Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Koekje 🍪 ??

Bij de koffie of thee ? Of chocola. Of een sigaretje? Of …..

Vertel !

Ik zit hier met een Bakkers Speculaasje. Vegan is tie. Kan hij niks aan doen. Ik vind de plantaardige lekkerder dan de roomboter variant. Vind ik vaak, van koekjes.

Overigens moet het koekje bij de koffie bij een restaurant wel de moeite waard zijn. Voor een Lotus speculaasje haal ik mijn neus op. Mijn man niet, die geniet dan van twee koekjes.
Maar een stukje brownie bij Brownies & Downies eet ik met smaak!

Ik ben echt een snoeper. Lust ook echt alles wat dat betreft, koek, taart, gebak en chocolade. Ben nu net weer op mijn streefgewicht dus ik probeer het rustig te houden met snoepen 🤣 Koffie lust ik niet dus het is hier voornamelijk thee. Thuis zonder koekje erbij maar als ik ergens anders thee drink en er ligt een koekje of bonbon bij dan eet ik dat wel op 

Thuis niks en in het weekend soms wat lekkers in een café bij de thee/lattes. 
Nu op vakantie vind ik het lastiger, veel verleidelijke hapjes. Zalige kaneel en kardemom broodjes, pistache croissants, Japanse cheesecakes. Na een week zit mijn broek wat strakker dus ik begrens mezelf toch maar weer.

Bij de koffie in de morgen niets . Bij de thee in de middag een klein koekje of een blokje extra pure chocolade .

Altijd een koekje, klein cakeje of iets anders zoets bij de eerste kop koffie.  In de avond meestal thee, ook met iets zoets zoals een lange vinger of theebeschuitje. Maar we houden ons in anders is de trommel in 1 sessie leeg.

Overdag niets bij de thee. Maar 's avonds wel. Altijd dezelfde. Zo'n biscuitje met een pure chocolade laagje en suiker spikkels. Daar mag ik er twee per avond van van mezelf.

Nope. Geen koekje bij de koffie.
Dat blijft namelijk niet bij 1 koekje, maar wordt het hele pak.

Alleen die 2 keer per jaar op café dus, want daar ligt ook effectief maar 1 koekje naast mijn kop.

amarna schreef op 06-09-2025 om 17:59:

Altijd een koekje, klein cakeje of iets anders zoets bij de eerste kop koffie. In de avond meestal thee, ook met iets zoets zoals een lange vinger of theebeschuitje. Maar we houden ons in anders is de trommel in 1 sessie leeg.

En is dat dan je ontbijt?

Ik start met koffie vandaar mijn vraag.

Wat een ontzettend brave reacties hierboven. Niemand die los gaat met koek? Als ik maar 1 groep mocht eten voor de rest van mijn leven moet ik even kijken of het koek of fruit wordt. Ik ben bang dat ik toch voor koek zal kiezen. 
Koek is altijd lekker. Maakt niet uit welke. Speculaas op brood (los vind ik het niet lekker) tot aan maakt-niet-uit-welke bij de thee 's avonds en alle momenten daar tussenin.  
Stroopwafels, café noir, likkoekjes (die met pina coladasmaak zijn goddelijk!),  haverkoeken, digestieve, bokkenpootjes, bitterkoekjes, Zaanse huisjes, nizza, Bastogne, pennywafel, spritsen, jodenkoeken, lange vingers, Marie biscuit, theebiscuit, Pims, sultana. Je noemt het en ik hou ervan! 
Wat ik dan weer jammer vind, is dat vrijwel alle koekjes bij AH chocolade hebben, maar er haast geen kaneelkoekjes of zo meer zijn. 
Ik kan gerust een maaltijd vervangen door koekjes (stiekem gebeurt dat ook wel eens 🙈). Dan heb ik zoveel koekjes gesnaaid dat ik de lunch maar oversla. 

Nou Simpie, als ik die keuze moet maken, kies ik toch echt voor fruit. 

Ies

Ies

06-09-2025 om 20:11

Ik ging enorm los met koek. En alle aanverwanten ook wel. Vooral chocolade vond ik niet te weerstaan. 
Maar genoeg is genoeg. Sinds een aantal jaren probeer ik het enorm te beperken en dat lukt gelukkig steeds beter. Veel beter voor mijn lichaam, energiepeil, stemming enz enz. En voor mijn lijn natuurlijk. 

Ies

Ies

06-09-2025 om 20:13

Yumi schreef op 06-09-2025 om 20:03:

Nou Simpie, als ik die keuze moet maken, kies ik toch echt voor fruit.

Ik denk dat ik ‘vroeger’ misschien ook wel voor koek was gegaan. Nu ik bijna geen koek meer eet en nu wel genoeg fruit smaakt fruit me zoveel beter. Zou nu zeker voor fruit gaan. 

Momenteel met niks, de weegschaal sloeg nogal ver door na de vakantie. Blegh. Ik vind koekjes zo lekker.

Yumi schreef op 06-09-2025 om 19:10:

[..]

En is dat dan je ontbijt?

Ik start met koffie vandaar mijn vraag.

Nee. Ontbijt is een volkorencracker met jam en een beker melk.  Koffie rond 10 uur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.