Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Koningsdag

Koningsdag wat doe jij vandaag. 
Vier je het uitgebreid, laat jij het aan je voorbij gaan of geniet je op een andere manier van je vrije dag.

Wat ziet Amalia er prachtig uit! Rood is een prachtige kleur voor haar! 

Vanochtend bijtijds al het traditionele lokale lekkers gehaald bij de bakker en dat bij de koffie opgegeten. Toen ik lopend het centrum inging ook wat gehoord van de aubade op het plein voor het gemeentehuis. 
Vanmiddag van weer nog even kijken bij het muziekfeest in de winkelstraat daar is zoon aan het werk. 

Ik kijk tv, zie hoe de koning en  koningin aan het schaatsen zijn.
Vanmiddag met de bewoners naar de herhalingen kijken ,vermoed ik.
Wordt een leuke avonddienst voor mij en mijn collega.

Moosey schreef op 27-04-2026 om 11:32:

[..]

Ja ik hoorde gisteren ook gierzwaluwen! Was verbaasd, volgens mij zijn ze meestal later

Ik heb ze woensdag voor het eerst gezien, geeft altijd een zomers gevoel.

Wij kijken nu tv en ik heb mijn oranje shirt aan en een tompouce aan en gaan zo ff de stad in. Niet te laat want morgen moeten we gewoon werken.

Moosey schreef op 27-04-2026 om 11:32:

[..]

Ja ik hoorde gisteren ook gierzwaluwen! Was verbaasd, volgens mij zijn ze meestal later

Ik heb ze woensdag voor het eerst gezien, geeft altijd een zomers gevoel.

Tuinfluiter schreef op 27-04-2026 om 10:51:

[..]

Ik heb gisteren de eerste gierzwaluwen van het jaar gezien terwijl ik lekker in mijn tuin zat.

Kijk ook graag vogels en dat kan ik ook nog combineren met golfen want er zitten heel veel soorten bij ons op de baan. Laatst nog een ijsvogel, goudhaantje en dodaarsjes gezien.

Wat leuk!

Tuinfluiter

Tuinfluiter

27-04-2026 om 12:32 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 27-04-2026 om 11:58:

Wij zijn al even bij de vrijmaarkt geweest en gaan zo op vakantie .

Bij de Hema hier waren binnen 20 minuten alle tompoucen uitverkocht.

Fijne vakantie veel plezier!

Tuinfluiter

Tuinfluiter

27-04-2026 om 12:34 Topicstarter

Kampeerder schreef op 27-04-2026 om 11:58:

Wat ziet Amalia er prachtig uit! Rood is een prachtige kleur voor haar!

Vind ik ook

Hemke schreef op 27-04-2026 om 12:19:

Ik kijk tv, zie hoe de koning en koningin aan het schaatsen zijn.
Vanmiddag met de bewoners naar de herhalingen kijken ,vermoed ik.
Wordt een leuke avonddienst voor mij en mijn collega.

Vond hij duidelijk een leuk onderdeel was goed gedaan door de organisatie. 

Lekker op tijd naar Belgie gereden, auto volgetankt met 40 liter benzine en vóór de file weer terug naar NL. Nu even viaforummen en straks in zonnetje in mijn patio. Heb helemaal niks met koningshuis

Ik ben aan het werk. Ik vind het koningshuis best leuk maar heb niks met festiviteiten. Soms komen hier mensen binnen met oranje kleren en dan denk ik: oh ja,  het is koningsdag. Verder gaat het geheel aan mij voorbij.  Ik heb wel ook getankt in België en heb gezellig weer (boeren)zwaluwen in onze stal 😉

Vanmorgen vroeg de vlag uit en om half 10 bij de aubade gespeeld met onze vereniging. Daarna even over de vrijmarkt en nog tompoucen gescoord bij de bakker. 
Verbazend dat er zo weinig vlaggen te zien zijn in de straat. 
Vanavond heeft dochter een slaapfeestje en ik hoop heel erg dat ik nog een paar uurtjes naar de tuin kan, even tijd voor mezelf ☺️

Werd ineens dringend weggeroepen dus totaal vergeten te kijken. Mogelijk ga ik later nog terugkijken. Kijken is het enige wat ik doe aan deze dag. Ik heb wel een klein kopje erwtensoep, een minimarsje, vijf macadamia nootjes  en een ei gegeten maar dat was niet feestelijk bedoeld. 

@Evaluna - men ziet tegenwoordig de Nederlandse vlag vaak als "fout" en zielig voor immigranten misschien dat er daarom niet zoveel meer getoond worden. Vind ik vreemd maar alla; het zal mijn tijd nog wel duren. 

Vandaag niets, 
We zijn net thuis van een weekendje weg.
Spullen uitpakken, opruimen en de was doen.

Ben met 2 vriendinnen naar de vrijmarkt geweest. Net tompoucen gehaald en 1 heerlijk op gesnoept. Dat was mijn koningsdag beleving want nu ga ik lekker de tuin in.

rionyriony schreef op 27-04-2026 om 13:27:

@Evaluna - men ziet tegenwoordig de Nederlandse vlag vaak als "fout" en zielig voor immigranten misschien dat er daarom niet zoveel meer getoond worden. Vind ik vreemd maar alla; het zal mijn tijd nog wel duren.

Echt? Dat heb ik nog nooit gehoord. Waarom zou de Nederlandse vlag fout zijn? Ik denk dat het eraan ligt waar je woont. Hier in het oosten wappert de vlag aan veel huizen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.