Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-01-2022 om 10:18

Ja / Nee - 4 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Geld geven aan het goede doel
54 stemmen
69%
31%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-01-2022 om 10:22

Ja, best veel. Maandelijks aan Unicef, Aidsfonds, Hartstichting, Cliniclowns en Greenpeace. En als er mensen aan de deur komen, dan doneer ik in de collectebus. Alleen verplichtingen aangaan aan de deur, daar begin ik niet aan. Dat vind ik zo'n brutale manier van donateurs zoeken.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

04-01-2022 om 10:45

Ja. Ik geef elk jaar minimaal 2.5% van mijn spaargeld weg, met name aan voedsel/noodhulp en klimaat. 

Maar nooit aan de deur. Ik bepaal 1-2x per jaar op een rustig moment aan welke organisaties ik doneer.

Nee. Kan 't geld zelf goed genoeg gebruiken. 

We hebben in de keuken een potje met klein geld staan voor als er iemand met een collectebus langskomt. Daar pakken we dan wat uit. Is meestal niet veel. Kinderen uit de buurt die langs komen omdat ze een sponsor loop hebben krijgen altijd een paar euro. Verder krijgen twee goede doelen een klein vast bedrag per maand en dochter is lid van oerrr van Natuurmonumenten. Al met al allemaal hele kleine bedragen. 

En aantal vaste goede doelen die op jaarlijkse basis wat krijgen per vaste overboeking en iedere collectebus  daar gaat wat in; afhankelijk van hoe goed ik het goede doel vind.
Pas nog een goed doel opgezegd. Ik doneerde jaarlijks bedrag XY,00 en dat vind ik een mooi bedrag.  Kreeg ik eerst een brief dat de jaarlijkse bijdrage 2.00 omhoog ging ivm de afhandelingskosten. Prima die 2 euro was overheen te komen.  Binnen 2 weken kwam er een brief dat ze voor een bepaald doel extra fondsen wilden werven, als alle vaste donateurs even bedrag X0,00 geven dan was dat ook weer geregeld.  Toen ik 10 dagen na ontvangst van de brief nog niks gedoneerd had werd ik gebeld waar mijn donatie bleef. Toen heb ik opgezegd,  ik kan best begrijpen dat ze met meer geld meer kunnen doen maar zo blijven zeuren om meer schiet bij mij en beetje verkeerd. 

Ja, van alles. Een groot deel voor natuur en dieren.

Ja, maar niet structureel/maandelijks. Ik kies regelmatig een doel dat me aanspreekt of waar ik affiniteit mee heb. Of soms zie ik op tv of internet iets voorbij komen waar ik graag aan bijdraag.
Als een collega meedoet aan een sportevent dat je voor een goed doel kunt sponsoren geef ik meestal ook iets. 
En aan de deur meestal ook. Als het doel me aanspreekt geef ik wat meer (10 of 20 euro), anders 2 euro of zo. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

04-01-2022 om 11:53

Ja, losse, hogere donaties. Een buitenlandse dierenstichting, dierenambulance, voor mensen die vermiste dieren zoeken met speurhonden waarvan de auto naar de sloop moest, alzheimerfonds en bij Zooplus bestel ik via de banner op Zwerfkat.com zodat zij een percentage krijgen van mijn bestelde bedrag.

Ik geef alleen aan Kika en Pink Ribbon. Koop daar regelmatig artikelen en Kika kan ik sowieso nooit weerstaan. 

Wij geven geen geld, maar wel veel materialen. Mijn ouders verzenden 1x in de zoveel tijd een container vol met schoolartikelen naar Suriname en wij (man en ik) kopen vaak als we leuke aanbiedingen zien kleding en schoolmaterialen voor in de container. Alles wordt verzameld door mijn ouders en zij sturen het dan op naar een weeshuis waar ook een school aan verbonden is. 

Oude kleding doe ik wel in een kledingcontainer waarvan de opbrengst gebruikt wordt voor 't diabetesfonds. 

Sinds student een klein bedrag aan Cordaid en KWF. Nooit opgezegd dus dat loopt nog steeds, maar is ondertussen minder dan 1% van mijn inkomen. Zet niet echt zoden aan de dijk dus. Daarnaast geef ik altijd wel wat aan collectanten, maar die komen maar weinig aan de deur. Ik ga eens nadenken over een ander goed doel.

Nee, sinds ik heb gelezen wat directeuren van goede doelen verdienen geef ik niet meer. Ik heb ook een sticker aan de deur met geen collectes enz. Vroeger doneerde ik een vast bedrag aan het KWF maar ik kreeg vaak een brief of ik nog meer wilde doneren. Toen heb ik het opgezegd. Wel ben ik lid van de postcodeloterij en zij steunen ook goede doelen.

had al nee gestemd, maar ik geef wel aan collectes en doe in de supermarkt vaak mee met de voedselbank actie en een sponsorloop of zo doe ik ook wel. 
Qua inkomen zijn we door de maatregelen aardig gezakt, dus we kunnen momenteel ook niet veel missen. 

En op grotere organisaties ben ik aardig afgeknapt. We hebben ooit met een paar evenementen geld op gehaald voor stichting Alzheimer en warchild. Ipv een bedankje kwam er een brief met acceptgiro. 
Ik hoef geen eeuwige dankbaarheid of presentje of zo, maar een bedankkaartje was wel leuk geweest. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.