Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-02-2022 om 07:15

Ja / Nee - 9 februari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Het nieuws op de voet volgen
51 stemmen
43%
57%
SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-02-2022 om 07:16

Ja, ik ben wel nieuwsverslaafd. Zowel het informatieve nieuws als de achtergronden bij het nieuws als colums: ik lees het allemaal. 

in de auto mag ik graag naar het nieuws luisteren, 1 vandaag kijk ik ook graag en de nos app zit in m’n scrollrondje. 

Dat gaat met periodes die elkaar afwisselen. Dat heeft niets te maken met hoeveel tijd ik heb, maar meer met interesse, dan ben ik weer een poosje nieuwsmoe en laat ik het bij de hoogtepunten.

Grappig, hier hebben we het al een poosje over
Ik zit in een enorme roze, fluffy, Disney fuik! Best fijn 

Even gedacht dat het aan m'n levensstijl lag, maar dat is het niet.

Laat ik 't zo zeggen, jullie zijn echt mijn voornaamste nieuwsbron

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-02-2022 om 09:09

Beertjelief schreef op 09-02-2022 om 09:07:

Grappig, hier hebben we het al een poosje over
Ik zit in een enorme roze, fluffy, Disney fuik! Best fijn

Even gedacht dat het aan m'n levensstijl lag, maar dat is het niet.

Laat ik 't zo zeggen, jullie zijn echt mijn voornaamste nieuwsbron

Oh, ik leer oprecht heel veel op dit forum, dus dat klinkt bekend!

Ik lees een krant en de NOS nieuws app maar mis toch best wel veel. In de VK staat elke week een quiz over het nieuws en daarin zit ik op of boven het gemiddelde aantal fouten. Nu zal de doelgroep van de VK ook bestaan uit 66+ ers die veel meer tijd hebben om de krant uit te pluizen en alles mee te krijgen, dus ik denk niet dat ik op het landelijk gemiddelde heel slecht meedoe.

Ik lees dagelijks 'briefje van jan', hij stipt telkens een nieuwshighlight aan. MSM vind ik erg framend en doofpottend (zie het onder de pet proberen te houden van de hofstadterrorist bij de vvd bijv) 

Nee. Ik lees af en toe wat koppen en dat is het dan wel. 

redbulletje schreef op 09-02-2022 om 10:06:

Ik lees dagelijks 'briefje van jan', hij stipt telkens een nieuwshighlight aan.


Ik kende het niet . Bedankt voor de tip.

redbulletje schreef op 09-02-2022 om 10:06:

Ik lees dagelijks 'briefje van jan', hij stipt telkens een nieuwshighlight aan. MSM vind ik erg framend en doofpottend (zie het onder de pet proberen te houden van de hofstadterrorist bij de vvd bijv)

Dat is absoluut geen nieuws, maar opinie. De NOS brengt nieuws.

De term MSM wordt naar mijn mening alleen gebruikt door complotdenkers.

Rondstruiner schreef op 09-02-2022 om 11:16:

[..]

Dat is absoluut geen nieuws, maar opinie. De NOS brengt nieuws.

De term MSM wordt naar mijn mening alleen gebruikt door complotdenkers.

De NOS heeft anders de Soumaya kwestie verzwegen tot ze er niet meer onderuit konden. Beslist geen journalistiek wat mij betreft. En heel framend over kwesties als Rusland bijv. Zetten Rusland weg als agressor terwijl dat Amerika en wij dat zijn. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

09-02-2022 om 11:44

niet_rechts schreef op 09-02-2022 om 07:16:

Ja, ik ben wel nieuwsverslaafd. Zowel het informatieve nieuws als de achtergronden bij het nieuws als colums: ik lees het allemaal.

Ik ook, uit verveling omdat ik nu aan de bank gekluisterd ben. 

Ligt er echt aan wat het is. Over Corona wou ik in het begin alles weten wat er verscheen, maar nu volg ik het totaal niet meer. Ik breng mezelf in veiligheid, zorg dat mijn naasten het risico begrijpen dat ze eventueel lopen, doe anderen geen kwaad en heb dus echt geen weet meer wat de laatste overheidsbeslissingen zijn.

Dus alles waar ik naar alle redelijkheid toch zelf niets aan kan doen ga ik niet volgen. Ik kijk of Nederland nog niet is ingestort, overspoeld of weggespoeld en dan vind ik het wel genoeg.

Ik heb vaak wel een opinie hoe men betere beslissingen had kunnen nemen maar als er eenmaal een beleid is dan haal ik mijn schouders op en ga door.

redbulletje schreef op 09-02-2022 om 11:25:

[..]

De NOS heeft anders de Soumaya kwestie verzwegen tot ze er niet meer onderuit konden. Beslist geen journalistiek wat mij betreft. En heel framend over kwesties als Rusland bijv. Zetten Rusland weg als agressor terwijl dat Amerika en wij dat zijn.

Nee, dat hebben ze niet verzwegen, jij ziet blijkbaar echt het verschil niet tussen nieuws en opinie. 

Toen er nieuws was, nl dat zij zich terugtrok en de VVD afstand van haar nam, hebben ze dat nieuws gebracht. Daarvoor was er geen nieuws, alleen meningen over haar. Daarvoor is de NOS er niet, voor opinies.

En dat jij ons neerzet als agressor ipv Poetin, zeg mij ook dat jij al tot aan je nek in de complotdrek zit, en geen betrouwbare bronnen raadpleegt, dus ik laat het hierbij.

Licht eraan. Als er iets speelt wat ik interessant vind of wat me aangrijpt dan kan ik het "obsessief" volgen. Voor de rest gewoon normaal denk ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.