Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

06-01-2022 om 09:11

Ja / Nee - 6 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Iedere winter een nieuwe winterjas kopen
111 stemmen
6%
94%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

06-01-2022 om 09:14

Na een winter ben ik wel uitgekeken op mijn jas, dus grosso modo koop ik jaarlijks een nieuwe. De oude was ik en gaat naar het leger des heils. Dan voel ik me minder schuldig over de eigenlijk best wel verspilling.

ik doe er jaren mee. Zo lang hij er nog goed uit ziet draag ik hem.

Ik doe jaren met een jas. De vorige heb ik vervangen omdat de rits kapot was. En dat laten maken vind ik dan weer teveel gedoe. Dus toen heb ik wel een nieuwe gekocht.

Nee.

Ik vind elk jaar een nieuwe best wel zonde eigenlijk. Waarom zou je als je oude nog goed is?
De winterjas die ik nu heb is 2 jaar geleden gekocht, maar met de vorige heb ik jaren gedaan.

Ik doe net zo lang met mijn jas tot hij stuk gaat. Ik heb wel meerdere jassen. De laatste winterjas die ik gekocht heb is in 2015 geweest. Nu pas in Frankrijk is hij modern. Op het platteland, waar ik woon, ben ik hip met mijn oude meuk. Vervang kleding nu alleen nog als het stuk is.

Toevallig deze winter gedaan ivm veel afgevallen, maar ik loop eigenlijk de hele tijd in 'n dik vest omdat die ook binnen gewoon aan kan blijven. 

Oeps de mijne is wel 20 jaar oud. Antwoord is dus ‘nee’. En de laatste jaren verslijt ik er ook niks aan, met dat thuisblijven. Meestal heb ik mijn lange regenjas aan in de winter. Die is nog ‘maar’ 6 jaar oud.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

06-01-2022 om 09:38

Nee. Mijn huidige (heerlijk warme) jas komt van de kringloop en is inmiddels 4 jaar in mijn bezit. De manchetten zijn wat verbleekt, maar verder is ie nog top, dus voorlopig heb ik geen nieuwe nodig.

Nee ik doe er liever wat langer mee. Maar mijn winterjas begint nu wel slijtage te vertonen. Dus eigenlijk moet ik nu wel echt een nieuwe. Maar ik ben niet zo van online kleding kopen, dus dat wordt denk ik volgend jaar...

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

06-01-2022 om 09:47

Dutchgirly schreef op 06-01-2022 om 09:38:

Nee ik doe er liever wat langer mee. Maar mijn winterjas begint nu wel slijtage te vertonen. Dus eigenlijk moet ik nu wel echt een nieuwe. Maar ik ben niet zo van online kleding kopen, dus dat wordt denk ik volgend jaar...

Het goede nieuws is dat op dit moment niemand een winterjas nodig heeft!

niet_rechts schreef op 06-01-2022 om 09:47:

[..]

Het goede nieuws is dat op dit moment niemand een winterjas nodig heeft!

Nou, het is wel weer ijskoud nu. Vanacht heeft 't helaas gevroren. 

Nee, ik doe jaren met een winterjas. Vind het lastig om een fijne te vinden dus als ik er 1 heb dan ga ik niet gauw weer op pad.

Nee, ik draag een winterjas meerdere winters.

Ik vind een winterjas kopen te veel gedoe. Kan moeilijk vinden wat ik mooi en nog betaalbaar vind. Dus zolang mijn huidige jas nog goed is begin ik er niet aan om een nieuwe te kopen.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

06-01-2022 om 10:45

Nee.  Een jas slijt niet hard en nog goede kleding wegdoen na 1 seizoen gebruik vind ik echt zonde. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.