Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-01-2022 om 09:07

Ja / Nee - 5 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Zelf taarten bakken in plaats van kopen
58 stemmen
55%
45%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-01-2022 om 09:10

Bij wijze van lockdownactiviteit bak ik bijna wekelijks iets, samen met de kinderen, maar de echt lekkere taart, die komt toch wel van de banketbakker. Dus om zelf te eten haal ik liever daar een taartje. De kinderen vinden hun eigen taart juist het lekkerst.

met verjaardagen doe ik een combi. Voor de kinderen bestel ik vaak zo’n mooie taart en ik maak vaak zelf iets van monchou, appeltaart of brownies 
Voor de rest maak ik vaak bananenbrood of cake met havermout en appel. 

Ik eet bijna nooit taart omdat ik er niet veel om geef. In onze vrienden en familiekring hebben we koffie en taart bij verjaardagen al zeker meer dan 15 jaar geleden afgeschaft omdat men dat meer zag als een verplichting en iedereen met taart bleef zitten. Wij gaan gelijk aan de borrel en hartige hapjes.

watertoren schreef op 05-01-2022 om 09:31:

Ik eet bijna nooit taart omdat ik er niet veel om geef. In onze vrienden en familiekring hebben we koffie en taart bij verjaardagen al zeker meer dan 15 jaar geleden afgeschaft omdat men dat meer zag als een verplichting en iedereen met taart bleef zitten. Wij gaan gelijk aan de borrel en hartige hapjes.

Ja hier bij ons ook. Tenminste ik koop nooit meer gebak als we eens een feestje geven. Komen schoonouders of maar 2-4 mensen dan wel. 

Bij vrienden is het verschillend. Soms wel en soms geen gebak en soms zelfgemaakt en soms gekocht.

Als het zelfgemaakt is neem ik meestal wel maar gekochte slagroomtaart sla ik over, daar geef ik niks om. 

Zelden. Ik hou niet meer van zoet. Heb het me waarschijnlijk 'tegengegeten'.
(is dat een woord?)

Mijn partner komt uit een prijswinnende (banket)bakkersfamilie. Toen we nog in de buurt woonden, hadden we altijd gebak in huis. Als ik 's ochtends haast had, schoof ik een stuk abrikozenvlaai naar binnen als ontbijt. 

Dus tsja. Ik geef er niet om. We eten alleen nog gebak op verjaardagen en dan steun ik liever de lokale middenstand - die dat decadente niveau nog enigszins kan evenaren 

ons kind heeft coeliakie, ik hou van koken, maar glutenvrij bakken word ik zo moedeloos van. Dus wij kopen vaak gebak, gelukkig zit er een patisserie om de hoek.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-01-2022 om 10:02

Tatemae schreef op 05-01-2022 om 09:53:

ons kind heeft coeliakie, ik hou van koken, maar glutenvrij bakken word ik zo moedeloos van. Dus wij kopen vaak gebak, gelukkig zit er een patisserie om de hoek.

Ja, dat snap ik. Is niet eigenlijk al het koken dan om moedeloos van te worden?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-01-2022 om 10:06

ik vind zelf bakken erg leuk, maar ben er niet zo goed in. Dus voor thuis wordt regelmatig wat gebakken en dan is het goed zat,  maar bij verjaardagen koop ik toch nog liever een taartje bij de bakker. 

Ik bak regelmatig hartige taarten.
Een paar keer per jaar bak ik cake of een vruchtenvlaai met kerst soms een dessert taart.
Toen mijn kinderen nog thuis woonden bakten we vaker zoete lekkernijen.
Ik bestel alleen taart bij speciale gelegenheden met tekst en marsepeine decoraties bij een goede banketbakker.

Ja, zelfgebakken appeltaart met royale vulling en roomboter kan niet tegen een gekocht exemplaar op. 

Ja, ik houd van bakken! 
Maar dan alleen chocoladetaarten of brownies
Ik houd niet van slagroomtaarten of klooien met marsepein.
Ik wil nog een keer een hazelnootschuimtaart maken, maar zie een beetje op tegen de hoeveelheid werk.

Ik bak zelf! Ik vind de taarten van de bakker vaak te zoet of er zitten dingen in die ik niet (zo) lekker vind of juist te weinig van wat ik wel lekker vind. Alleen tompouces haal ik (maar dan de HEMA variant, want banketbakkersroom, bah)

Ik vind het ook altijd weer een uitdaging om een nieuw recept te maken. Meestal bak ik dus iets nieuws en een gouwe ouwe, appeltaart of cheese cake.

Bakken! Taart, cake, koekjes, toetjes.
Ene keer cheesecake, andere keer appeltaart, dan weer een uitgebreid dessert, of juist iets simpels als dat beter uitkomt.
Heb genoeg bakboeken om inspiratie op te doen, bak meestal nieuwe dingen, omdat ik dat leuker vind.

KillerQueen schreef op 05-01-2022 om 10:32:

Ja, ik houd van bakken!
Maar dan alleen chocoladetaarten of brownies
Ik houd niet van slagroomtaarten of klooien met marsepein.
Ik wil nog een keer een hazelnootschuimtaart maken, maar zie een beetje op tegen de hoeveelheid werk.

En ik doe inderdaad ook niet aan marsepein. Een taart moet lekker zijn en die marsepeinentaarten zijn naar mijn mening nooit lekker door de laag marsepein.

Ik zou willen dat ik goed kon bakken. Maar denk niet dat ik mijn bezoek een plezier doe met mijn baksels. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.