Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Koekje 🍪 ??

Bij de koffie of thee ? Of chocola. Of een sigaretje? Of …..

Vertel !

Roos57

Roos57

05-09-2025 om 19:41 Topicstarter

Niks 😊. Soms een rijstewafel met chocola of een havermout koekje .

in de ochtend…..koffie en een sigaretje, heerlijk wakker worden. 

Is de vraag welk koekje je neemt en wanneer, of wat je bij de koffie/thee neemt?

Alleen 's avonds na het eten iets bij de thee. De rest van de dag niet. Als een zoete afsluiter (ik snaai de rest van de avond niet). 
Meestal een stukje chocola, of een klein koekje (haverkoekjes met zo'n chocoladelaagje zijn favoriet). 

Helaas lust ik alles, moeite om het te laten staan. Koekjes, chocolade, cake, taart ik lust het allemaal een neem het ook graag. 

Als ik alleen ben niet.

Wel als ik bezoek heb,  met iemand ergens in de stad zit voor een kop thee of koffie of als ik even wat uitgebreider zit thee/koffie te drinken met collega's (dat is gemiddeld 1 x per week). Dan gaat een koek(je), stuk chocola of een stukje taart er wel in. 

Overigens ben ik niet echt een koekjesmens. Ik zal het voor mezelf niet kopen. Maar in gezelschap gaat het er dan juist wel weer prima in. Wel maf hoe dat werkt bij mij.  

Ik lust wel graag koek of taart. Meestal ‘s middags bij de thee.
We gaan graag tijdens vakanties naar een konditorei om taarten te proberen. Ik vind Duitse taarten met slagroom lekker omdat er geen suiker in de slagroom zit. Ik vind te zoete slagroom niet lekker. 

Ik vind chocolade en taart erg lekker maar ik probeer ook wat af te vallen en neem het daarom niet te vaak. In mijn eentje sowieso niet. In een restaurant soms.

Meestal niets een enkele keer een speculaasje die hebben we altijd in huis voor mijn man.

t Liefste allemaal. Heerlijk koek,chocolade,taart….
Meestal pak ik een ontbijtkoek of een kleinere koek als biscuitje of lotuskoekje. Gevulde koeken,roze koeken etc maak je me weer niet blij mee.

Als ik al niet te zwaar was zou ik veel vaker koekjes etc eten..

Meestal niks, heb het ook niet in huis. Soms heb ik trek in iets lekkers en dan koop ik iets bij de bakker, maar dat zijn uitzonderingen. Geen pak koekjes, maar iets kleins. 

Helaas ben ik al maanden aan het lijnen, 11 kilo kwijt, maar het schiet niet op. Weinig koek dus voor mij maar gelukkig heb ik daar niet heel veel mee. Ik ben meer van de hartige/zoute snacks.
En ook nog gestopt met roken. Sinds een week heb ik ook geen smaakjesvapes meer en de versie met tabakssmaak die hier nog verkrijgbaar is, is zo onnoemlijk smerig dat echt niemand daaraan zal beginnen. Dus tja… weinig lol in mijn leven these days.

Ik ben best een snoeper maar probeer verstandig te zijn. Bij de koffie 's morgens niks, 's middags meestal ook niks en 's avonds bij de thee een koekje of stukje chocola.
Helaas wordt deze gewoonte nogal eens verbroken door tóch een bolus, of koek van de versafdeling van Lidl bij de koffie als ik toevallig in de buurt van die winkels moest zijn 
Om dit te compenseren eet ik 's morgens alleen Becel op mijn boterham, geen beleg verder.

Ik begin de dag met koffie en anti-epileptica.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.