Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Kwartet: wat als handen leeggespeeld zijn?

Wie weet wat de regels bij kwartet zijn als een speler zijn/haar handen heeft leeggespeeld? Is het spel dan over? Doet die speler dan niet meer mee? Mag die speler dan een kaart van de stapel pakken (bij 2 spelers)?


Volgens mij heb je dan verloren. Maar die kwartetregels zijn zo vaag, dat je gewoon je eigen regels kunt maken. Beslis samen voor je begint aan een spelletje hoe je het doet (of speel een spel met duidelijkere regels

Wij deden altijd dat je dan 2 nieuwe kaarten mag pakken.

Taartjes schreef op 10-10-2021 om 16:11:

Wij deden altijd dat je dan 2 nieuwe kaarten mag pakken.

Dat is bij ons ook de regel

Wij speelde ook altijd door tot alles compleet was. Soms pakte de gene met lege handen 1 kaart, soms 2 of 5. Beetje afhankelijk hoe snel het allemaal ging en hoeveel kaarten er nog waren.

volgens mij deden wij juist dat je dan gewonnen had

Hier kiezen we voor 1 nieuwe pakken. 

Aviendha schreef op 10-10-2021 om 17:57:

volgens mij deden wij juist dat je dan gewonnen had

ook met kwartet? Daar is toch het idee dat de gene die de meeste kwartetten heeft gewonnen heeft?

Dubbel

Aviendha schreef op 10-10-2021 om 17:57:

volgens mij deden wij juist dat je dan gewonnen had

Het gaat om wie de meeste kwartetten heeft dus dat lijkt me heel raar.

weer dubbel.


Die persoon is dan klaar. Of je mag er nog 1 of 2 pakken, net wat je afspreekt.

Je speelt verder met de rest tot er geen kaarten meer zijn. En dan de meeste kwartetten heeft , is de winnaar.

Bloemenzee

Bloemenzee

10-10-2021 om 19:03 Topicstarter

Wij doen inderdaad ook altijd één kaart pakken. Maar naar mijn idee doen we maar wat. Fijn te horen dat meer het zo doen. 

Ellori schreef op 10-10-2021 om 18:03:

[..]

ook met kwartet? Daar is toch het idee dat de gene die de meeste kwartetten heeft gewonnen heeft?

Ik weet het niet meer zeker

Team 1 pakken! 

Ik dacht dat je gewonnen hebt als je de meeste kwartetten hebt? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.