Huiskamer
Tuinfluiter
27-04-2026 om 09:02
Koningsdag
Koningsdag wat doe jij vandaag.
Vier je het uitgebreid, laat jij het aan je voorbij gaan of geniet je op een andere manier van je vrije dag.
Netherfield
27-04-2026 om 09:05
Ik hang straks de vlag uit en ga ergens vandaag naar de vrijmarkt. En ik eet een oranje tompouce. Dat is het wel zo’n beetje.
Tuinfluiter
27-04-2026 om 09:08
Ik kijk straks even tv, wilt toch altijd de kleding van de dames zien. Vroeger met een tompouce erbij nu alleen met een kop koffie.
Ik ga niet de drukte in de festiviteiten in de stad laat ik aan mij voorbij gaan.
Vanmiddag ga ik met man een rondje golfen.
Geen oranje wedstrijd die was zaterdag al.
Beterlaat2021!
27-04-2026 om 09:41
Koffie met oranje gebak bij de TV. Misschien nog even een rondje door mijn woonplaats. Voorlopig is het nog erg koud.
Moosey
27-04-2026 om 09:42
Vanmiddag met m’n bandje spelen in een café. Ik twijfel nog wat ik daarvoor ga doen, heb wel zin om even naar een vrijmarkt te gaan maar die in de stad waar ik moet spelen is me wat teveel gedoe, moet ik een eind van de vrijmarkt af parkeren denk ik. Misschien even kijken of er hier in de buurt wat is.
CharlieB
27-04-2026 om 09:53
Ik zet zo lekker de tv aan, vind dat altijd wel leuk om naar te kijken. Verder eigenlijk geen plannen, gewoon lekker genieten van de vrije dag.
ToetieToover
27-04-2026 om 10:01
Wij grijpen de gelegenheid aan om een Bordspelmiddag te houden. Ik kook voor de bubs en ga me daar straks mee bezighouden. Vanmorgen vroeg heb ik wat vrijmarkten bekeken, de hooikoorts is dalende maar nog niet zo weinig pollen dat ik ‘s middags buiten wil zijn. Ergens vandaag moet ik bijslapen, want het was laat vannacht en ik werd toch heel vroeg wakker. Ik zocht zojuist de thee in de koelkast. 
Kampeerder
27-04-2026 om 10:23
Ongeveer nu: koffie met oranjegebak, daarna een van de door het Oranjecomite georganiseerde activiteiten. Fiets of wandeltocht zijn er nog straks.
En eerst na het opstaan even wat minimale huishoudelijke dingen gedaan. Maandag is mijn vaste dag daarvoor dus anders begint de week zo rot.
Grindelwald
27-04-2026 om 10:45
Zo een tompouce eten bij mijn ouders.
Ik heb zin om vanmiddag vogels te gaan kijken. Koningsdag zelf vind ik weinig aan. Iedereen hangt maar wat in de stad terwijl er weinig te doen is.
Tuinfluiter
27-04-2026 om 10:51
Grindelwald schreef op 27-04-2026 om 10:45:
Zo een tompouce eten bij mijn ouders.
Ik heb zin om vanmiddag vogels te gaan kijken. Koningsdag zelf vind ik weinig aan. Iedereen hangt maar wat in de stad terwijl er weinig te doen is.
Ik heb gisteren de eerste gierzwaluwen van het jaar gezien terwijl ik lekker in mijn tuin zat.
Kijk ook graag vogels en dat kan ik ook nog combineren met golfen want er zitten heel veel soorten bij ons op de baan. Laatst nog een ijsvogel, goudhaantje en dodaarsjes gezien.
Schommelstoel
27-04-2026 om 11:24
Ik heb helemaal niks met die oranjegekte, dus ik heb schaamteloos uitgeslapen tot een half uur geleden en verder ga ik vrij weinig doen vandaag.
Neweve
27-04-2026 om 11:30
We doen het rustig aan, het weekend was druk dus vandaag:
- bijkomen (land dutje voor de kids)
- rondje vrijmarkt (al gehad)
- tompouce eten
- en even kijken naar de Koninklijke familie.
Afhankelijk van de fut vanmiddag nog naar een andere vrijmarkt.
Moosey
27-04-2026 om 11:32
Tuinfluiter schreef op 27-04-2026 om 10:51:
[..]
Ik heb gisteren de eerste gierzwaluwen van het jaar gezien terwijl ik lekker in mijn tuin zat.
Kijk ook graag vogels en dat kan ik ook nog combineren met golfen want er zitten heel veel soorten bij ons op de baan. Laatst nog een ijsvogel, goudhaantje en dodaarsjes gezien.
Ja ik hoorde gisteren ook gierzwaluwen! Was verbaasd, volgens mij zijn ze meestal later
Tuinfluiter
27-04-2026 om 11:51
Moosey schreef op 27-04-2026 om 11:32:
[..]
Ja ik hoorde gisteren ook gierzwaluwen! Was verbaasd, volgens mij zijn ze meestal later
Klopt ik was ook verbaasd dat ik ze al zag.
Due-scimmie
27-04-2026 om 11:58
Wij zijn al even bij de vrijmaarkt geweest en gaan zo op vakantie
.
Bij de Hema hier waren binnen 20 minuten alle tompoucen uitverkocht.