Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Met wie zou jij wel eens goed gesprek willen voeren?

Mogelijk/onmogelijk, bekend/onbekend, levend/overleden; alles mag. 
Ik zou, bij een goed glas wijn, wel eens met Anthony Hopkins willen praten. Ik heb deze acteur (wellicht onbewust gekleurd door zijn rollen) altijd erg intrigerend gevonden. 

Jij?

Met God  .
Je kunt tegen God praten, natuurlijk, maar niet met God een gesprek voeren.

Waarom moeten onschuldige mensen/kinderen lijden , waarom oorlog, ziekte, pijn en dood ?  Het antwoord wil ik van hem ( of haar ) weten , maar dan echt , en niet uit ' een  boek' .

Vooral uit interesse, prinses Beatrix over haar leven voor tijdens en na het koningin zijn , zakelijk, privé de balans tussen die twee. bij het krijgen van kinderen al weten hoe hun leven eruit gaat zien. De onderlinge gesprekken met de premiers. Nog wel veel meer dingen. Ook kleine dingen halen ze zelf de post uit de brievenbus dat soort dingen ook.

Net  zoals bij zomergasten zou ik dan ook graag zien dat zij dan bepaalde fragmenten erbij pakt om daar wat over te vertellen. Nog wel meer mensen interesseren mij, Beatrix was de eerste die in mijn opkwam. 

Leuk topic trouwens 

wild-flower schreef op 14-08-2022 om 09:23:

Met God , maar dan echt .

Phoe.....dat is een goeie. Ik geloof niet maar àls er een god zou zijn, dan zou het geen fijn gesprek worden.

Ik zou Putin, Xi, Biden en Zelensky wel eens om tafel willen hebben en vragen waarom zij met hun opgeblazen egootjes menen de hele wereld mee te moeten sleuren in ellende.

Maar ik heb eigenlijk liever dat iemand dat doet die meer diplomatiek is en na afloop ook goed nieuws kan melden.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-08-2022 om 09:51

Ik zou wel een avond aan de bar willen hangen met George Michael, David Bowie en Freddie Mercury. Ben ook benieuwd naar de interactie tussen die drie.

wild-flower schreef op 14-08-2022 om 09:23:

Met God .

Waarom moeten onschuldige mensen/kinderen lijden , waarom oorlog, ziekte, pijn en dood ? Het antwoord wil ik van hem ( of haar ) weten , maar dan echt , en niet uit ' een boek' .

Lees eens het boek Ongewoon gesprek met God. Daar staat veel wijsheid in, over een man die een gesprek had met God. Je hoeft niets te geloven daarvan, maar de vragen die je hier stelt staan daar in .

Oprah Winfrey of Robin Williams.

Twan Huys vind ik zo'n leuke man, zou best eens met hem willen praten. 
Zelenski. 

Irregular_Choice schreef op 13-08-2022 om 21:30:

Tom Hanks, vind dat echt zo’n prachtige man met een geweldig talent! Lijkt me ook echt een hele aardige man.

Na het filmpje wat ik net zag op het woke topic is hij wat mij betreft wel van het hypothetische voetstuk gevallen.

Ik zou wel ns met André van Duin willen praten. Dat lijkt me zo'n lieve en gezellige man.

watertoren schreef op 13-08-2022 om 21:40:

Bij mijn onmogelijk maar ik zou wel een gesprek willen met mijn man die overleden is. Ik zou willen weten dat ik alles goed doe naar onze zoon toe.

Idem maar dan met mijn vader. 

En ik zou een vlieg op de muur willen zijn bij Rutte en Wim-Lex, hoe denken ze echt over het gepeupel als ze zich onbespied wanen.

Het kan niet want hij is overleden toen ik 19 was, maar wat zou ik graag nog eens met mijn vader praten, echt eerlijk als volwassenen.

Tom Waes, over zijn reizen en alles wat hij daar heeft meegemaakt. Lijkt me ook een hele sympathieke man, maar kan best tegenvallen. Denk wel dat hij veel interessants te vertellen heeft

Irregular_Choice schreef op 14-08-2022 om 11:22:

Tom Waes, over zijn reizen en alles wat hij daar heeft meegemaakt. Lijkt me ook een hele sympathieke man, maar kan best tegenvallen. Denk wel dat hij veel interessants te vertellen heeft

Mee eens lijkt mij een ook een sympathieke man. 
Naast mijn eerste gedachte(Beatrix) Zou ik ook graag met André van Duin en Tom Waes een ontmoeting willen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.