Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Met tas van de concurrent een winkel in, doe jij dat?

Voor de fun een vraagje met peiling:

Je wilt je boodschappen doen bij supermarktketen A, maar hebt alleen een big shopper van concurrent supermarktketen B bij de hand. Of je hebt net kleding gekocht en daar een tas van die winkel eromheen gekregen, maar je wilt daarna ook nog iets bij een andere kledingzaak kopen. Wat doe je dan?

Peiling

Als ik alleen een tas van winkel A heb, dan:
229 stemmen
95%
4%
0%
0%
1%

krulliebollie schreef op 09-10-2025 om 16:24:

zijn er daadwerkelijk mensen die zich daar druk om maken?

Jahoor, mijn moeder had daar als middenstandsdochter beslist oog voor. In haar jeugd was er volop concurrentie, en die zag er persoonlijker uit dan in onze tijd. Men kende de winkeliers. Er waren nog geen warenhuizen (nou ja, nauwelijks) en supermarkten. 

Naminokurashi schreef op 09-10-2025 om 16:51:

[..]

Dat doe ik dan andersom. Eerst boodschappen en dan pas naar t Kruitvat oid

Ik ook meestal en anders bon mee.

Ik heb hier echt nog nooit een seconde over nagedacht!

Tjilp schreef op 09-10-2025 om 17:49:

[..]

Jahoor, mijn moeder had daar als middenstandsdochter beslist oog voor. In haar jeugd was er volop concurrentie, en die zag er persoonlijker uit dan in onze tijd. Men kende de winkeliers. Er waren nog geen warenhuizen (nou ja, nauwelijks) en supermarkten.

Maar dat is toch niet vergelijken met nu met een AH tasje de Dirk of Jumbo in? Daar is toch helemaal geen persoonlijk contact met de eigenaren oid. 

Ik bewaar mijn kassabon goed. Zodat ze niet denken dat ik iets uit hun schap heb gejat.

Ik gebruik de beste tas, onverschillig wat erop is gedrukt.

Soms verwijzen winkels naar een concurrent als ze iets niet hebben. Wibra bijvoorbeeld heb ik weleens horen verwijzen naar de Action. En dan denk ik niet: ik ga voortaan alleen naar de Action. Wibra blijft interessant om de dingen die ze hebben. Dat zal ook wel voor supers gelden.

Poezenmeisje schreef op 09-10-2025 om 16:55:

Juist handig, bij de supermarkt heb je dan geen discussie of je die tas wel hebt afgerekend.

Precies, alleen om die reden al neem ik een big shopper mee van de concurrent

Juist wel. Want dan weten ze bij de zelfscan dat ik die tas al had. In de auto liggen tassen van verschillende winkels dus ik kan altijd kiezen.

madee

madee

09-10-2025 om 18:25 Topicstarter

Wat leuk, ik heb dan nog nooit gedacht aan een mogelijk niet betaalde tas als je die al mee had van de super die je bezoekt.
Misschien komt mijn vraag ook voort uit de tijd dat ik vroeger zelf caissière was. Daar waren best wel mensen die zich verontschuldigden als ze een tas van de andere supermarkt meehadden. Niet dat ik dat toen erg vond, maar ik herken het wel bij mezelf inmiddels. Alsof je de ander schoffeert, tong uitsteekt, uitdaagt of zo.
De reden dat je in een supermarkt ook nooit de gewone radio hoort, is tenslotte ook (vooral?) omdat ze bijvoorbeeld in de Appie geen reclame van Aldi willen horen voorbijkomen.

Supermarkt ga ik 9 van de tien keer met de fiets en gebruik dan mijn afneembare fietstassen als boodschappentassen.
Maar ga ik met de auto dan ga ik gerust met mijn tas van Dirk naar AH. 

Toen ik als jong volwassene in een winkel werkte kwam ik daar ook gerust binnen met een plastic tasje van de concurrent. Toen ik net was gaan samenwonen kreeg ik met mijn verjaardag daar ooit wel een boodschappentas zonder logo van een winkel. Misschien was dat een hint. 

Deze: 

https://pin.it/7uiaZsBT4

Echt nog nooit over nagedacht. Gebruik trouwens nog heel vaak een C1000 tas. De AH tas vond ik niet fijn. Die is met inhoud bij de kringloop beland.

Met een tas van een kledingwinkel loop ik ook gerust een andere kledingwinkel in.

Juist handig, bij de supermarkt heb je dan geen discussie of je die tas wel hebt afgerekend.

Ah, omdenken 

Ik ga juist liever met een andere tas de winkel in, want anders ben ik bang voor discussie over of ik die tas al had of niet (slaat misschien ook nergens op). 

Maar dan wel net iets liever naar de AH met een tas van de Action of de Hema dan van de Jumbo. Maar ik doe dat laatste ook wel

Aanvulling: naast die mogelijke discussie over de tas, is voor mij ook wel een andere belangrijke reden dat de AH gewoon niet zulke fijne shoppers heeft vind ik

Eigenlijk doe ik altijd boodschappen met mijn rugtas en mocht ik onverhoopt wat meer boodschappen hebben dan zit daar nog een extra plastic tas van de Deen in. In de kofferbak van mijn auto zit een hele grote shopper van Ikea en een gewone van AH. Verder heb ik daar eigenlijk nooit over nagedacht. 

Nou dat dus

Mij maakt t niet uit. Heb eigenlijk alleen nog de jute tassen van de aldi. Voor de rest "eigen "tassen. Ik heb meestal kleinere tasjes bij ( die stoffen dunne, die je in het begin overal kon kopen toen er geen plastic tassen meer waren. )  en als ik meer moe hebben, pak ik een tas met beugels die ik aan de kar kan klikken. Ooit op de kop getikt bij de Kruitvat.

Spullen meenemen in een andere winkel doe ik eigenlijk alleen als ze dat daar niet verkopen of er een sticker van bv Kruitvat op zit. Bon neem ik dan sws mee. Maar dan voelt t nog apart. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.