Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-03-2022 om 06:39

Ja / Nee - 4 maart

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Zeggen dat je gaat plassen
51 stemmen
86%
14%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-03-2022 om 06:41

Volgens de etiquette is dat ongepast. Je zou jezelf meer algemeen behoren te excuseren. Maar ik ben toch geneigd te zeggen dat ik ga plassen of desnoods dat ik even naar het toilet moet. 

'ik ga even naar mijn eigen gezeik luisteren.'

ik zeg het zelfs tegen de hond…..  (iets met te lang werkloos thuiszitten) 

Ja en terwijl ik het zeg bedenk ik me dat het 'niet netjes' is om te zeggen. Wel alleen thuis, niet op m'n werk. Alhoewel, wel tegen kinderen, maar niet tegen collega's.

Noem het beestje gewoon bij de naam, we doen het tenslotte allemaal. Krijg ook altijd de rillingen als ik kinderen hoor zeggen dat ze nummer 2 of Kaka moeten. Nee, je moet gewoon poepen.
Heb zelf een darmziekte, dus heb op ontlasting gebied zoveel meegemaakt dat ik de schaamte voorbij ben en aangezien de ziekte erfelijk is wil ik dat mijn kinderen leren dat poep gewoon benoemd mag worden zodat er geen schaamte is mocht het bij hen ook aan de orde komen.
Mijn kinderen hebben zelden een dorstig gevoel, dus vergeten te drinken. Om ze te leren wanneer ze te weinig of genoeg drinken hebben we ze geleerd naar de kleur van hun plas te kijken en ook dat wordt dus gewoon besproken

'Ik ga even lekker drukken', zegt mijn moeder altijd

Op mijn werk zeg ik dan ''ik ga even naar het toilet''

Zeker als je maar met 1 collega op de kamer zit voelt het toch gek om zomaar weg te lopen. Tenzij die collega heel geconcentreerd bezig is.

Ik ga in 9 vd 10 gevallen gewoon naar het toilet zonder dat te melden, ik kom maar weinig in een situatie waarin ik het idee heb dat ik dat moet melden. 

En als ik me wel moet verexcuseren omdat het raar is om zomaar weg te lopen, zeg ik niet wat ik op het toilet ga doen. Wat moet iemand met de informatie dat je gaat plassen, poepen of je tampon gaat verschonen? Dan is een “Ik ga even naar het toilet” toch meer dan genoeg om te melden?

noas_1993 schreef op 04-03-2022 om 08:07:

Op mijn werk zeg ik dan ''ik ga even naar het toilet''

Zeker als je maar met 1 collega op de kamer zit voelt het toch gek om zomaar weg te lopen. Tenzij die collega heel geconcentreerd bezig is.

Zeggen jouw collega’s dat dan ook tegen jou? En als je om een andere reden even wegloopt zeg je dat dan ook? 

Ik kan me best voorstellen dat je midden in een gesprek meldt dat je iets gaat doen en dan niet zomaar weg loopt. Of dat je zegt dat je voor langere tijd weg bent, of naar huis gaat, dat is ook wel netjes om te melden. Maar als je gewoon aan je eigen werk bent hoef je toch niet iedere keer te melden wat je gaat doen als je maar even weg bent?

Beerlover schreef op 04-03-2022 om 07:58:

'Ik ga even lekker drukken', zegt mijn moeder altijd

Zo moesten wij het van mijn ouders ook ongeveer zeggen. 'Ik moet drukken' of 'ik moet een taart doen'. Want dat was netjes. Man, wat ben ik uitgelachen als kleuter. 

Mijn kinderen poepen dus gewoon.

Met een zindelijk wordende peuter benoemd ik het zeker en vraag ik ook of zij ook niet moet plassen. Het hoort bij het leven en dat zijn geen dingen waar je geheimzinnig over moet doen.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

04-03-2022 om 08:42

Sassenach schreef op 04-03-2022 om 08:13:

Ik ga in 9 vd 10 gevallen gewoon naar het toilet zonder dat te melden, ik kom maar weinig in een situatie waarin ik het idee heb dat ik dat moet melden.

En als ik me wel moet verexcuseren omdat het raar is om zomaar weg te lopen, zeg ik niet wat ik op het toilet ga doen. Wat moet iemand met de informatie dat je gaat plassen, poepen of je tampon gaat verschonen? Dan is een “Ik ga even naar het toilet” toch meer dan genoeg om te melden?

Dit dus. 

Als anderen het wel zeggen, vind ik dat ook altijd een beetje raar. Wat moet ik met die info, ga gewoon naar de wc. 

Peen schreef op 04-03-2022 om 08:42:

[..]

Dit dus.

Als anderen het wel zeggen, vind ik dat ook altijd een beetje raar. Wat moet ik met die info, ga gewoon naar de wc.

Ik kondig het meestal ook niet aan, maar als ik één op één een gesprek zit te voeren en ik kan het niet meer ophouden vind ik het onbeschoft om midden in iemands verhaal zomaar weg te lopen. Dan zeg ik dus wel; sorry, maar ik móet plassen, ben zo terug.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

04-03-2022 om 08:54

MoederBarberin schreef op 04-03-2022 om 08:52:

[..]

Ik kondig het meestal ook niet aan, maar als ik één op één een gesprek zit te voeren en ik kan het niet meer ophouden vind ik het onbeschoft om midden in iemands verhaal zomaar weg te lopen. Dan zeg ik dus wel; sorry, maar ik móet plassen, ben zo terug.

Ja, dan wel uiteraard. Zomaar weglopen uit zo'n situatie is onbeschoft,  maar er zijn ook collega's die het werkelijk altijd aankondigen.  Dat vind ik echt onnodig. 

Peen schreef op 04-03-2022 om 08:54:

[..]

Ja, dan wel uiteraard. Zomaar weglopen uit zo'n situatie is onbeschoft, maar er zijn ook collega's die het werkelijk altijd aankondigen. Dat vind ik echt onnodig.

Zie het al voor me: Een kantoor setting waar iedereen geconcentreerd zit te werken en iemand ineens opstaat en door de ruimte roept: Ben even plassen jongens!


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.