Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Kaartjes maken

ik heb jaren geleden eens een alternatief op het sint dobbelspel bedacht en speel dat inmiddels elk jaar wel ergens, of een groep jeugd of een familie of waar dan ook

per persoon heb je dan 5 kaartjes.  
probleem is dat ik elk jaar opnieuw die kaartjes weer maak en daarna blijlbaar weggooi want dan wel vergaan.  Hoe maak ik daar nou mooie kaartjes van die gewoon elk spel opnieuw meegaan?    
zijn gewoon rechthoekige kaartjes, formaat speelkaart ongeveer wenselijk wat groter

meestal knip ik het uit karton en teken er zelf op maar wil dat ook liever mooier maken met de computer. Maar dan print ik het en is het gewoon slap a4 papier

Help deze a-creatieveling met een makkelijke tip

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

01-11-2021 om 10:49

Printen en lamineren? 

Printen op a4 en dan uitknippen en met pritt lijmen op een dikker stukje papier (echte pritt of een lookalike nemen, dan blijft je papier mooi glad, andere lijm is vaak te nat en dan gaat je papier bobbelen) vervolgens koop je een rol breed plakband en dat plak je er overheen, ook om de randjes (dus wel voor en achterkant helemaal beplakken). Met een beetje oefenen lukt dit zonder kreukels en bellen, zo heb je dan dus harde geplastificeerde kaartjes en die gaan dan wel wat langer mee.

Lamineren of tussen boeklon plakken.

Lamineren nadat je ze getekend of geprint hebt. Heb ik vorig jaar ook gedaan met een sinterklaasspel, dat spel is dus nu nog prima en wordt dit jaar weer gebruikt!

absor

absor

01-11-2021 om 12:24 Topicstarter

ok waar zou je kunnen lamineren?

absor schreef op 01-11-2021 om 12:24:

ok waar zou je kunnen lamineren?

Rondvragen wie een apparaat huis heeft?

Lijkt me de goedkoopste optie. Anders zelf een kopen. Mijne kostte destijds 15 euro (zeker al 10 jaar terug) en gebruik ik wekelijks.

kaartsleeves gebruiken. Die worden gebruikt door bord- kaartspelers of verzamelaars die hun kaarten mooi willen houden. te koop in spellenwinkels of online. En dan natuurlijk niet vergeten waar je die kaartjes weggelegd hebt, als je ze volgend jaar weer nodig hebt

absor

absor

01-11-2021 om 13:36 Topicstarter

bedankt voor de tips 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.