Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Leeftijd eerste huwelijk

Naar aanleiding van een opmerking in een ander topic, dat er jong getrouwd wordt, leek me deze peiling wel grappig.

Peiling

Hoe oud was je toen je (de eerste keer) trouwde
126 stemmen
7%
13%
12%
16%
14%
13%
9%
6%
2%
3%
2%
0%
1%
2%

Trouwde toen ik 22 was. Dat is deze maand 44 jaar geleden! We kenden elkaar ruim anderhalf jaar. 

ik ben al 29 jaar gelukkig met mijn vriend. Ik word dit jaar 50. Ik heb helemaal niks met trouwen ( vooral bruiloften vind ik vreselijk).  vriendlief is trouwens 57. 

ik was 5 dagen 25 toen we trouwden. Toen waren we 5,5 jaar samen en woonden we 2 jaar samen. Dit jaar zijn we 15 jaar getrouwd en 20 jaar samen♥️

Ik was 23 toen ik trouwde. Ben inmiddels 23 jaar met hem getrouwd. We hebben zo’n 26 jaar een relatie. 

Ik was 27 toen man en ik gingen trouwen. Dat is al weer 7 jaar geleden.

Ik was 27, inmiddels 14 jaar getrouwd en we zijn 23 jaar samen.

27 toen ik trouwde, man 38. Inmiddels 21 jaar getrouwd, 29 jaar samen

Ik 33, hij 36. Mijn eerste, zijn tweede huwelijk. Inmiddels de 22 jaar aangetikt. 

Ik was 28 en mijn man 30 toen we trouwden, dat is ruim 30 jaar geleden. Daarvoor woonden we al twee jaar samen.Ons 30 jarig huwelijk hebben we dit jaar met de kinderen gevierd.

Ik ben 35+ en niet getrouwd. Wel woon ik samen en hebben we een gezin. Ik wil niet trouwen, heb er vrij weinig mee. Ik vrees dan ook ergens het moment dat hij het vraagt, want iemand afwijzen lijkt me ook niet goed voor je relatie. Ik probeer dus maar regelmatig te zeggen dat ik niet wil trouwen en hoop dat hij het onthoud.

Ik was 25 toen wij trouwden maar we hebben eerst een jaar samen gewoond. 30 jaar samen geweest waarvan 25 jaar getrouwd. Dat hebben we nog net kunnen halen daarna is mijn man na een kort ziekbed overleden.

23, hij 22. Niet eerst samengewoond.   Na bijna 43 jaar nog steeds samen.

Ik was 29 man 36. Nu 19 jaar getrouwd. 

Ik was 27 en man 33. Daarvoor hebben we 6 jaar samengewoond, we zijn nu 20 jaar getrouwd en 28 jaar samen. Man zei altijd dat hij niet wou trouwen, dus ik had me daarbij neergelegd. Toen vertelde hij dat een kennis had gevraagd wanneer wij gingen trouwen, zijn antwoord was, over 3 jaar ofzo. Ik heb een week gezweefd, helemaal blij dat we toch gingen trouwen!

Ik was net 28 toen we trouwden. We hadden toen 6 maanden een relatie. Mijn man was toen 33, werd een week later 34.

Dat is nu 18 jaar geleden, we zijn nog steeds gelukkig samen en hebben drie zoons.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.