Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-02-2022 om 07:08

Ja / Nee - 4 februari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Rare geluiden horen als je 's avonds alleen thuis bent
61 stemmen
26%
74%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-02-2022 om 07:09

Ja, en al helemaal als ik iets spannend heb gekeken, dus dat doe ik maar niet in zo'n geval.

Nee, gelukkig niet, want ik ben altijd alleen thuis .

Ik kijk wel al jaren heel bewust geen enge films of series meer, dat is volgens mij vaak de reden dat mensen wel geluiden horen en bang worden. 
Geen horror, geen spannende thrillers. Ik snap intussen sowieso niet meer waarom mensen dat willen zien, helemaal niet als ze angstig zijn in het donker of alleen thuis.

nee, ik snap de geluiden die ik hoor wel. 

nee, maar ik kan desalniettemin wel bang zijn alleen. Ik voel me pas echt veilig als ik in m’n bed lig Het is gelukkig al een heel stuk minder dan vroeger. Toen rende ik echt de trap op of van de wc naar de badkamer en toen durfde ik ook nooit in de spiegel te kijken. Super bang voor geesten. 

Pre-corona was ik veel alleen thuis, nu nooit meer. Hoor nu voortdurend vreemde geluiden die mijn huisgenoten produceren en de vlag gaat uit op de dag dat alle geluiden weer van mij afkomstig zijn 😄. Nog pre-er dan pre-corona (pre-historie inmiddels) was mijn man vaak in het buitenland en ik vond dat prima. Ik slaap nooit beter dan in mijn uppie, voor niemand verantwoordelijk dus mijn halve oor kan uit en van vreemde geluiden in huis heb ik nog nooit last gehad. Vertrouwde ook wel altijd op mijn hond die voor mij oplette.

nee, want dan zou ik er altijd last van hebben, want woon alleen. 

Nee, geen last van. Het grootste ijskonijn dat ik ken is wel mijn zus. Die woonde in een groot vrijstaand huis waar werd ingebroken en er een vreemde kerel in de slaapkamer stond toen zij en haar man lagen te slapen - en wakker werden! Dan schrik je wel even. Toen haar man een weekje later naar het buitenland moest vroegen we of er iemand bij haar moest komen slapen. Maar nee, was niet nodig, ze was niet bang  .

Nee, al komt alleen thuis zijn niet heel vaak voor. Pre-Corona al niet, maar nu helemaal niet meer.

Ik kan ook rustig een horrorfilm kijken voor ik naar bed ga. En heel eerlijk, dat doe ik het liefs met alle lampen uit, dat kijkt veel prettiger. Ook loop ik het liefst in het donker naar boven.

Helaas is man zo nachtblind als maar kan en heeft hij het liefs een bouwlamp aan in de alle kamers zodra het schemert. De compromis is dat het licht niet aangaat boven als ik al lig te slapen of als hij 's nachts naar de wc moet (Niet dat ik dan niet wakker wordt, maar dan val ik tenminste weer in slaap).

Ja maar ik hoor altijd rare geluiden dus als ik alleen ben ook 
Ik kan me er tegenwoordig gelukkig wel steeds sneller van overtuigen dat het niks is al heb ik periodes dat ik mijn bed uit ga om te kijken waar het vandaan komt en ik pas gerustgesteld ben als het dus niks geks is.

In het begin wel toen mijn man overleden was maar nu gelukkig niet meer. Ik slaap nu wel vaak met de tv aan.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

04-02-2022 om 14:15

Nee

Nee maar ik heb  wel de deuren op slot als ik alleen ben, woon aan de dijk.

Het klonk ‘s avonds laat een keer alsof er iemand op mijn wc zat met diarree. Ben me rot geschrokken.

Bleek dat de verwarming moest worden ontlucht. 

Het wisselt per periode. Soms een hele tijd niet en dan kan ik weer een nacht hebben dat ik er van overtuigd ben dat er iemand rondloopt in huis en zit ik met bonkend hart in bed. Het wordt wel steeds minder met de jaren. Maar blijf wel een angsthaas in het donker.

Ik slaap prima. Ik heb wel mijn aikido-wapens in mijn slaapkamer liggen. Als een inbreker het tot daar aan toe red en ik ben thuis, krijgt die de schrik van zijn leven 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.