Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Kwijt en weergevonden!

Wat is de raarste plaats/manier waar je iets hebt weergevonden wat je al heel lang kwijt was?


nee hoor, discreet op het toilet 

Ik ontdekte het gelukkig op tijd. Ben blij dat hij zich niet op een willekeurig ander moment zelf getoond heeft aan de rest van de wereld 😁

ik kom trouwens ook wel vaker geld tegen in broek- en jaszakken, of in handtasjes achter ritsjes of in vakjes. Kleine geluksmomentjes zijn dat. Gek genoeg ben ik het nooit kwijt geweest… 

Auwereel

Auwereel

16-08-2021 om 20:38 Topicstarter

ik zag het zo voor me dat je je afvraagt waar je broekspijp zo raar aanvoelt en dat je dan ongewild de onderbroek tevoorschijn trekt... 

Dat laatste heb ik een keer gehad. Op mijn werk bleek ik een onderbroek in mijn broekspijp te hebben. Mijn kamergenoten hebben zich slap gelachen. Ik deed maar mee als die bekende boer.

op vakantie in Spanje met de camper, gingen we bij een meertje lunchen. Afval netjes geponeerd in de afvalbak en weer verder getrokken. 300 km later merk ik dat mijn telefoon weg is. De hele camper doorzocht, maar niet te vinden. Toen gekeken op de app ‘Find my phone’ waarop we precies konden zien dat mijn telefoon bij het meer lag. We waren te ver om terug te keren, maar via mijn tablet kon ik mijn telefoon blokkeren en er een boodschap op zetten, incl. het telefoonnummer van mijn reisgenoot. Later op de dag werd hij inderdaad gebeld door de eerlijke vinder. Toen we thuiskwamen lag de telefoon, met een scheur in het scherm, in de brievenbus.

Picunia schreef op 16-08-2021 om 20:52:

Dat laatste heb ik een keer gehad. Op mijn werk bleek ik een onderbroek in mijn broekspijp te hebben. Mijn kamergenoten hebben zich slap gelachen. Ik deed maar mee als die bekende boer.

op vakantie in Spanje met de camper, gingen we bij een meertje lunchen. Afval netjes geponeerd in de afvalbak en weer verder getrokken. 300 km later merk ik dat mijn telefoon weg is. De hele camper doorzocht, maar niet te vinden. Toen gekeken op de app ‘Find my phone’ waarop we precies konden zien dat mijn telefoon bij het meer lag. We waren te ver om terug te keren, maar via mijn tablet kon ik mijn telefoon blokkeren en er een boodschap op zetten, incl. het telefoonnummer van mijn reisgenoot. Later op de dag werd hij inderdaad gebeld door de eerlijke vinder. Toen we thuiskwamen lag de telefoon, met een scheur in het scherm, in de brievenbus.

Wij hebben iets dergelijks ook gehad. We waren met z'n vieren een boswandeling aan het maken en toen één van ons half zittend in de auto zijn wandelschoenen aan het aantrekken was, was zijn telefoon uit zijn borstzakje gegleden. Tijdens de wandeling kreeg ik een whatsapp-bericht op mijn telefoon. De slimme vinder had een bericht naar onze familie-app gestuurd en de telefoon afgegeven bij een café aan het begin van de boswandeling (rand van het bos) 

Mijn huissleutels. 
Ooit compleet kwijtgeraakt. Melding bij politie gedaan, ander slot in de voordeur gezet etc.

Maanden later was ik ergens en regende het. In de kofferbak van de auto ligt altijd een opgevouwen zeiljack dat ik nooit draag, alleen voor dergelijke noodgevallen. Daar zit een soort verborgen zakje in met…. Jazeker, de verloren huissleutels! 

En ik geloof dat mijn moeder ooit na veel zoeken de huissleutels in de vriezer heeft teruggevonden 😂🥶

PriceyRook54

PriceyRook54

17-08-2021 om 11:52

Net als Pepperoni zijn wij ook een kitten kwijtgeraakt. Vers geadopteerd van het asiel, 's nachts in de keuken opgesloten omdat dat veilig was. Volgende ochtend was het beestje kwijt. Overal gezocht en toen moesten we echt weg omdat de kinderen naar school moesten en ik naar het werk. Na het afdroppen toch weer naar huis gereden omdat ik zo in de stress zat en toen ik in mijn eentje in de keuken stond hoorde ik een geluidje, onder de keukenkastjes. Ik heb letterlijk de plinten van onder de kastjes weggerukt en ja hoor, daar was ze. Via een piepklein kiertje tussen de vaatwasser en de keukenkastjes... Stom beest 

Auditor schreef op 17-08-2021 om 11:20:

Mijn huissleutels.
Ooit compleet kwijtgeraakt. Melding bij politie gedaan, ander slot in de voordeur gezet etc.

