Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Koekje 🍪 ??

Bij de koffie of thee ? Of chocola. Of een sigaretje? Of …..

Vertel !

Naminokurashi schreef op 07-09-2025 om 16:13:

[..]

Ik drink nooit koffie of thee of wat dan ook buiten de deur

Hoe doe je dat? Of ga je dan nergens heen?

Ik ben een overtuigde anti-roker, dus zeker geen sigaret

Ik drink veel koffie en af en toe thee. Meestal met niks, omdat ik anders tonnetjerond word. Maar ik ben wel hartstikke dol op koekjes, taart en chocolade (mits er geen caramel in zit). Dus zo nu en dan sta ik mezelf die toe. 
Ik probeer elke week iets eenvoudigs te bakken (cake, boterkoek, zoiets) en daar neem ik in de avond een stukje van bij de koffie. Tot 'ie op is. Soms is dat een week elke avond en soms is 'ie na 2 dagen op en drink ik de rest van de week kale koffie.

in jaren 70 en 80 deden  we dat ook regelmatig dus niet perse iets van deze tijd. Wordt wel meer gedaan

Roos57

Roos57

08-09-2025 om 09:52 Topicstarter

jaren 70 koekjes
Die lik koekjes 😎

Miepjecody schreef op 08-09-2025 om 09:34:

[..]

Hoe doe je dat? Of ga je dan nergens heen?

Geen geld voor. En ik zit liever thuis zonder prikkels

Roos57 schreef op 08-09-2025 om 09:52:

jaren 70 koekjes
Die lik koekjes 😎

Daar zijn mijn kleinkinderen dol op. En de roze zijn altijd als eerste op.

Miepjecody schreef op 08-09-2025 om 09:33:

[..]

Maar ga je dan nooit ergens heen?

Museum/ dierentuin/ andere stad/bezoek/trein ander uitje etc etc waar je ergens koffie drinkt?

Sowieso doe ik buiten mijn vakantie om weinig zware uitstappen. Ik werk 4 dagen, man werkt 5 dagen en die 2 dagen weekend zijn we meestal al lang blij dat we gewoon thuis zijn. Of is er familie waar we naartoe moeten.

Als ik naar de dierentuin ga - één keer om de 4 jaar gemiddeld - neem ik eigen water mee. Als dat op is wil ik eventueel nog wel wat bijkopen, maar de kans dat het op raakt is al eerder beperkt.

Als ik naar een andere stad ga* - gemiddeld 1 keer per jaar - moet ik niet persé op een terras zitten. Dan ga ik om de stad te bekijken, kerken te bekijken, musea te bekijken, ... en ben ik er niet persé om de plaatselijke horeca rijk te maken.

Op een terras beland ik vooral met vrienden of mijn man. Maar meestal ben ik alsnog sneller geneigd naar huis te rijden of spreken we bij mensen thuis / in hun tuin af.

De nootjes bij het glas wijn of de cola in de horeca mogen ze overigens bijhouden en / of kan ik zéér goed afblijven. Ik lust geen noten. Chips haal ik zelf niet meer in huis, want eens open moet dat pak leeg.

*Ik woon zelf aan de rand van een stad. Waar ik ook in 't beste geval 2 keer per jaar door de winkelstraat loop. Ik ben dit jaar voor het éérst - ik woon hier nu 20 jaar - op de lokale kermis geweest  .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.