Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

07-12-2021 om 06:38

Ja / Nee - 7 december

Indachtig de ja of nee bij Mattie en Marieke: na weinig bedenktijd jouw ja of nee invullen.

Peiling

In de supermarkt kopen wat in de aanbieding is
62 stemmen
77%
23%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

07-12-2021 om 06:41

Nee, ik koop mijn vaste merken. Meestal is dat het huismerk. Als het A-merk ervan in de aanbieding is dan koop ik nog steeds het oude vertrouwde.

Ja! In mijn kast zie je precies wat er in de aanbieding was. Ik doe dit, omdat er dan toch wat meer variatie in huis is (dat idee heb ik in ieder geval)

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

07-12-2021 om 06:55

Nee, doe ik niet voor een paar dubbeltjes korting

ik pluis niet alle reclamefolders door, maar als ik in de supermarkt zie dat er iets in de aanbieding is, wat ik normaal ook gebruik, dan neem ik het meestal wel mee. Vooral als het houdbaar is. En soms ook om iets nieuws uit te proberen. 

TanteTheelepel schreef op 07-12-2021 om 06:52:

Ja! In mijn kast zie je precies wat er in de aanbieding was. Ik doe dit, omdat er dan toch wat meer variatie in huis is (dat idee heb ik in ieder geval)

Mijn moeder deed dat altijd omdat dat makkelijk keuze maken is. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

07-12-2021 om 07:14

TanteTheelepel schreef op 07-12-2021 om 06:52:

Ja! In mijn kast zie je precies wat er in de aanbieding was. Ik doe dit, omdat er dan toch wat meer variatie in huis is (dat idee heb ik in ieder geval)

Bij sommige producten raak je wel echt gewend aan de smaak, of heb jij dat niet? Ketchup bijvoorbeeld bevat een enorme berg toegevoegde suiker in geval van Heinz, veel minder suiker als je kiest voor het huismerk en geen extra suiker als je Illie Billie neemt. Aan die laatste zijn wij nu zo gewend dat andere sauzen niet goed meer smaken.

Bij voedingsmiddelen vergelijk ik de ingrediënten en kies dan degene met de minste suikers en de minste verzadigde vetten. Vervolgens koop ik consequent dat product tot ze het "verbeteren" (wat in de praktijk lang niet altijd een verbetering is). De prijs vind ik minder interessant.

niet_rechts schreef op 07-12-2021 om 07:14:

[..]

Bij sommige producten raak je wel echt gewend aan de smaak, of heb jij dat niet? Ketchup bijvoorbeeld bevat een enorme berg toegevoegde suiker in geval van Heinz, veel minder suiker als je kiest voor het huismerk en geen extra suiker als je Illie Billie neemt. Aan die laatste zijn wij nu zo gewend dat andere sauzen niet goed meer smaken.

Bij voedingsmiddelen vergelijk ik de ingrediënten en kies dan degene met de minste suikers en de minste verzadigde vetten. Vervolgens koop ik consequent dat product tot ze het "verbeteren" (wat in de praktijk lang niet altijd een verbetering is). De prijs vind ik minder interessant.

En als jouw merk dan in de aanbieding is/met sticker/in de to good to go bak? Sla je dan meteen groot in?

Ja, ik kijk wat er in de aanbieding is en aan de hand daarvan maak ik mijn boodschappenlijstje. Ik gebruik de aanbiedingen als inspiratie voor mijn weekmenu. Maar daarbij hou ik wel vast aan mijn vaste merken, als ik altijd huismerk van iets heb, is het a-merk vaak niet eens goedkoper in de aanbieding. Maar voor dingen als bijvoorbeeld schoonmaakmiddelen, douchegel of shampoo maakt het me niet gek veel uit en neem ik wat op dat moment het goedkoopst is. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

07-12-2021 om 07:31

Mevrouw75 schreef op 07-12-2021 om 07:15:

[..]

En als jouw merk dan in de aanbieding is/met sticker/in de to good to go bak? Sla je dan meteen groot in?

Met een sticker is het product nog maar beperkt houdbaar. Als ik het dezelfde avond ga opgebruiken dan zou ik er wel één van mee kunnen nemen. En als op "mijn" product een 2 voor de prijs van 1 geldt, dan neem ik er 2 mee. Ik heb wel ruimte in huis, maar ik stouw het liever niet vol met voorraad.

