Huiskamer
Roos57
05-09-2025 om 19:40
Koekje đȘ ??
Bij de koffie of thee ? Of chocola. Of een sigaretje? Of âŠ..
Vertel !
Yumi
06-09-2025 om 21:05
amarna schreef op 06-09-2025 om 20:32:
[..]
Nee. Ontbijt is een volkorencracker met jam en een beker melk. Koffie rond 10 uur.
Ahh oké, ik vroeg het ik omdat ik als kind tijdens een logeerpartij bij een oom en tante in Limburg, elke ochtend een stuk vlaai kreeg. Daarnaast is er een serie op tv waar ze ook elke ochtend koffie met zelfgebakken taart eten.
Tjilp
06-09-2025 om 22:31
bij de koffie âs morgens stuk ontbijtkoek. Verder drink ik meestal thee. Met stukje chocola, een biskwietje, een stroopwafel, en soms niks.
Gebak sla ik nooit af, lijnen of niet - jammer dan, ik houd er erg van.Â
watertoren
06-09-2025 om 23:25
Yumi schreef op 06-09-2025 om 21:05:
[..]
Ahh oké, ik vroeg het ik omdat ik als kind tijdens een logeerpartij bij een oom en tante in Limburg, elke ochtend een stuk vlaai kreeg. Daarnaast is er een serie op tv waar ze ook elke ochtend koffie met zelfgebakken taart eten.
Ja, dat is Rob denk ik. Ik walg ook van zijn zelf gemaakte taartjes.
Yumi
06-09-2025 om 23:40
watertoren schreef op 06-09-2025 om 23:25:
[..]
Ja, dat is Rob denk ik. Ik walg ook van zijn zelf gemaakte taartjes.
Ja Rob, met zijn aangebrande kersentaart.
Stimpie
07-09-2025 om 08:13
Yumi schreef op 06-09-2025 om 20:03:
Nou Simpie, als ik die keuze moet maken, kies ik toch echt voor fruit.
Dat mag. Maar gelukkig hoeven we niet te kiezen. Zomerfruit vind ik heerlijk, maar in de winter ben ik na een paar maanden wel een beetje klaar met appel-peer-banaan-citrus-druiven.Â
Worst - chips - kaas - nootjes - alcohol - koffie - friet - pizza - gebak etc. Kan ik dan weer met gemak laten staan als dat nodig is. Dat is dus fijn.Â
GroenTuintje
07-09-2025 om 09:42
Ies schreef op 06-09-2025 om 20:13:
[..]
Ik denk dat ik âvroegerâ misschien ook wel voor koek was gegaan. Nu ik bijna geen koek meer eet en nu wel genoeg fruit smaakt fruit me zoveel beter. Zou nu zeker voor fruit gaan.
Ja sinds ik niet meer verslaafd ben aan suiker⊠kies ik ook fruit boven koekjes. En ik ben slanker dan ooit, nou ja net zo slank als 15 jaar geleden, alleen nu eet ik nog gezonder en regelmatiger. En uiteraard hoort daar ook af en toe een koekje bij 
GroenTuintje
07-09-2025 om 09:43
Yumi schreef op 06-09-2025 om 23:40:
[..]
Ja Rob, met zijn aangebrande kersentaart.
Mis ik iets
wat is dat dan? En welke Rob?
ToetieToover
07-09-2025 om 10:39
Stimpie schreef op 06-09-2025 om 19:42:
Wat een ontzettend brave reacties hierboven. Niemand die los gaat met koek? Als ik maar 1 groep mocht eten voor de rest van mijn leven moet ik even kijken of het koek of fruit wordt. Ik ben bang dat ik toch voor koek zal kiezen.
Koek is altijd lekker. Maakt niet uit welke. Speculaas op brood (los vind ik het niet lekker) tot aan maakt-niet-uit-welke bij de thee 's avonds en alle momenten daar tussenin.
Stroopwafels, café noir, likkoekjes (die met pina coladasmaak zijn goddelijk!), haverkoeken, digestieve, bokkenpootjes, bitterkoekjes, Zaanse huisjes, nizza, Bastogne, pennywafel, spritsen, jodenkoeken, lange vingers, Marie biscuit, theebiscuit, Pims, sultana. Je noemt het en ik hou ervan!
Wat ik dan weer jammer vind, is dat vrijwel alle koekjes bij AH chocolade hebben, maar er haast geen kaneelkoekjes of zo meer zijn.
Ik kan gerust een maaltijd vervangen door koekjes (stiekem gebeurt dat ook wel eens đ). Dan heb ik zoveel koekjes gesnaaid dat ik de lunch maar oversla.
Haha deze opsomming!
Ik ken alle koekjes nog wel van vroeger. Sinds bij mij coeliakie is vastgesteld, eet ik dat niet meer. Weinig koekjes zijn lekker als ze glutenvrij moeten zijn. Macarons (handig, kun je in de vriezer bewaren) en bitterkoekjes (handig, lust mijn Koekiemonster vriendlief niet) gaan nog wel.
Maar meestal bak ik zelf haverkoekjes. Die gaan dezelfde dag op, ik bak liefst als ik bezoek verwacht. Uit zelfbescherming. Want ze gaan ĂĄltijd dezelfde dag op, of ik ze nou moet delen of nietÂ
rionyriony
07-09-2025 om 11:24
Dit wordt een koekjesdag; ik voel het aankomen. De weegschaal heeft me die van gisteren vergeven en geeft me ruim groen licht.
Wat heb ik in huis: mini-candybars, Rocher, speculaasjes, bitterkoekjes. Ik moet nog beginnen met de brunch. Dus 11.20 uur is de eerste heads-up voor het eten vandaag.
