Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Kwijt en weergevonden!

Wat is de raarste plaats/manier waar je iets hebt weergevonden wat je al heel lang kwijt was?


Auwereel

Auwereel

15-08-2021 om 20:59 Topicstarter

Ik was al heel lang een huissleutel kwijt. Ik was er van overtuigd dat deze sleutel ergens in huis moest liggen, maar waar... Toet ik op een dag een jas van de haak pakte en er iets op mijn hoofd viel: de huissleutel! Ik weet nog steeds niet waar die sleutel vandaan viel. Ik heb dagenlang de hal bestudeerd, maar er was geen verklaring voor.

Een sleutelhoesje die in mijn sporttas moest liggen. Zoeken zoeken. Maar nee
Weken later gevonden.. In die sporttas 

Ik was ook een sleutel kwijt. Ook overal zoeken, maar niet te vinden. Nieuwe sleutel bij laten maken en de volgende dag, voel ik dat er een klein gaatje in de voering zat. Sleutel was helemaal onder in de jas komen te zitten. Ik kreeg hem er bijna niet uit, moest nog een klein stukje van de voering los maken. Hoe de sleutel er in gekomen is, geen idee. 

Auwereel

Auwereel

15-08-2021 om 21:04 Topicstarter

Hoeveel sleutels zouden er kwijt zijn op Aarde?

Oh en nog een keer sleutels van het werk. Altijd in de werktas. Hele tas overhoop, alles eruit gehaald, maar nee, geen sleutels. Ik denk 2 weken later, slinger ik de tas wat op en neer en hoor ik ineens die sleutels rammelen. Bleek dat de bos sleutels onder een losse inzet lagen. 

432754

Auwereel

Auwereel

15-08-2021 om 21:13 Topicstarter

Ik ben ook eens een cavia kwijt geweest. Normaal lopen ze terug naar hun ren als je ze op de grond zet, maar deze keer schoot er één onder de bank. Gebeurt ook zo nu en dan. Om te voorkomen dat er dan een hoop drolletjes onder de bank komen te liggen, jagen we ze op een rustige manier vanonder de bank vandaan, zodat ze weer naar de ren trippelen. Maar dit keer was er niets te zien onder de bank, ook niet onder de cv radiator achter de bank, ook niet onder het gordijn, het beest was nergens. En maar zoeken. Tot mijn man een beetje narrig de hele bank half omhoog kiept, op de achterste poten, en daar kwam de cavia met een plofje uit de bank gegleden. Hoewel de cavia daarna nog even voor pampus bleef liggen, bleek hij gelukkig toch nog in leven. Er bleek namelijk een ruimte boven de poten van de bank te zitten waar precies een cavia past!

Auwereel

Auwereel

15-08-2021 om 21:15 Topicstarter

NinjeTurtle schreef op 15-08-2021 om 21:05:

432754

Vast meer. In musea liggen ook sleutels tentoon waar onze voorouders nog druk naar gezocht hebben.

Auwereel schreef op 15-08-2021 om 21:15:

[..]

Vast meer. In musea liggen ook sleutels tentoon waar onze voorouders nog druk naar gezocht hebben.

Ik kan er 10 naast zitten he

Auwereel

Auwereel

15-08-2021 om 21:18 Topicstarter

NinjeTurtle schreef op 15-08-2021 om 21:15:

[..]

Ik kan er 10 naast zitten he

10 of factor 10? 

Auwereel schreef op 15-08-2021 om 21:18:

[..]

10 of factor 10?

Ja iets met 10

Ik was mijn antraciet koptelefoon kwijt, zo’n bone conduction geval wat groter is dan oortjes maar niet zo groot als een over ear. Ik had het hele huis al drie keer afgezocht. Uiteindelijk, toen ik me er net mee had verzoend dat ik ‘m dan waarschijnlijk echt kwijt was, dook hij op de dag dat ik op vakantie ging ineens op. Hij lag op de droger, waar ik toch echt al eerder had gekeken, een paar keer. Toch? Hmmm, niet goed in ieder geval. Ik heb het maar geweten aan het feit dat er een antraciet dekje op die droger zit: schutkleur. Ik was in ieder geval heel blij. Ik ben er nogal aan gehecht. 

Jaaaaaaaren geleden waren we opeens een mp3-speler kwijt. Dat waren toen nog best luxe dingen. Eerlijk gezegd vroegen we ons af of de hulp wel helemaal te vertrouwen was  want andere mensen waren niet in ons huis geweest. En we waren er echt zeker van dat het ding op die-en-die plek had gelegen. 
Totdat een paar dagen later de kat een ander klein apparaatje-met-snoer door het luikje naar buiten sleepte. We stonden er stomverbaasd naar te kijken. Kat was kennelijk dol op kleine voorwerpen met snoertjes eraan.
Waar de mp3speler precies is gebleven weet ik niet, maar dus wél wat er mee gebeurd was. 

Auwereel

Auwereel

15-08-2021 om 21:24 Topicstarter

Fijn dat je 'm toch weervond Mija! Dat heb ik met koken vaak, dat ik naar iets zoek, meestal een mesje dat daar ècht moet liggen, en zoeken, nergens, ik kijk even weer en daar ligt-ie op een plek waar ik al tig keer heb gekeken, en verder is niemand in de buurt geweest.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.