Huiskamer
Tuinfluiter
27-04-2026 om 09:02
Koningsdag
Koningsdag wat doe jij vandaag.
Vier je het uitgebreid, laat jij het aan je voorbij gaan of geniet je op een andere manier van je vrije dag.
Bakblik
27-04-2026 om 15:07
rionyriony schreef op 27-04-2026 om 13:27:
Werd ineens dringend weggeroepen dus totaal vergeten te kijken. Mogelijk ga ik later nog terugkijken. Kijken is het enige wat ik doe aan deze dag. Ik heb wel een klein kopje erwtensoep, een minimarsje, vijf macadamia nootjes en een ei gegeten maar dat was niet feestelijk bedoeld.
@Evaluna - men ziet tegenwoordig de Nederlandse vlag vaak als "fout" en zielig voor immigranten misschien dat er daarom niet zoveel meer getoond worden. Vind ik vreemd maar alla; het zal mijn tijd nog wel duren.
Jeetje zeg! Waar woon jij dat zulke ideeën bij je opborrelen?
Zit je haat geen aanzien van immigranten zo hoog dat je dit soort waanzin keer op keer in topic na topic blijft neerpennen op dit forum?
https://pca.st/podcast/75a9ca40-827c-0138-ee20-0acc26574db2
Morgen deel 2. Kan je horen dat het best wel meevalt met de immigratie.
Grindelwald
27-04-2026 om 15:39
Alice12 schreef op 27-04-2026 om 15:01:
[..]
Echt? Dat heb ik nog nooit gehoord. Waarom zou de Nederlandse vlag fout zijn? Ik denk dat het eraan ligt waar je woont. Hier in het oosten wappert de vlag aan veel huizen.
Ik ook niet. In mijn stad ia de Nederlandse vlag overal.
Joszy
27-04-2026 om 16:16
Ik heb vanmorgen gecollecteerd op verzoek van mijn vrijwilligerswerk, op de kleedjesmarkt en bij de andere activiteiten. Was best leuk. Nu gewoon lekker rustig thuis. Straks nog even de koning en koningin bekijken.
Ik kwam mijn Syrische buurvrouw tegen. Zoals altijd in het zwart met zwarte hoofddoek. Maar wel met rood-wit-blauwe vlaggetjes op haar wangen ❤️ Die heeft blijkbaar geen bezwaar tegen de vlag
Bakblik
27-04-2026 om 16:37
Joszy schreef op 27-04-2026 om 16:16:
Ik heb vanmorgen gecollecteerd op verzoek van mijn vrijwilligerswerk, op de kleedjesmarkt en bij de andere activiteiten. Was best leuk. Nu gewoon lekker rustig thuis. Straks nog even de koning en koningin bekijken.
Ik kwam mijn Syrische buurvrouw tegen. Zoals altijd in het zwart met zwarte hoofddoek. Maar wel met rood-wit-blauwe vlaggetjes op haar wangen ❤️ Die heeft blijkbaar geen bezwaar tegen de vlag
Mijn Syrische vriendin heeft zelfs de driekleur buiten hangen!
Joszy
27-04-2026 om 16:39
Bakblik schreef op 27-04-2026 om 16:37:
[..]
Mijn Syrische vriendin heeft zelfs de driekleur buiten hangen!
Leuk! Wij wonen in een flat en hebben geen vlaggenmasten. Dus hier heeft niemand de vlag uit. Wel in de laagbouw beneden, daar hangen er ook veel
MMcGonagall
27-04-2026 om 16:49
Vanmorgen even naar het plein geweest, volkslied gezongen, praatje van de burgemeester aangehoord. Daarna via de vrijmarkt naar de HEMA om mijn bestelde tompoucen op te halen. Stukje van het bezoek aan Dokkum op tv gekeken, met topmpouce. Begin van de middag dochter naar het station gebracht, die ging naar Amsterdam.
