Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Met tas van de concurrent een winkel in, doe jij dat?

Voor de fun een vraagje met peiling:

Je wilt je boodschappen doen bij supermarktketen A, maar hebt alleen een big shopper van concurrent supermarktketen B bij de hand. Of je hebt net kleding gekocht en daar een tas van die winkel eromheen gekregen, maar je wilt daarna ook nog iets bij een andere kledingzaak kopen. Wat doe je dan?

Peiling

Als ik alleen een tas van winkel A heb, dan:
229 stemmen
95%
4%
0%
0%
1%

Groentetuin schreef op 09-10-2025 om 20:56:

[..]

Een tas is een tas he, dus wat maakt het uit.

Of het moet een tas van easy toys of Christine la Duc wezen, daar zou ik ook niet mee willen lopen.

Maar verder is toch geen merk gênant?

Lang geleden werkte mijn schoonzus bij de GGD in Amsterdam, afdeling SOA. Van haar had ik een linnen tasje gekregen met reclame voor condooms. Ik was zes maanden zwanger toen wij naar de Efteling gingen. Mét dat tasje... Dat gaf wel hilarische reacties. 

Als ik naar twee supermarkten ga, laat ik de boodschappen die gekocht zijn in de eerste supermarkt in mijn fietstas zitten. Ik vind een tas van de concurrent mee naar binnen nemen geen probleem, maar wel als er al boodschappen inzitten. 

Naar aanleiding van uit de fietstas jatten: ik heb dat een paar keer gehad en redelijk recent nog, mijn oude vest. ☹️ Ik laat soms wel het hooi voor de cavia's in mijn tas zitten, dat is behoorlijk volumineus. Als iemand dat wil jatten, hoop ik dat voor een huisdier is dat het nodig heeft.

madee

madee

10-10-2025 om 13:16 Topicstarter

Broadway schreef op 10-10-2025 om 07:17:

[..]

je denkt hier gewoon over na? als in, je gebruikt ruimte in je hoofd om hierover na te denken?

oh wauw.. jouw topic zorgt ervoor dat ik voor het eerst in mijn leven hierover nadenk. hahaha optie 1 gekozen dus

Yep 😂

Maar misschien kan ik het door al jullie reacties hier nu wel loslaten en zo mijn brein opschonen 🤪

madee

madee

10-10-2025 om 13:19 Topicstarter

Stardust schreef op 10-10-2025 om 00:48:

ik herken het dilemma/de discussie wel een beetje van vroeger. TO zegt ook dat het lastiger voelt om met een “goedkoop tasje” een dure winkel in te lopen dan andersom. Daar zit een soort schaamte in.
Anderzijds kom ik uit een zeer calvinistische/overanalytische omgeving waarin niemand het slecht wilde doen voor een ander en mijn familie de aanname had dat het een belediging was om met de tas van de ene de winkel van de ander binnen te gaan. En dat gold niet alleen voor de zelfstandige, want de filiaalhouder van de keten ken je ook.
(…)

Je omschrijft precies wat mij niet goed lukte te zeggen, zo was het bij ons ook 😀

Ik ga mijn denkpatroon bij deze aanpassen, aangezien dit uit oude, vervlogen tijden stamt en nu totaal overbodig is 👵

Ik heb vooral veel Action tassen, want die zijn goedkoper dan de bigshoppers van AH en Jumbo. Maar verder boeit het me niet wat voor tas ik bij me heb. Gekochte kleding gaat vaak in mijn eigen rugtas. 

Ik heb een hoop van die kleine opvouwbare tasjes en er zitten er altijd wel een stel in mijn rugzak, daar doe ik als ik geen tas in een kledingwinkel krijg de gekochte kleding in.

Ik heb geen shoppers van supermarkten, maar neem altijd een paar van die opvouwbare tasjes mee. Ook als ik kleding ga kopen gebruik ik die, mede omdat je geen (plastic)tasjes meer krijgt alleen de betere damesmodezaken geven soms een papieren tas mee.
Die bigshoppers vind ik onhandig omdat ik niet zo groot ben, ze hoger moet tillen om ze niet af en toe de grond te laten raken. 
Als ik naar meerdere winkels ga vraag ik een bon, behalve van AH want die staat in de app.

bij de supermarkt gebruik ik bijvoorkeur juist een tas van een andere winkel, om het karretje te kunnen onderscheiden van alle medeshoppers.

Auwereel schreef op 10-10-2025 om 12:55:

Naar aanleiding van uit de fietstas jatten: ik heb dat een paar keer gehad en redelijk recent nog, mijn oude vest. ☹️ Ik laat soms wel het hooi voor de cavia's in mijn tas zitten, dat is behoorlijk volumineus. Als iemand dat wil jatten, hoop ik dat voor een huisdier is dat het nodig heeft.

Niet leuk als dat gebeurt. 

Ik heb een slot om mijn fietstas aan mijn fiets vast te maken en daarmee maak ik ook mijn fietstas dicht. 

Poezenmeisje schreef op 09-10-2025 om 16:55:

Juist handig, bij de supermarkt heb je dan geen discussie of je die tas wel hebt afgerekend.

Precies. Ik heb van die opvouwbare tasjes die ik bijna altijd gebruik, maar als ik al een plastic tas van de supermarkt gebruik is het meestal die van de concurrent vanwege bovenstaande reden.

Tuinfluiter schreef op 10-10-2025 om 20:11:

[..]

Niet leuk als dat gebeurt.

Ik heb een slot om mijn fietstas aan mijn fiets vast te maken en daarmee maak ik ook mijn fietstas dicht.

Hoe ziet dat eruit? En hoe groot is je fietstas?

Auwereel schreef op 10-10-2025 om 21:20:

[..]

Hoe ziet dat eruit? En hoe groot is je fietstas?

Niet zo groot is afneembaar. Ik neem hem ook wel mee de winkel in. Ik gebruik een klein ringslot wat ik al heel lang heb. Ik maak het door de handvatten aan mijn bagagedrager vast. Gaat al meer dan twintig jaar goed.

Tuinfluiter schreef op 10-10-2025 om 21:38:

[..]

Niet zo groot is afneembaar. Ik neem hem ook wel mee de winkel in. Ik gebruik een klein ringslot wat ik al heel lang heb. Ik maak het door de handvatten aan mijn bagagedrager vast. Gaat al meer dan twintig jaar goed.

Aha, nu zie ik het voor me. Gaat niet werken met mijn megafietstassen. Misschien wel een gat in de markt, grote fietstassen met slot. Alhoewel, er zijn hier ook wel veel reacties dat er nooit wat uit fietstassen wordt gejat, dus misschien slechts een gaatje in de markt.

madee schreef op 09-10-2025 om 16:18:

Ik had het er laatst met iemand over die daar soms ook iets ongemakkelijks bij had, en toen vroeg ik me of er meer zijn die dat hebben. Alsof je vreemdgaat of zo 🤪

De man die hier voor de AH staat om liedjes op zijn gitaar te spelen, kwam ik tijdens het boodshappen doen tegen in de Jumbo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.