Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-01-2022 om 08:54

Ja / Nee - 9 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Jezelf af en toe iets cadeau geven
82 stemmen
90%
10%

absoluut. Heerlijk om mijzelf af en toe met iets te verwennen. Momenteel wacht ik op een veel te duur naaldendoosje 😍

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-01-2022 om 08:57

Ja, ik koop af en toe iets voor mezelf dat ik dan zie als een cadeautje aan mezelf. Kan ook iets kleins zijn als een taartje als iets lastigs me is gelukt om af te maken bijvoorbeeld. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-01-2022 om 08:58

Lollypopje schreef op 09-01-2022 om 08:57:

absoluut. Heerlijk om mijzelf af en toe met iets te verwennen. Momenteel wacht ik op een veel te duur naaldendoosje 😍

Oh, wat een leuk idee. Borduurnaalden?

niet_rechts schreef op 09-01-2022 om 08:58:

[..]

Oh, wat een leuk idee. Borduurnaalden?

Om ze in op te bergen. Dan heb ik ze wat overzichtelijker en makkelijker bij de hand. Zag goedkope voor 5 euro, maar vond er één op etsy van 18 die veel mooier was. Dus die moest gewoon

Niet af en toe maar heel vaak. Ik verwen mezelf regelmatig met mooie kleding, sieraden, dingen voor in huis, elke week 1 of 2 bossen verse bloemen, lekker eten enz.

Ik doe het veel te weinig. Ik geef vrij makkelijk geld uit aan dingen voor man en kind, maar niet voor alleen mijzelf. Zo heb ik met kerst een bonus gehad. Twee derde is inmiddels op aan een Lego set die man al heel lang wilde hebben en eindelijk weer leverbaar was (is meteen zijn verjaardagscadeau) en een keukenmachine die man wil gebruiken om vaker brood mee te bakken. Die keukenmachine is natuurlijk ook wel voor mijzelf om dingen mee te maken en meerdere keren per week vers brood vind ik ook erg lekker. Maar eigenlijk zou ik dus het overgebleven deel echt aan alleen mijzelf moeten besteden, maar dat vind ik lastig. Kleine dingen koop ik heel af en toe nog wel voor mijzelf, maar dat gaat dan meestal echt om hele kleine bedragen. 

Jazeker, ik ben single dus moet mezelf soms verwennen. 

Niet heel vaak laatst wel een mooie Bosatlas gekocht voor mij zelf.
Leuk om zo af en toe in te kijken en te fantaseren.

Nee, daarvoor werk ik veel te weinig uren
Ik word wel (ernstig) verwend 
En heb een giga verlanglijst 
Werkt ook prima 😍

Ja hoor, van bosjes bloemen tot een weekje in mijn eentje de warmte opzoeken. Ik heb dat een tijd amper gedaan, maar sinds ik weer zelf een inkomen heb, gun ik mezelf (en anderen uiteraard) regelmatig iets extra's. 

In theorie zeg ik ja. In de praktijk doe ik het praktisch nooit. Mijn man moet me dan overhalen. 

redbulletje schreef op 09-01-2022 om 10:17:

Jazeker, ik ben single dus moet mezelf soms verwennen.

Dit ja. 

redbulletje schreef op 09-01-2022 om 10:17:

Jazeker, ik ben single dus moet mezelf soms verwennen.

Ja, dit dus. 

Word af en toe ook wel verwend door vrienden en familie. Laatst nog ontzettend. Maar uiteindelijk moet je het toch vooral zelf doen

Tara82 schreef op 09-01-2022 om 09:41:

Maar eigenlijk zou ik dus het overgebleven deel echt aan alleen mijzelf moeten besteden, maar dat vind ik lastig. 

Wel gewoon doen hoor! Iets voor jou alleen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-01-2022 om 10:56

Mevrouw75 schreef op 09-01-2022 om 10:50:

In theorie zeg ik ja. In de praktijk doe ik het praktisch nooit. Mijn man moet me dan overhalen.

Zelfkastijding anno 2022. Ik lijd er ook aan, daarom ben ik vorig jaar begonnen met het bewust wel doen: óók een beetje lief zijn voor mezelf.

Voor ik kinderen had, was ik heel goed in mezelf cadeautjes geven. Maar sinds ik kinderen heb, voelt het net of ik hen besteel als ik mezelf trakteer. Ik weet nog dat de juf van zwangerschapsgym waarschuwde dat dat bij veel vrouwen gebeurt. "Daar ben ik veel te egocentrisch voor", dacht ik toen. Ik had het mis...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.