Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

31-12-2021 om 08:31

Ja / Nee - 31 december

Op speciaal verzoek van MMcGonagall:
 

Peiling

Oliebollen met rozijnen
80 stemmen
61%
39%

zeker! 

zeker met rozijnen en wel van de bakker, die van de supermarkt sla ik over.

Ja, alleen die verbrande aan de buitenkant peuter ik er af, die zijn zo vies bitter 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

31-12-2021 om 08:33

Hoe rijker gevuld, hoe liever, zolang er maar niet van die spuit(slag)room in mijn bol zit, als een soort oliebolroombroodje. Dat is mij te veel. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

31-12-2021 om 08:34

Tatemae schreef op 31-12-2021 om 08:32:

zeker met rozijnen en wel van de bakker, die van de supermarkt sla ik over.

Dat is wel een belangrijke aanvulling inderdaad!

nee, ik lust geen rozijnen
Gewoon naturelle.

Dit jaar helaas helemaal geen oliebollen, want niet in staat om ze te halen

zonder vind ik ze niks aan. 
appelflappen (beignets) zijn veel lekkerder. En dan het liefst in niet perfecte zelfgebakken vormen. 

Nee, naturel en vers van de kraam vind ik ze het lekkerst. Gisteren op het werk eentje gehad, was lekker 

niet_rechts schreef op 31-12-2021 om 08:33:

Hoe rijker gevuld, hoe liever, zolang er maar niet van die spuit(slag)room in mijn bol zit, als een soort oliebolroombroodje. Dat is mij te veel.

Heb je al eens ham-kaas oliebollen gehad. Ook erg lekker! (Maar dan wel zonder rozijnen)


ik heb trouwens ja gestemd. Heerlijk. Zonder vind ik het net niks. 

lrkker met rozijnen en krenten. Ook erg lekker zijn appel- en  ananasflappen. Straks maar de keuken om lekker te bakken, warm zijn ze het lekkerst.

Oliebollen met rozijnen van de bakker. Helaas heb ik het recept van mijn schoonmoeder niet die waren echt geweldig. Zij deed er ook zuidvruchten en appel door waardoor ze minder zwaar vielen. 
Mijn zoon gaat appelbeignets bakken naar opa's recept en die ga ik morgen proeven  .

Met rozijnenn, straks lekker bakken!Ik sta hier thuis wel alleen  in dus ik hoef niet bang te zijn dat ze die op eten...de rest wil alleen gewone oliebollen.

Oliebollen met rozijnen van de bakker.
En soms Oliebollen met rozijnen en stukjes appel erin.Vind ik lekker het laatste maakt de oliebol iets minder zwaar vind ik.
Zonder rozijnen lust ik het ook wel maar vind ik het toch minder lekker.

niet_rechts schreef op 31-12-2021 om 08:33:

Hoe rijker gevuld, hoe liever, zolang er maar niet van die spuit(slag)room in mijn bol zit, als een soort oliebolroombroodje. Dat is mij te veel.

Een eenmalig uitstapje prima z’n oliebol.
Voor de leuk wel eens z’n oliebol gehad, maar daarna is het voorlopig ook goed zo.

Bedankt Voor mij geen rozijnen!
Ik ga zo bakken, een stuk of 30 zonder rozijnen voor mijn dochters en mij en 10 voor mijn vriend met rozijnen en sukade.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.