Huiskamer
madee
09-10-2025 om 16:12
Met tas van de concurrent een winkel in, doe jij dat?
Voor de fun een vraagje met peiling:
Je wilt je boodschappen doen bij supermarktketen A, maar hebt alleen een big shopper van concurrent supermarktketen B bij de hand. Of je hebt net kleding gekocht en daar een tas van die winkel eromheen gekregen, maar je wilt daarna ook nog iets bij een andere kledingzaak kopen. Wat doe je dan?
Peiling
Als ik alleen een tas van winkel A heb, dan:
BlairW
09-10-2025 om 20:02
madee schreef op 09-10-2025 om 18:25:De reden dat je in een supermarkt ook nooit de gewone radio hoort, is tenslotte ook (vooral?) omdat ze bijvoorbeeld in de Appie geen reclame van Aldi willen horen voorbijkomen.
De reden dat ik naar Jumbo ga. Jumbo radio draait vaak mijn favoriete band
loop ik heerlijk meezingend door de winkel!
Over tasjes echt nog nooit nagedacht. Het is maar net wat ik bij heb. In kleine boetieks boeit het me ook niet als ik daar met een primark tas binnen kom. Ik ben nu toch bij hen, dus ik ben hun klant op dat moment. Maakt het dan uit wat ik verder in mijn kast heb hangen aan merken?
En hoe doe je dat dan met je handtas? Als die van een merk is dat ze niet verkopen in die winkel, laat je hem ook in de auto?
Loulou39
09-10-2025 om 20:04
Bailey26 schreef op 09-10-2025 om 17:31:
Ik ga zelfs met een boodschappenkar van een andere supermarkt winkelen.
Wij hebben hier 3 supermarkten met elk hun eigen winkelkar. Ik pak er gewoon een die er staat en ga daarmee de supermarkt in.
Soms ga ik eerst naar andere winkels en dan loop ik ook met die boodschappen de winkel in. Ik zorg er altijd wel voor dat ik dan een bonnetje heb (anders neem ik die niet mee).
Dit doe ik ook, we hebben hier ook drie supermarkten en bij de eerste pak ik de kar en dan ga ik daarmee overal naar toe.
Ik heb wel een paar keer een opmerking gehad van medewerkers van supermarkt 2, maar dat waren meer grappige opmerkingen. En al was dat niet zo, dat kan me niet zo boeien. Uiteraard mogen ze van mij de inhoud van de tas van de andere supermarkt checken, dat is hun goed recht vind ik (nooit gebeurd trouwens).
Qua lege tas met de naam van een supermarkt meenemen naar een andere supermarkt: daar heb ik werkelijk helemaal nog nooit over nagedacht. Volgens mij kan niemand dat wat schelen in die winkels.
Nehalennia
09-10-2025 om 20:09
Ik vind sommige merken genant om bij te kopen en dat doe ik dan ook niet, dus met die tasjes wil ik niet rondlopen, ook niet als ik ze bv op Koningsdag heb gekregen. Verder maakt me niet uit. In het betere segment kledingwinkels doen ze soms meer moeite voor je als je een tasje van een winkel in of boven dat segment bij je hebt omdat ze dan weten dat je koopt en niet alleen kijkt, dat kan handig zijn
Malibu2
09-10-2025 om 20:43
Ik loop zo met een Jumbo tas de AH in, geen enkel probleem mee.
Ik ga dan weer niet met boodschappen van een andere winkel een tweede winkel binnen. Dan stop ik dat spul eerst in mijn fietstassen of in de auto. Of het moet zo overduidelijk iets zijn wat ze in de tweede winkel niet verkopen.
Groentetuin
09-10-2025 om 20:56
Nehalennia schreef op 09-10-2025 om 20:09:
Ik vind sommige merken genant om bij te kopen en dat doe ik dan ook niet, dus met die tasjes wil ik niet rondlopen, ook niet als ik ze bv op Koningsdag heb gekregen. Verder maakt me niet uit. In het betere segment kledingwinkels doen ze soms meer moeite voor je als je een tasje van een winkel in of boven dat segment bij je hebt omdat ze dan weten dat je koopt en niet alleen kijkt, dat kan handig zijn
Een tas is een tas he, dus wat maakt het uit.
Of het moet een tas van easy toys of Christine la Duc wezen, daar zou ik ook niet mee willen lopen.
Maar verder is toch geen merk gênant?
Auwereel
09-10-2025 om 21:23
Malibu2 schreef op 09-10-2025 om 20:43:
Ik loop zo met een Jumbo tas de AH in, geen enkel probleem mee.
Ik ga dan weer niet met boodschappen van een andere winkel een tweede winkel binnen. Dan stop ik dat spul eerst in mijn fietstassen of in de auto. Of het moet zo overduidelijk iets zijn wat ze in de tweede winkel niet verkopen.
En als je terugkomt, zitten de eerste boodschappen dan nog steeds in je fietstassen?
Loulou39
09-10-2025 om 21:37
Auwereel schreef op 09-10-2025 om 21:23:
[..]
En als je terugkomt, zitten de eerste boodschappen dan nog steeds in je fietstassen?