Ja, ik pas mijn weekmenu erop aan. Winkels  binnen een kilometer,2 tegenover elkaar. Kan dus zo even oversteken.
Ik heb wel mijn voorkeur voor de smaak van t ene of andere merk en daar wissel ik niet vaak in.

Net zoiets als Wieder. Ik kijk de folders na als ik ze krijg (nu al weken niet) en aan de hand daarvan maak ik mijn lijstje. Het is vandaag boodschappendag dus heb gisteren al een en ander opgeschreven. 
Ik ga naar 1 supermarkt voor de levensmiddelen en daar ben ik merktrouw. Met een nieuwe verpakking of ineens het woord verbeterd of vernieuwd op de verpakking wel alert.  Dan doe ik altijd even de allergiecheck.
Wasmiddel, vaatwaspoeder, shampoo dat koop ik alleen maar als er een goede aanbieding is een daar ga ik ook gerust voor maar een andere winkel. 
Dan sta ik weer bij de kassa van de DeKa met alleen de Ariel aanbieding en moet ik commentaar incasseren van die ouwe chagrijnen. Half achterstevoren draaiend tegen de collega zeggen: Ik heb er weer een hoor, alleen de aanbieding!!!
Trek me er weinig van aan,  5 voor €18.00 is goedkoop.  Dan neem ik er niet 1 voor €6.00 mee bij mijn eigen supermarkt. 

Werp altijd wel een blik in de houdbaar tot vandaag bak daar haal ik op vrijdag vaak ingrediënten voor een pan soep uit. 

Bakblik schreef op 07-12-2021 om 07:43:


Dan sta ik weer bij de kassa van de DeKa met alleen de Ariel aanbieding en moet ik commentaar incasseren van die ouwe chagrijnen. Half achterstevoren draaiend tegen de collega zeggen: Ik heb er weer een hoor, alleen de aanbieding!!!
Trek me er weinig van aan, 5 voor €18.00 is goedkoop. Dan neem ik er niet 1 voor €6.00 mee bij mijn eigen supermarkt.


Doen ze dat serieus, wat raar van die mensen 😄. Nee, daar  zou ik me ook niks van aantrekken.  Als het bij de AH 1+1 gratis is, ga ik ook alleen daarmee naar buiten, niemand die daar iets van zegt.

Wieder schreef op 07-12-2021 om 07:19:

Ja, ik kijk wat er in de aanbieding is en aan de hand daarvan maak ik mijn boodschappenlijstje. Ik gebruik de aanbiedingen als inspiratie voor mijn weekmenu. Maar daarbij hou ik wel vast aan mijn vaste merken, als ik altijd huismerk van iets heb, is het a-merk vaak niet eens goedkoper in de aanbieding. Maar voor dingen als bijvoorbeeld schoonmaakmiddelen, douchegel of shampoo maakt het me niet gek veel uit en neem ik wat op dat moment het goedkoopst is.

Hier hetzelfde.

Wieder schreef op 07-12-2021 om 07:56:

[..]

Doen ze dat serieus, wat raar van die mensen 😄. Nee, daar zou ik me ook niks van aantrekken. Als het bij de AH 1+1 gratis is, ga ik ook alleen daarmee naar buiten, niemand die daar iets van zegt.

Ja dat doen ze serieus.  Dat zijn twee dames!! Menig tiener die daar een zaterdagbaantje neemt gaat weer weg om het gedrag van die twee. Grumpy is their middle name.

Ik snap ook echt niet dat de eigenaar van die winkel niet in de gaten heeft wat zij veroorzaken aan verloop onder personeel en klanten die hard wegrennen en niet meer terugkomen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-12-2021 om 08:22

Als de aanbieding een product is dat we normaal ook gebruiken: ja, dan sla ik groot in. Dat mag ook een ander merk zijn, mits het goedkoper is dan mijn standaardmerk.
Als ik het normaal nooit koop, nee. 
In de praktijk betekent dit dat ik zelden aanbiedingen koop, want we gebruiken maar heel weinig bewerkte producten en/of verzorgingsmiddelen, en eigenlijk nooit A merken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.