Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

07-01-2022 om 07:37

Ja / Nee - 7 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Iets kopen omdat het in de aanbieding is (in de supermarkt)
49 stemmen
78%
22%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

07-01-2022 om 07:44

Ik bestel de meeste boodschappen. Ik let vooraf niet op wat er in de bonus is. Bij het afrekenen krijg je een melding als je bonusvoordeel mist. Dat extra artikel klik ik er dan wel vaak bij.

Mijn ouders struinden vroeger alle aanbiedingen af, wat betekende dat er boodschappen werden gedaan in wekelijks alle supermarkten. En dat met ook nog twee banen. Ik vind dat zonde van de tijd, maar ik weet dat zij mijn houding dan juist weer zonde vinden van het geld.

Ik kijk elke week wat er in de aanbieding is bij de supermarkt waar ik naar toe ga en stem het avondeten van die week er wel enigzins op af.

Flapje schreef op 07-01-2022 om 07:46:

Ik kijk elke week wat er in de aanbieding is bij de supermarkt waar ik naar toe ga en stem het avondeten van die week er wel enigzins op af.

Dit dus.

Ik lees de vraag op 2 manieren:
1. ik koop soms iets om te proberen als het in de aanbieding is
2. Als spullen die ik gebruik in de aanbieding zijn koop ik ze zeker! Vooral non-food 

Flapje schreef op 07-01-2022 om 07:46:

Ik kijk elke week wat er in de aanbieding is bij de supermarkt waar ik naar toe ga en stem het avondeten van die week er wel enigzins op af.

Ik ook. Ik koop niet iets omdát het in de aanbieding is, maar als het iets is dat we normaal sowieso gebruiken, stem ik daar inderdaad ook het weekmenu op af. En wasmiddelen, verzorgingsproducten, schoonmaakmiddelen, daarvan koop ik altijd wat in de aanbieding is, daar heb ik geen vaste merken voor.

er.is.maar.1.Pino schreef op 07-01-2022 om 08:03:

Ik lees de vraag op 2 manieren:
1. ik koop soms iets om te proberen als het in de aanbieding is
2. Als spullen die ik gebruik in de aanbieding zijn koop ik ze zeker! Vooral non-food

Dit.

Ik loop niet alle aanbiedingen af bij de supers want bestel bij picnic. Kom af en toe bij Ah of jumbo als ik wat vergeten ben of ergens zin in heb en als ik dat de vaatwastablettsn oid in de bonus zie neem ik ze mee.

Ik bestel online en start met de bonus. Daar stem ik gedeeltelijk het eten van de week erna op af. Ook koop ik bv schoonmaakmiddelen in de bonus voor in de voorraad.

Maar als ik iets nodig heb, ga ik echt niet wachten op een aanbieding.
Ik bestel ook maar 1x per week boodschappen, altijd bij de AH. Als we iets missen, gaan we naar de supermarkt in het dorp. Daar zou ik niet eens weten wat de aanbiedingen zijn.

ik pluis de aanbiedingen niet uit, maar zie in de supermarkt wat er in de aanbieding is en kijk of het iets voor mij is. Nonfood sla ik dan een paar extra van in, en soms ook iets wat ik nog nooit heb gehad om het uit te proberen. Maar ik kom bij 1 supermarkt en ga niet overal langs voor de aanbiedingen. 

Zeker van non-food neem ik extra mee als ons merk in de aanbieding is. Wasmiddel en schoonmaakmiddel, tandpasta, shampoo en douchegel koop ik alleen maar in de aanbieding. Heb pas een mega aanbieding bij de plus gescoord aan wasmiddel.  Dat past niet in het kastje dat boven de wasmachine hangt. Lang houdbare producten neem ik ook wel mee in de 1 +1 gratis. Mijn menu wordt niet bepaald door de aanbiedingen. We weten waar we trek in hebben. 

Soms, als 't iets is wat ik toch eet of gebruik. Maar geen producten die ik normaal niet koop. 

Ik koop vaak vlees wat in de aanbieding is en dan gaat het de vriezer in.

Ik koop thee bijvoorbeeld alleen op het moment dat het 1+1 gratis is. Dat is elke twee maanden wel een keer.
Ook koop ik alleen Pringles als ze 1+1 gratis zijn, want die vind ik gewoon veel te duur in vergelijking met een zak chips.
Verder kijken we qua weekmenu ook wel of er nog iets interessants in de aanbieding is, maar gaan wel maar naar 1 supermarkt.

Ik koop wel eens iets wat in de aanbieding is, maar alleen als ik het toch al zou kopen. Ik vind het juist heel ergerlijk als dingen op zijn omdát ze in de aanbieding zijn. Zo koop ik regelmatig maaltijdsalades. Wanneer ze in de aanbieding zijn, zijn de lekkere altijd uitverkocht. Normaal niet omdat mensen ze kennelijk te duur vinden, maar als het dan een euro goedkoper is, kan het ineens wel.
Verzorgingsproducten koop ik bij Kruidvat, altijd met korting per twee of vier. Van de week kwam ik er trouwens achter dat de deo van mijn dochter bij Kruidvat 4,89 kost (met 2 + 2 gratis de helft), terwijl die bij Jumbo maar 3,19 is. Kruidvat bedondert je dus wel een beetje, maar per 4 ben je nog steeds goedkoper uit bij Kruidvat.
Ik ben dus een beetje ambivalent daarin. Ik koop niet iets omdat het in de aanbieding is, maar sta wel vaak met mijn telefoon te berekenen wat waar in welke hoeveelheid voordeliger is

Ja, soms. Als de aanbieding goed is en ik er bijna weer aan toe ben, dan sla ik (afhankelijk van de aanbieding dus) wel in. Ik ken mijn prijzen goed, dus ik weet direct of het een goede aanbieding is of niet.

Ik ga uit van een boodschappenlijst, maar als ik dan in de supermarkt een aanbieding tegenkom die min of meer in die lijst past, dan kies ik daarvoor. Dus dan kom ik niet met dat ene geplande toiletblok thuis, maar met twee.

Zelf bekijk ik geen folders, maar mijn man wel - tegen de tijd dat hij een nieuwe krat bier wil halen. Dat scheelt nogal.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.