Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

24-02-2022 om 14:13

Klets- en vervolgtopic

Zoals besproken in het ja/nee topic van vandaag: Soms willen we misschien nog even doorpraten over het onderwerp van de dag. Of over een ander zijspoor wat offtopic gaat, maar waar we toch nog niet klaar mee zijn. 
Wees welkom om hier over vanalles en nog wat te schrijven, een vast onderwerp hebben we hier niet

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-03-2022 om 09:28

Maar even nog over die wattenstaafjes in je oor:
Kan dat nou echt problemen opleveren? Ik weet geen andere manier om de troep eruit te krijgen. Ik stop het ding trouwen ook weer niet al te ver, draaien is effectiever dan duwen zeg maar. En maar eens in de zoveel weken, echt niet iedere dag. Maar dan gaat het ook jeuken dus daar doe ik het ook voor. 

Het zal niet voor niks zijn dat iedere arts en audicien er voor waarschuwt toch? Dat doen ze niet voor de lol.

Ik lees dat het én kan zorgen voor de productie van juist meer oorsmeer door je oor, én dat het kan zorgen voor akelige beschadigingen in je oor.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-03-2022 om 09:32

Nera schreef op 03-03-2022 om 09:28:

Maar even nog over die wattenstaafjes in je oor:
Kan dat nou echt problemen opleveren? Ik weet geen andere manier om de troep eruit te krijgen. Ik stop het ding trouwen ook weer niet al te ver, draaien is effectiever dan duwen zeg maar. En maar eens in de zoveel weken, echt niet iedere dag. Maar dan gaat het ook jeuken dus daar doe ik het ook voor.

https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a25776124/wattenstaafje-oren/

Ik gebruik ze ook, hoor, maar het is dus eigenlijk onverstandig...

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-03-2022 om 09:38

Maar wat doe ik dan tegen vieze oren??
Kan natuurlijk niet in mijn eigen oren kijken maar zie bij mijn man het oorsmeer zitten als hij weer een tijdje niet heeft schoongemaakt. Lekker dan als ik dat bij mezelf moet laten zitten.

Dat weet ik niet maar ik zou in elk geval geen waterstof-peroxide in je oren gieten zoals werd geadviseerd.

niet_rechts schreef op 03-03-2022 om 09:32:

[..]

https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a25776124/wattenstaafje-oren/

Ik gebruik ze ook, hoor, maar het is dus eigenlijk onverstandig...

Oprechte vraag:

Maar waarom doe je het dan toch?  Het is toch niet vergelijkbaar met alcohol of lekker maar ongezond eten, zo'n staafje in je oor. Als het nou aantoonbaar slecht voor je oor is en je de problemen er juist mee in stand houdt, waarom dan toch doen? Ik begrijp het echt niet , het is zo onlogisch voor mij.

Nera schreef op 03-03-2022 om 09:38:

Maar wat doe ik dan tegen vieze oren??
Kan natuurlijk niet in mijn eigen oren kijken maar zie bij mijn man het oorsmeer zitten als hij weer een tijdje niet heeft schoongemaakt. Lekker dan als ik dat bij mezelf moet laten zitten.

Schoonspoelen onder de douche met warm water. Ik zie nooit oorsmeer zitten bij mensen, kijk er ook niet naar trouwens. Maar misschien heeft je man just zoveel oorsmeer door het wattenstaafje. Even langs de huisarts om schoon te laten maken en dan afblijven?

Oorsmeer heeft volgens mij een functie. Ik doe onder de douche met m'n vingers/nagels de oorschelp schoonmaken, dieper in 't oor moet je niet aan gaan zitten frutten. Wat overbodig is komt naar buiten en dat kun je weghalen. Heb nog nooit een verstopt oor gehad wat uitgespoten moet worden. 

Rondstruiner schreef op 03-03-2022 om 09:43:

[..]

Oprechte vraag:

Maar waarom doe je het dan toch? Het is toch niet vergelijkbaar met alcohol of lekker maar ongezond eten, zo'n staafje in je oor. Als het nou aantoonbaar slecht voor je oor is en je de problemen er juist mee in stand houdt, waarom dan toch doen? Ik begrijp het echt niet , het is zo onlogisch voor mij.

Ik vind van wel hoor. Alcohol is aantoonbaar niet gezond, idem voor ongezond eten.

Sowieso zijn wij mensen niet zo van; laten we alleen maar verstandige dingen doen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-03-2022 om 09:49

Rondstruiner schreef op 03-03-2022 om 09:43:

[..]

Oprechte vraag:

Maar waarom doe je het dan toch? Het is toch niet vergelijkbaar met alcohol of lekker maar ongezond eten, zo'n staafje in je oor. Als het nou aantoonbaar slecht voor je oor is en je de problemen er juist mee in stand houdt, waarom dan toch doen? Ik begrijp het echt niet , het is zo onlogisch voor mij.

Tot gisteren had ik me er niet in verdiept, dus deze wetenschap is van de laatste dag. En verder voelt het fijn. Vind ik. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-03-2022 om 09:49

Rondstruiner schreef op 03-03-2022 om 09:45:

[..]

Schoonspoelen onder de douche met warm water. Ik zie nooit oorsmeer zitten bij mensen, kijk er ook niet naar trouwens. Maar misschien heeft je man just zoveel oorsmeer door het wattenstaafje. Even langs de huisarts om schoon te laten maken en dan afblijven?

Maar dan blijft dus dat water in mijn oor zitten, heb een hekel aan dat gevoel.

Ik heb eens gelezen van een kapster dat ze het zo vies vind als mensen hun oren niet schoonmaken, sindsdien ben ik altijd bang dat ik zo'n mens ben. 

Verder denk ik dat er nu al wel wat was gebeurd als het echt zo slecht was. Maar goed, zal er nog eens over denken.

Zusterclivia schreef op 03-03-2022 om 09:49:

[..]

Ik vind van wel hoor. Alcohol is aantoonbaar niet gezond, idem voor ongezond eten.

Sowieso zijn wij mensen niet zo van; laten we alleen maar verstandige dingen doen.

Dat bedoel ik niet.

Ik bedoel dat ik me kan voorstellen dat iemand ongezond eten zo lekker vindt dat het niet lukt om te laten staan. Of dat mensen het moeilijk vinden om alcohol te laten staan bij ene avondje in de kroeg. Maar dat wattenstaafje toch in je oor poeren, dat snap ik niet.

niet_rechts schreef op 03-03-2022 om 09:49:

[..]

Tot gisteren had ik me er niet in verdiept, dus deze wetenschap is van de laatste dag. En verder voelt het fijn. Vind ik.

Ah, oke . Thanks!

Ik gebruik nooit wattenstaafjes en heb misschien daardoor wel weinig oorsmeer. Mijn oren jeuken ook nooit. Na het douchen maak ik mijn oorschelp voorzichtig schoon met een watje want natte oren vind ik niet fijn en er zit dan nooit veel oorsmeer aan het watje.

Nera schreef op 03-03-2022 om 09:49:

[..]

Maar dan blijft dus dat water in mijn oor zitten, heb een hekel aan dat gevoel.

Ik heb eens gelezen van een kapster dat ze het zo vies vind als mensen hun oren niet schoonmaken, sindsdien ben ik altijd bang dat ik zo'n mens ben.

Verder denk ik dat er nu al wel wat was gebeurd als het echt zo slecht was. Maar goed, zal er nog eens over denken.

Ik doe dan aan een soort headbangen om het er uit te krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.