Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-12-2021 om 09:07

Ja / Nee - 5 december

Indachtig de ja of nee bij Mattie en Marieke: na weinig bedenktijd jouw ja of nee invullen.

Peiling

Pakjesavond vieren
83 stemmen
49%
51%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-12-2021 om 09:15

Gisteravond gevierd, dus ja. Het is hier elk jaar één van de gezelligste avonden met de familie. Vorig jaar vierden we het zonder de grootouders, dit jaar weer. Dat is wel jammer,  dat dat ondanks ieders vaccinaties toch niet kon. De rest deed dit jaar vooraf een zelftest en net als vorig jaar zaten we weer verdeeld in groepen met afstand. Klinkt ongezellig, maar dat was het zeker niet. Heerlijk avondje.

Op dit moment vieren wij met de familie kerst, misschien als de kinderen in de familie wat ouder zijn dat we een aantal jaren ook pakjesavond gaan vieren.
Nu dus niet en daarom heb ik ook nee gestemd.

Nee, maar heb hele goede herinneringen aan sinterklaasavond met gedichten en surprises. Vind het wel jammer dat we het niet meer met de familie doen. Het dobbelspel daarentegen mis ik niet. 

Wij hebben ‘t ook gisteren gevierd
Vind het ieder jaar weer heel gezellig 
Echt zo’n huisfeest met familie ❤️

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-12-2021 om 09:22

Taartjes schreef op 05-12-2021 om 09:18:

Nee, maar heb hele goede herinneringen aan sinterklaasavond met gedichten en surprises. Vind het wel jammer dat we het niet meer met de familie doen. Het dobbelspel daarentegen mis ik niet.

Het enige voordeel van corona en lockdown en avondverveling is dat je alle tijd hebt om surprises en gedichten te maken. Als je dan ook nog een beetje dezelfde humor hebt, en tegen een grapje kan, dan staat dat garant voor een hilarische avond natuurlijk.

ja, wij vieren het vanmiddag met familie.

oh ja dat dobbelspel 😱 Als je pech had speelde de hele familie tegen je samen 😢 Dan inderdaad liever surprises 

Pakjesavond vieren we vanavond, heb er zin in!

Nee. Sinds mijn stuk jongere halfbroer ook boven de 12 of zo is eigenlijk niet meer. Moeder is meer van kerst.
Bij schoonouders nooit echt gevierd, geloof dat zwager met de kinderen daar gisteren was maar die kinderen zijn inmiddels ook rond de 12/13.

Ja wij vieren het
Maar niet perse in de avond 
We zijn nu de pakjes aan het uitpakken, kunnen ze vanmiddag nog wat genieten en spelen met hun spullen

ja! Gisterenmiddag gedaan. 

Ik ben op 6 december jarig, dus ik heb al geen sinterklaas meet gevierd sinds mijn jongere zusje er niet meer in geloofde. Toen zijn we overgegaan op kerst. Ik heb geen kinderen dus nu zie ik ook geen reden om alsnog weer pakjesavond te vieren.

Wij vieren altijd Sinterklaas, het liefst met familie. Helaas kan dat al 2 jaar niet. 

Nadenken over wat je nu weer als surprise gaat maken en dan het gedicht neerpennen. Dat laatste kost vaak ook de nodige zweetdruppels, ik ben niet zo'n  dichter.

Nu nog niet. Volgend jaar wel. 

Pas sinds een paar jaar sinds we ouders zijn. Zonder kinderen deden we niks aan Sinterklaas. 

Nee hoor, ik vind het een leuk feest voor 'gelovige' kinderen, maar niet voor volwassenen.

Of een leuke familie.  Een jaar ergens gevierd waar iedereen alleen maar in zijn eigen cadeautjes geïnteresseerd was en niet om zich heen keek.

Dit jaar maar één pakje gemaakt, voor mijn trimster, met gedicht (via dit forum) en lekkers voor haar en haar honden. Anoniem door haar brievenbus geperst....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.