Tuinfluiter
27-04-2026 om 16:49
Laagbouw hier en meer dan de helft van de mensen vlagt. Ziet er gezellig uit. Wij hebben de vlag zonder wimpel hangen want die konden we niet vinden.
Neweve
27-04-2026 om 16:51
We dachten, we halen nog een tompouce bij de bakker om de hoek. Die bleek al dicht. Dus volgens jaar weer een kans.
Bakblik
27-04-2026 om 16:53
Joszy schreef op 27-04-2026 om 16:39:
[..]
Leuk! Wij wonen in een flat en hebben geen vlaggenmasten. Dus hier heeft niemand de vlaggenmasten uit. Wel in de laagbouw beneden, daar hangen er ook veel
Ze heeft hem niet aan een officiële stok hangen maar aan het zonnescherm.
Loulou39
27-04-2026 om 16:54
[..]
Echt? Dat heb ik nog nooit gehoord. Waarom zou de Nederlandse vlag fout zijn? Ik denk dat het eraan ligt waar je woont. Hier in het oosten wappert de vlag aan veel huizen.
Dit heb ik ook nog nooit gehoord. Hier (grote stad in het westen, buitenwijk) overal vlaggen en oranje vlaggetjes.
En heel veel mensen in het oranje cq oranje kledingstuk en/of schmink.
Rogue
27-04-2026 om 17:01
ik ben geen koningsdag fan, mij te druk plus zwanger dus heb de halve ochtend op de bank gelegen, vanmiddag wel een wandeling gemaakt door de buurt.
hier wapperen er genoeg vlaggen, wel wordt ik een beetje chagrijnig van de domme reacties op de socials; van het gekat op Halsema, tot kolonisatie onzin wat betreft koningsdag
lientje69
27-04-2026 om 17:07
Geen vlag uit vandaag wegens overlijden in de familie. Vond ik niet zo passend nu. Normaal gesproken wel elk jaar. Op de bank tv kijken met een oranjesoesje. Wat administratie gedaan en gepuzzeld. Verder weinig. Drukte kan mijn hoofd niet aan en gisteren wat over mijn grenzen gegaan dus nu maar wat rust houden.
Wilgenkatje-
27-04-2026 om 17:19
Ochtendwandeling gemaakt, bij de bakker ontzettend lekkere tompoezen gekocht. Thuis naar Dokkum gekeken, mede vanwege affiniteit met de regio. Daarna dorp in waar dit jaar weinig te doen was omdat vrijwilligers kennelijk vakantie hadden genomen en activiteiten die er anders wel waren, nu schitterden in afwezigheid.
Mooie fietstocht door de regio gemaakt, genoten van de bloeiende bermen en een lekker ijsje.
(De meivakantie begon hier al op 17 april en duurt tot en met 5 mei. Daardoor gaan veel mensen op vakantie, het is een mooie minder dure kans.)
Wilgenkatje-
27-04-2026 om 17:20
lientje69 schreef op 27-04-2026 om 17:07:
Geen vlag uit vandaag wegens overlijden in de familie. Vond ik niet zo passend nu. Normaal gesproken wel elk jaar. Op de bank tv kijken met een oranjesoesje. Wat administratie gedaan en gepuzzeld. Verder weinig. Drukte kan mijn hoofd niet aan en gisteren wat over mijn grenzen gegaan dus nu maar wat rust houden.
Gecondoleerd Lientje. Zo is de dag ineens heel anders van kleur.
Wilgenkatje-
27-04-2026 om 17:25
[..]
Ja, snap ik wel. In ons buurdorp werd onlangs hardnekkig gevlagd tijdens anti-AZC-demonstraties. Dan voelt de vlag anders.
En al helemaal in die periode waarin hele streken 'm op z'n kop hingen als teken van protest. Nog niet zo lang geleden zag ik een hele rij in het Noorden, bij de grens Friesland/Groningen.
In onze buurt veel vlaggen, meeste met wimpel. Die zie je niet bij demonstranten.