeft ze een device die de camera kan uitschakelen?
https://www.szmidjammer.com/nl/blog/security-camera-disabler/
Heb je gecheckt of de tijd nerjes doorloopt op de opnames?

Ik zal t eens checken. Maar ze is digitaal super onhandig ( altijd gedoe met haar telefoon, ze snapt de meest basale dingen niet. WiFi vs 5G. Om maar iets te noemen) dus lastig voor te stellen dat ze dit zelf geregeld zou hebben. Los van  het ‘waarom’?.

IngridT schreef op 13-08-2025 om 19:00:

[..]

Ik zal t eens checken. Maar ze is digitaal super onhandig ( altijd gedoe met haar telefoon, ze snapt de meest basale dingen niet. WiFi vs 5G. Om maar iets te noemen) dus lastig voor te stellen dat ze dit zelf geregeld zou hebben. Los van het ‘waarom’?.

Misschien heeft ze het làten doen door iemand? En misschien is ze door die angst voor een stalker niet blij met vastgelegde beelden van haar? Ik roep ook maar wat hoor.

IngridT schreef op 13-08-2025 om 19:00:

[..]

Ik zal t eens checken. Maar ze is digitaal super onhandig ( altijd gedoe met haar telefoon, ze snapt de meest basale dingen niet. WiFi vs 5G. Om maar iets te noemen) dus lastig voor te stellen dat ze dit zelf geregeld zou hebben. Los van het ‘waarom’?.

Als ze gestalkt wordt, is dat best een antwoord op de vraag waarom. Ik vind dit tot nu toe wel de meest plausibele verklaring. 

IngridT

IngridT

13-08-2025 om 19:06 Topicstarter

absor schreef op 13-08-2025 om 18:53:

super interessant

ik kom vooralsnog niet verder dan
- ze is niet geweest, je man poetst zelf want vind het zonde van het geld en doet alsof de schoonmaakster is geweest
-ze is geen mens maar een bovennatuurlijk wezen wat niet gevangen kan op camera’s

zit er wat bij?

Hahahahaha.

1. Uitgesloten. Al was t maar omdat het huis ook magisch schoon wordt als hij in een ver buitenland zit of wanneer we SAMEN op vakantie zijn 

2. Als er iemand zo nuchter als een kalf is ben ik het. Geloof niet in een opperwezen, telepathie, aardstralen, engelen of whatever. Zij wel overigens. De hulp.    t zal toch  niet ….

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.