Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Mensen zijn hier zo lyrisch over..

MissBobby schreef op 19-08-2025 om 07:58:

koffie to go. Te duur, te onhandig. Ik drink koffie thuis, op m’n werk of in een horecazaak.

Inderdaad. En ik wil "gewone" koffie, ik hoef geen ingewikkeld koffie-recept met allerlei toeters en bellen.

Verder bijna alles wat hier al genoemd is:

Harry Potter

7 zussen

Sad beige

Efteling

Wie is de mol

Sushi

dure bonbons

Rituals

de matcha hype

wijn/bier en sowieso alcohol

Kerstdiners

Het doet me goed om te zien dat het niet raar is dat ik niet val voor ‘zoek de liefde’-programma’s, gevulde bonbons (iemand die nog van Kooten kent met de vieze man die bonbons proeft; dat is waar ik dan steeds aan denk), sushi, matcha of rituals (blijkbaar het cadeau als je niets weet te verzinnen. Doe dan niets. Vind ik ook best!). 

Om toe te voegen; advocado (nietszeggende vrucht), risotto (rijst in de soep), rijstevlaai (rijst in de taart, wie bedenkt dat!) en bv pasta (sorry, te glibberig als ik het eet). 

En om te bevestigen dat ik als ‘vrouw van een zekere leeftijd’ gestopt ben met alles leuk vinden, ik heb ook een hekel aan ‘influencers’ die met hun nagels tikken op producten die ze de kijker proberen aan te smeren, bn’ers die denken dat hun mening over wereldpolitiek waarde toevoegt, bn’ers over wie de krant schrijft (boeien wat Bn1 vindt van bn2, het lijkt wel kleuterklaspopulariteitswedstrijd), health influencers die obv een middagje termen googelen menen levensbelangrijkadvies te kunnen geven, mensen die keihard roepen dat je moet genieten (op tv, maar ook in real life) en panterprint. 

Geef me nog een half uur en de lijst verdubbelt. 

JanaDana schreef op 19-08-2025 om 08:22:

[..]

Dan zou ik je nick maar eens veranderen

Ik weet niet? Zal zo even op Google kijken. Grindelwald is een plaats in Zwitserland. Heel mooi bergdorpje. Daar komt mijn nick vandaan. 

EK/WK voetbal
Songfestival 
Influencers 
Het Blok
B en B vol weet ik veel

Schoondochter schreef op 19-08-2025 om 08:43:

[..]

Ja, dat begrijp ik ook niet! Je kunt toch wel eventjes zonder? Overigens vind ik het nog wel wat anders als je drie uur in de trein zit ofzo, maar dan is koffie wel weer super onhandig.

O dat denk ik van mensen die de godganse dag met een waterflesje zie lopen ook. Je droogt echt niet uit hoor, als je eens n half uurtje, of wat langer, geen slokje neemt

nlies schreef op 19-08-2025 om 10:24:

[..]

O dat denk ik van mensen die de godganse dag met een waterflesje zie lopen ook. Je droogt echt niet uit hoor, als je eens n half uurtje, of wat langer, geen slokje neemt

Ha ha inderdaad. Dat gelurk aan zo'n stanley. Dat gesjouw ook met dat ding.

Grindelwald schreef op 19-08-2025 om 10:34:

[..]

”Dat gelurk aan zo'n stanley. Dat gesjouw ook met dat ding” 

Veel dingen herkenbaar, zoals sushi, rituals, karamel-zeezout, thrillers.
Andere dingen vind ik dan weer oprecht heel leuk of lekker: goede bonbons, avocado, Wie is de mol, Harry Potter en De zeven zussen.

Koffie heb ik nooit gedronken, zo vies! Wijn ben ik wel een tijd ingetrapt, maar heb inmiddels voor mezelf besloten dat ik dat gewoon echt niet lekker vind (en eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat iemand het wel oprecht lekker vindt) 

nlies schreef op 19-08-2025 om 10:24:

[..]

Aaah dat doet me eraan denken dat ik ooit, lang geleden, in de trein aan de praat raakte met een vrouw, die mij na tien minuten vroeg of ik wel drinken bij me haf. Nou, nee. Ik was gewoon onderweg naar school en zat 25 minuten in de trein. Die vrouw gooide zowat een waterflesje op me af, want dat kon toch niet, zonder drinken in de trein? En ik kreeg chocolademelk en sinas Wel lief, ook al mocht ik geen nee zeggen . Ze deed ook alsof het een wereldreis was voor me, volgens mij was ze de trein niet gewend.

Pasta! Waarom zijn mensen zo lyrisch over pasta? En eten dat tig keer per week. Een spaghetti bolognese met een goede rijke smakelijke saus vind ik absoluut lekker. En af en toe een ouderwetse macaroni. Maar al die andere varianten, met een pesto en kip ofzo? Na 2 happen heb ik het dan wel weer gehad. Saai…..

koffie.
Harry Potter.

Ik denk (denk, DENK, HOOOOOOP) dat het een beetje op zijn retour is: die massa mensen die ongeveer ELKE (of minstens elke twee) zin(nen) afsluiten met OH MY GOD.

(Weet je dat er bij de Belgische huizenjagers zelfs een makelaar heeft meegedaan die als variatie op die OMG als naam heeft gekozen Oh my George?)

• Heel veel dingen op tv...
    B&B vol liefde, Breaking Bad, Lord of the Rings, Harry Potter. En als ik even denk kom ik op nog wel 100 denk ik.
  • Parijs (al eerder gelezen, vind ik ook vooral een vieze stad)
  • Karamel met of zonder zeezout. Allebei niet te hachelen. 
  • Alles waarbij teveel mensen op een te klein oppervlak zijn (festivals, pretparken, het strand op een mooie dag, etc). De meeste van die dingen zou ik wel leuk vinden als het er maar niet zo druk zou zijn.
Grindelwald schreef op 19-08-2025 om 09:19:

[..]

Ik weet niet? Zal zo even op Google kijken. Grindelwald is een plaats in Zwitserland. Heel mooi bergdorpje. Daar komt mijn nick vandaan.

Ja dat weet ik, maar het is ook de naam van een personage uit Harry Potter

Rogue schreef op 19-08-2025 om 08:26:

trouwen in het buitenland

Snap ik heel goed, als ik maar niet hoef te komen. Ik ken iemand die in stilte op een bounty-eiland is getrouwd omdat er als hij hier trouwde sowieso familiegedoe zou ontstaan. 

Ik snap alleen niet dat mensen in het buitenland trouwen en dan verwachten dat iedereen even het vliegtuig pakt om erbij te zijn. Dan maak je jezelf wel erg het centrum van de wereld. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.