Eh, lekkerste koekjes: Weespermoppen, idioot duur kant en klaar gekocht en er zitten rare smaakjes in maar leuk en eenvoudig zelf te maken, sprits, Knoppers, Jan Hagel, kokoskransen (van kokos dus haast geen bloem erin); zijn ook leuk zelf te maken.
Miepjecody
07-09-2025 om 16:01
Marty1984 schreef op 06-09-2025 om 19:02:
Nope. Geen koekje bij de koffie.
Dat blijft namelijk niet bij 1 koekje, maar wordt het hele pak.
Alleen die 2 keer per jaar op café dus, want daar ligt ook effectief maar 1 koekje naast mijn kop.
Drink je " maar" 2 keer per jaar koffie buiten de deur?
Naminokurashi
07-09-2025 om 16:13
Miepjecody schreef op 07-09-2025 om 16:01:
[..]
Ik drink nooit koffie of thee of wat dan ook buiten de deur
Marty1984
07-09-2025 om 16:53
[..]
Jep.
Sowieso grijp ik buiten de deur sneller naar wijnÂ
.
Maar ik ben gewoon niet gemaakt om vaak op café te zitten. Ik kan net zo goed koffie of wijn thuis drinken op mijn eigen terras (of dat van een vriendin). Buiten de deur is het mij te duur en te druk.
Van die 5 euro die ze voor een latté met een smaakje vragen kan ik zelf véél koffie zetten. Van die 5 à 6 euro voor een glas wijn koop ik in de supermarkt een hele fles. Van dat 2de glas koop ik er nog een zak chips bij. En ik zit thuis nog eens rustiger ook.
Leuk voor een paar keer per jaar, maar wekelijks of maandelijks ... daar pas ik voor. Los nog van de drukte waarvan ik nadien moet bijkomen en het eindeloos wachten op bediening.
Alleen op café doe ik overigens niet, dus doe elke kost maar minstens x 2. Die paar keer per jaar zit ik er altijd met ofwel mijn man, ofwel een vriendin, ofwel een collega. Het is dus niet 1 latté, het zijn er standaard minstens 2. Het is niet 1 glas wijn, het zijn er standaard minstens 2 x 2. Voor dat geld kunnen we thuis véél serveren, kunnen we véél rustiger bijpraten én nog zelf kiezen wanneer er bijgevuld wordt. En of er wel of niet koekjes, chips, nootjes, ... aan te pas komen.
Van een middagje bijpraten met een vriendin is mijn sociale batterij overigens al snel vol. Van een middagje bijpraten op een terras vol mensen, kabaal en prikkels kost het me - voor een stuk met dank aan mijn ASS waarschijnlijk - 3 dagen om bij te komen. Leuk voor een paar keer per jaar, maar dus niet voor elke week.
Marty1984
07-09-2025 om 17:13
[..]
Ik drink daarnaast ook nog eens meestal geen koffie in de namiddag of avond.
Afhankelijk van het uur, de plaats, de gelegenheid, ... is het dan standaard ofwel Coca Zero, ofwel wijn, ofwel een cocktail, ...
Ook thuis drink ik alleen 's ochtends koffie. Zonder koekje.
Alleen mijn ouders zweren bij koffie na de middag-maaltijd. Die paar keer per jaar dat ik bij hen mee-eet moet ik dus aan de koffie na het eten. Meestal zonder koekje.
's Avonds is het bij hen dan weer thee, daar pas ik voor. Dan geven ze maar Coca Zero.
Miepjecody
08-09-2025 om 09:33
Marty1984 schreef op 07-09-2025 om 16:53:
[..]
Jep.
Sowieso grijp ik buiten de deur sneller naar wijn
.
Maar ik ben gewoon niet gemaakt om vaak op café te zitten. Ik kan net zo goed koffie of wijn thuis drinken op mijn eigen terras (of dat van een vriendin). Buiten de deur is het mij te duur en te druk.
Van die 5 euro die ze voor een latté met een smaakje vragen kan ik zelf véél koffie zetten. Van die 5 à 6 euro voor een glas wijn koop ik in de supermarkt een hele fles. Van dat 2de glas koop ik er nog een zak chips bij. En ik zit thuis nog eens rustiger ook.
Leuk voor een paar keer per jaar, maar wekelijks of maandelijks ... daar pas ik voor. Los nog van de drukte waarvan ik nadien moet bijkomen en het eindeloos wachten op bediening.
Alleen op café doe ik overigens niet, dus doe elke kost maar minstens x 2. Die paar keer per jaar zit ik er altijd met ofwel mijn man, ofwel een vriendin, ofwel een collega. Het is dus niet 1 latté, het zijn er standaard minstens 2. Het is niet 1 glas wijn, het zijn er standaard minstens 2 x 2. Voor dat geld kunnen we thuis véél serveren, kunnen we véél rustiger bijpraten én nog zelf kiezen wanneer er bijgevuld wordt. En of er wel of niet koekjes, chips, nootjes, ... aan te pas komen.
Van een middagje bijpraten met een vriendin is mijn sociale batterij overigens al snel vol. Van een middagje bijpraten op een terras vol mensen, kabaal en prikkels kost het me - voor een stuk met dank aan mijn ASS waarschijnlijk - 3 dagen om bij te komen. Leuk voor een paar keer per jaar, maar dus niet voor elke week.
Maar ga je dan nooit ergens heen?
Museum/ dierentuin/ andere stad/bezoek/trein ander uitje etc etc waar je ergens koffie drinkt?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.