Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Met tas van de concurrent een winkel in, doe jij dat?

Voor de fun een vraagje met peiling:

Je wilt je boodschappen doen bij supermarktketen A, maar hebt alleen een big shopper van concurrent supermarktketen B bij de hand. Of je hebt net kleding gekocht en daar een tas van die winkel eromheen gekregen, maar je wilt daarna ook nog iets bij een andere kledingzaak kopen. Wat doe je dan?

Peiling

Als ik alleen een tas van winkel A heb, dan:
229 stemmen
95%
4%
0%
0%
1%

huh? Wat een vreemde vraag.  Dat gebeurd toch voortdurend?

Gewoon naar binnen. Waarom niet? Mag je maar naar 1 winkel per keer?

madee

madee

09-10-2025 om 16:15 Topicstarter

Ik heb van de diverse supermarkten allemaal wel een big shopper in de auto liggen, maar ik ga in de supermarkt gerust ook met een tas van de concurrent (erbij) naar binnen. Bij kledingzaken vind ik het ongemakkelijker, dat is persoonlijker contact. Dus als ik dan eerst naar een goedkopere ga en dan naar een boetiek, dat vind ik wel gênant om een of andere reden. Andersom vind ik dat minder erg.

En ik heb ook neutrale, niet-reclame-tassen maar die vergeet ik vaak te pakken…

ik val echt van mijn stoel van verbazing

madee

madee

09-10-2025 om 16:18 Topicstarter

Ik had het er laatst met iemand over die daar soms ook iets ongemakkelijks bij had, en toen vroeg ik me of er meer zijn die dat hebben. Alsof je vreemdgaat of zo 🤪

zijn er daadwerkelijk mensen die zich daar druk om maken? 

Ik kan me er ook weinig bij voorstellen. 

Nee dat vind ik geen probleem. Wat ik wel onhandig vind is dat ik bijv wat dingetjes bij de kruidvat hebt gekocht en daarna voor de overige boodschappen naar de supermarkt. Kun je dan je kruidvat boodschappen meenemen de supermarkt in? Eventueel met bon in een apart tasje, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Hoe doen jullie dat?

Piew schreef op 09-10-2025 om 16:48:

Nee dat vind ik geen probleem. Wat ik wel onhandig vind is dat ik bijv wat dingetjes bij de kruidvat hebt gekocht en daarna voor de overige boodschappen naar de supermarkt. Kun je dan je kruidvat boodschappen meenemen de supermarkt in? Eventueel met bon in een apart tasje, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Hoe doen jullie dat?

Dat doe ik dan andersom. Eerst boodschappen en dan pas naar t Kruitvat oid

JtM

JtM

09-10-2025 om 16:52

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich daar drukt om maakt, dus nee, ik loop ook gewoon met mijn AH tas de jumbo binnen.

En Piew, bij ons zit de kruidvat op hetzelfde pleintje als de jumbo. Ben ik met de auto gooi ik de kruidvat aankopen even in de auto, ben ik met de fiets of lopend neem ik het bonnetje van de kruidvat mee en loop ik de jumbo in. Gaat dan alsnog allemaal in dezelfde tas. 

Juist handig, bij de supermarkt heb je dan geen discussie of je die tas wel hebt afgerekend.

Ja hoor ik ga met een tas van H&M gewoon de C&A in.  Ook met een big shopper van de Plus (onze vakantie boodschappentas die altijd in de vouwwagen zit) in de Jumbo boodschappen gedaan 3 weken geleden. 
In mijn eigen dorp was ik vroeger wel wat voorzichtiger. Mijn ouders hadden een eigen winkel dus we kochten bij andere kleine zelfstandigen en met een tas met schoenen van VanZ ging je niet de winkel in bij HB die ook schoenen verkocht.
Als ik hobbymateriaal zoek koop ik het liefst bij de hobbywinkel in ons dorp maar als de Hema of Zeeman iets heeft dat ik kan gebruiken koop ik ook daar maar ga dan niet met die materialen in mijn tas bij de hobbywinkel naar binnen.

Ik heb alleen maar van die grote shoppers van de Hema (een met tompoucen erop, een met rookworsten en een met Takkie). Daarmee ga ik elke winkel in. Ik vind het juist ongemakkelijk als ik ermee de Hema in loop, want zien ze daar wel dat de tassen al enigszins afgeragd zijn en dat ik ze niet probeer te jatten? 

Sinds ik bij de zelfscan en kassa een paar keer de discussie heb gehad of ik echt dat tasje van huis mee had genomen en niet net had gepakt, ga ik per definitie met een ander merk tas de winkel in. 
In de auto liggen tasjes van Albert Heijn, Jumbo en Lidl, de merken waar ik winkel. En ik kijk bewust wat ik pak voor ik een winkel in loop. Nooit het tasje van die winkel dus. 

Ik ga zelfs met een boodschappenkar van een andere supermarkt winkelen.
Wij hebben hier 3 supermarkten met elk hun eigen winkelkar. Ik pak er gewoon een die er staat en ga daarmee de supermarkt in. 

Soms ga ik eerst naar andere winkels en dan loop ik ook met die boodschappen de winkel in. Ik zorg er altijd wel voor dat ik dan een bonnetje heb (anders neem ik die niet mee).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.