Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-12-2021 om 07:55

Ja / Nee - 9 december

Indachtig de ja of nee bij Mattie en Marieke: na weinig bedenktijd jouw ja of nee invullen.

Peiling

Dagelijks schone bovenkleding aandoen
63 stemmen
30%
70%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-12-2021 om 07:57

Als ik niet heb gezweet, en dat is meestal zo, dan kan mijn bovenkleding prima twee dagen mee. Ik draag het dan wel letterlijk de volgende dag, anders zou ik echt niet weten wat in mijn kast schoon is of vies. De kinderen moedig ik wel aan om dagelijks schoon goed te pakken.

Hmm toch nee gestemd. Als ik niet heb gezweet doe ik er inderdaad 2 dagen mee.

Ik trek iedere dag schoon aan. Nu moet ik wel ook zeggen dat na een dag baby en peuter dat meestal ook wel nodig is.... 

Nee. Ik loop dagen in dezelfde trui. Als ik ga wandelen of in de tuin werken trek ik andere kleren aan en na 't douchen gewoon weer de trui waarmee ik bankhang.

Nee, tenzij het vies is.

Als ik werk heb ik mijn kleren eigenlijk alleen maar onderweg aan. Dus draag ik wel meerdere dagen hetzelfde. Als ik de deur niet meer uit hoef trek ik mijn bankhang-kleren aan. 

Nee, tenzij ik onder de vlekken zit. Maar als ik vlekken of vieze geurtjes "verwacht" doe ik mijn trui/vest gerust nog (een deel van) een derde dag aan.
Ik heb mijn vest en sjaal vandaag voor de tweede dag aan, morgen ga ik hobbydag in de keuken doen en dan doe ik het gewoon nog een keer aan. Stoofvlees aanbraden, brooddeeg kneden met de hand (dus zweten) en andere klusjes die vieze luchtjes veroorzaken. Kan het 's avonds lekker in de was.

Ja, ik trek altijd schone kleren aan. Bij onze kinderen ook elke dag.

Ik trek elke dag schone bovenkleding aan. Maar dat is met een dreumes eigenlijk ook niet te voorkomen. Dreumes krijgt ook elke dag schone kleding aan, soms wel 2x per dag. 😀

Ja! 
Absoluut ja! 
Regelmatig zelfs 2x omkleden op een dag
Dat is leuk 😊 

Als ik me op warme dagen heb ingespannen (lees boodschappen doen of op kantoor gewerkt) doe ik de volgende dag iets schoons aan, als ik de hele dag thuis heb gezeten/gewerkt niet. Ik zweet wel snel jammer genoeg.

Op koudere dagen en zoals nu in de winter doe ik met een shirt 2 dagen en met een trui zelfs 3.
Wel hang ik hetgeen wat ik op dag 1 aan heb gehad te luchten voor het open raam, doe op dag 2 iets schoons aan en op dag 3 doe ik hetgeen aan wat heeft gelucht.

Ik doe 2 tot 3 dagen met bovenkleding. Maar ik heb dan ook een deel van de dag mijn werkkleding aan. Ik ruik altijd even voor ik het weer opnieuw aantrek. Zomers bij warm zweetweer doe ik wel elke dag schone kleding aan.

Ik doe elke dag schone kleding aan. Ik heb ook nooit 2 dagen achter elkaar hetzelfde aan.

In de zomer draag ik shirtjes en blousjes 1 dag, langer dragen vind ik dan niet fris. Met dit koudere weer zweet ik amper en dan kan ik een trui vaak nog wel een extra dag aan. Twee dagen is wel echt de max

Met kleine kinderen die op je schouder spugen of hun snotneus langs je shirt of broekspijp vegen heb je zelfs vaker dan eens per dag schone bovenkleding nodig. De vrouwen van vroeger liepen niet voor niks de hele dag met een schort voor; in een leven zonder wasautomaat en met slechts een maandag wasdag is dat wel zo wijs. 

Bovenkleding zonder vlekjes kun je beter voor een open raam laten luchten dan meteen weer in de wasautomaat stoppen. Van wassen wordt kleding meestal niet mooier (en verder zijn er enkele milieuvoordelen te verzinnen).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.