Maanden later was ik ergens en regende het. In de kofferbak van de auto ligt altijd een opgevouwen zeiljack dat ik nooit draag, alleen voor dergelijke noodgevallen. Daar zit een soort verborgen zakje in met…. Jazeker, de verloren huissleutels!

Naar is dat he! Zodra je actie onderneemt zoals nieuw slot laten zetten, dan zul je zien dat je het daarna pas de sleutel terug vindt😅

Ainne schreef op 17-08-2021 om 11:52:

Net als Pepperoni zijn wij ook een kitten kwijtgeraakt. Vers geadopteerd van het asiel, 's nachts in de keuken opgesloten omdat dat veilig was. Volgende ochtend was het beestje kwijt. Overal gezocht en toen moesten we echt weg omdat de kinderen naar school moesten en ik naar het werk. Na het afdroppen toch weer naar huis gereden omdat ik zo in de stress zat en toen ik in mijn eentje in de keuken stond hoorde ik een geluidje, onder de keukenkastjes. Ik heb letterlijk de plinten van onder de kastjes weggerukt en ja hoor, daar was ze. Via een piepklein kiertje tussen de vaatwasser en de keukenkastjes... Stom beest

Aaaah🥺😫🤭

Ik was al weken mijn Airpods kwijt. Vorige week deed mijn man een stenen potje open en daar lagen ze! Ik blij.

Inmiddels zijn ze weer zoek en liggen ze niet in het potje (zucht).

Ik rijd niet met slippers aan dus doe ze uit voor ik ga rijden. Ergens op een parkeerplaats in het midden van het land staan twee zwarte havaianas netjes naast elkaar...

Auwereel

Auwereel

25-08-2021 om 13:34 Topicstarter

O, parkeerterrein, nu moet ik denken aan mijn fietsvakantie in Ierland! 
We wilden als gezin daar fietsen met onze tandems (ouders voorop, kinderen als stokers achterop) en aangezien vliegtuig in combinatie met kwetsbare tandems geen goed idee vonden, hebben we trein, veerpont en bus gecombineerd. Bij de bus moesten de trappers van de fiets, ik heb de trappers van mijn tandem in mijn voortas gedaan en in het redelijk volle bagageruim van de bus gezet. Mijn man nam de trappers van zijn tandem als handbagage mee de bus in, dat was ook wel handig, maar ja, ze lagen nu al in het bagageruim, dus laat maar. Het was een heel goed idee van mijn man, want 'lagen' bleek inderdaad verleden tijd, de trappers waren kennelijk uit het bagageruim gevallen, bij aankomst waren ze kwijt! Dus voor het laatste stuk van de reis (naar het eerste overnachtingspunt) dat we moesten fietsen de overgebleven paar trappers verdeeld over de tandems, zodat de stokers niet konden trappen.  Gelukkig lukte het de volgende dag nieuwe trappers te kopen!
De verweesde trappers werden later nog naar me opgestuurd door de busmaatschappij.

Ooit eens de auto kwijtgeraakt. Soort van.
Meer dan 20 jaar terug met een vriendinnetje naar het theater. In Zoetermeer. 
We waren aan de late kant, dus snel de parkeergarage in, snelwandelend naar het theater, al kletsend en voorpret hebbend.

Na de voorstelling bleken er meerdere parkeergarages dichtbij te zijn, hadden we geen idee meer hoe we gelopen hadden, bleek er op het kaartje van de parkeergarage geen naam te staan en hadden we ook geen idee meer op welke verdieping we hadden geparkeerd.

Het is nog tamelijk laat geworden, die avond. 

Bedenk ik me ineens nog een mooie:
Lang geleden paste ik op het huis van een vriend en op zijn katten.
Ik had kleding meegenomen voor een paar dagen, waaronder een pak. Toen ik een paar dagen later dat pak wilde dragen was de broek weg. Van de hanger gegleden. Ergens. 
Ik had een eindje verderop geparkeerd, dus dat ding kon overal verloren zijn. 
Jasje aan hanger voor het raam gehangen met briefje eraan of iemand een bijpassende broek had gevonden. Geen reacties.

Ondertussen was ik ook in mijn eigen huis geweest, daar ook geen broek. 
Kom ik een paar dagen later thuis, hang mijn broek doornat (het had geregend) over een bankje voor mijn huis…. 
Nog steeds geen idee wat er gebeurt is. 

 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.