Hahaha, dit!
En dat risico wil ik niet lopen, plus het is efficiënter om door te gaan.
Zolang de tweede supermarkt er geen probleem van maakt…. En als wel: dan heb ik het bonnetje en pak ik met alle liefde m’n tas uit (meen ik, daar hebben ze het recht toe), maar dat is nog nooit gebeurd
Netherfield
09-10-2025 om 21:37
Ik doe ook de spullen die ik bij Kruidvat heb gekocht in mijn fietstas en ga daarna naar de Aldi of de Jumbo. Nog nooit gehad dat er boodschappen uit mijn fietstas zijn gestolen. Wel een keer had iemand op het station mijn regenbroek uit mijn fietstas had gejat. Maar dat is de enige keer in de ongeveer 25 jaar spullen-in-fietstas dat me dat is overkomen.
Malibu2
09-10-2025 om 21:59
[..]
Ja hoor. Tuurlijk doe ik dat niet met al te duur spul (dan zorg ik dat ik met de auto ben), maar er is nog nooit iets uit gejat.
Ik heb jaren in een supermarkt gewerkt en weet hoe vervelend het voor personeel is als mensen boodschappen bij zich hebben die ze niet afrekenen, want "uit een andere winkel". Om een bonnetje vragen doen de medewerkers niet zo snel (in mijn woonplaats en waar ik vroeger werkte in ieder geval) en dat kost veel tijd. Je moest er dan maar op vertrouwen dat het klopte. Maar als je het bij de ene toelaat, die je werkelijk vertrouwt, kun je dat anderen ook niet weigeren. En er zijn helaas mensen die daar misbruik van maken.
Ik wil het personeel dus niet in die ongemakkelijke positie brengen.
En met steeds meer zelfscan lijkt het me ook heel ongemakkelijk bij een steekproef.
nlies
10-10-2025 om 00:18
Ook nog nooit gehad dat mijn boodschappen uit mijn fietstas zijn gestolen. Laat ze er ook altijd inzitten als ik nog andere boodschappen heb. Het is me vaker gebeurd dat mijn fiets niet meer op[ de plek stond waar ik hem achter gelaten had
Stardust
10-10-2025 om 00:48
ik herken het dilemma/de discussie wel een beetje van vroeger. TO zegt ook dat het lastiger voelt om met een “goedkoop tasje” een dure winkel in te lopen dan andersom. Daar zit een soort schaamte in.
Anderzijds kom ik uit een zeer calvinistische/overanalytische omgeving waarin niemand het slecht wilde doen voor een ander en mijn familie de aanname had dat het een belediging was om met de tas van de ene de winkel van de ander binnen te gaan. En dat gold niet alleen voor de zelfstandige, want de filiaalhouder van de keten ken je ook.
Maar ik heb hier echt decennia niet meer over nagedacht. Volgens mij zijn winkeliers nu vooral blij dat je binnenkomt en het niet laat bezorgen.
Kampeerder
10-10-2025 om 05:30
[..]
Altijd!
Nog nooit gemerkt dat er iets uit was. Ik doe het wel alleen met boodschappen die niet te duur zijn. Kruidvat boodschappen die ze bij de supermarkt ook hebben. En als ze onzichtbaar diep in de tas zitten.
Ik laat geen duur item in mijn mandje zitten. Ik rijd dan eerst naar huis of neem het mee de supermarkt in.
Broadway
10-10-2025 om 07:17
madee schreef op 09-10-2025 om 16:15:
Ik heb van de diverse supermarkten allemaal wel een big shopper in de auto liggen, maar ik ga in de supermarkt gerust ook met een tas van de concurrent (erbij) naar binnen. Bij kledingzaken vind ik het ongemakkelijker, dat is persoonlijker contact. Dus als ik dan eerst naar een goedkopere ga en dan naar een boetiek, dat vind ik wel gênant om een of andere reden. Andersom vind ik dat minder erg.
En ik heb ook neutrale, niet-reclame-tassen maar die vergeet ik vaak te pakken…
je denkt hier gewoon over na? als in, je gebruikt ruimte in je hoofd om hierover na te denken?
oh wauw.. jouw topic zorgt ervoor dat ik voor het eerst in mijn leven hierover nadenk. hahaha optie 1 gekozen dus
Mugske
10-10-2025 om 07:30
bij ons in de buurt opende een filiaal van supermarkt B. Die was er eerder niet. Vriend liep daar naar binnen met bigshopper van appie. Kreeg hij van de filiaalmanager gratis een bigshopper van die winkel 😀
Dolfje
10-10-2025 om 09:14
Ik heb wel shoppers van Ah en Jumbo ook liggen maar eigenlijk koop ik op vakantie zowat altijd zo'n shopper in het buitenland. Bij de hyperdino bijvoorbeeld, die zijn fijner wat hebben ook lange hengsels zodat je hem over je schouder kunt hangen. Ideaal.
Maar het is maar net wat vooraan ligt wat ik pak en denk er dan echt niet over na hé een jumbo tas dus ik ga naar jumbo Ipv Ah.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.