Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

30-11-2021 om 07:29

Ja / Nee - 30 november

Sommige van jullie zullen Ja / Nee wel kennen van de ochtendshow bij Q-Music (Mattie en Marieke). Snelle topics met 5 sec bedenktijd en het antwoord is Ja of Nee. Die 5 secondes gaan hier natuurlijk niet op, maar de stellingen zijn wel leuk en wie weet komt er een leuke discussie uit.

Peiling

Radio of muziek aan tijdens het werk
75 stemmen
52%
48%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

30-11-2021 om 07:31

Voor covid kon ik me prima concentreren in de kakofonie van de kantoortuin, maar na bijna twee jaar thuiswerken moet het stil zijn voor mijn brein om te kunnen werken. Best onhandig.

Ik werk niet op kantoor, maar in de productie in een cleanroom. Bij ons is muziek echt een must. Als we overleg hebben gaat hij even uit, maar daarna weer gezellig aan. Het is zo saai zonder muziek. De radio staat bij ons op Radio 2.

Ja! Ik werk als thuishulp en vaak zetten cliënten de radio aan. Werkt toch wat lekkerder Thuis heb ik ook altijd de radio aan.

Ik luister graag spotify of podcasts tijdens het werk.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

30-11-2021 om 08:16

Beide, bij fysiek werk heb ik muziek echt nodig. Maar als ik iets moet doen waar ik bij na moet denken moet het stil zijn. 

Voorheen tijdens mijn poets en thuiszorgwerk had ik het liefst ook muziek aan maar bij mijn werk nu hebben we het niet aan. 
Afgelopen jaar tijdens de lockdown waren er geen bezoekers en toen wel. Was heel gezellig met de top 2000. 

Ik zou wel willen maar werk als huishoudelijke thuishulp. Soms hebben mensen muziek aan maar meestal niet.

Bij huishoudelijk werk altijd iets van muziek of radio aan. Sinds corona en een thuiswerkende man zijn het vaak podcasts. Oortjes in en gaan.  Dat is voor beiden beter, ik stoor hem niet meer de muziek en hij stoort mij niet met dat gebrom achter de deur.

Op het werk (kantoortuin) heb ik alleen radio aan als ik oortjes in doe, maar die zitten niet zo fijn en het is wat asociaal als een collega iets wil vragen/zeggen. Thuis heb ik de radio aan vanaf dat ik uit bed ga totdat ‘s avonds de tv aangaat. Vandaag dagje kerstmuziek met Skyradio. Anders vaak Qmusic. 

twijfel. Heb nee gestemd omdat ik lang niet altijd muziek tijdens het werk op heb. Ik kan me namelijk niet concentreren op gesprekken als er muziek bij is. Maar als ik iets moet doen waarbij ik me niet zo hoef te concentreren heb ik wel graag muziek op. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

30-11-2021 om 09:28

Nee, dat gaat niet met mijn werk. Als ik pauzeer zet ik wel muziek op. 

nee. Ik ben prikkelgevoelig voor geluid. Radio leidt af van mijn werk en ik ben ook veel sneller moe.

Met mijn collega's heb ik de afspraak dat ik de radio accepteer, maar dat hij uit gaat als ik het niet trek.

Jazeker! Zonder muziek geen concentratie 
Ik ben mega snel afgeleid en anders ga ik naar een tikkende klok staren

Ja en Nee, 
Tijdens het lesgeven deed ik soms muziek tijdens het zelfstandig werken. Tijdens instructie en uitleg uiteraard niet.  Tijdens nakijken en voorbereiden had ik altijd muziek aan. 

Nu als leerlingbegeleider en met een hersenaandoening heb ik op school nooit muziek aan. Thuis wel regelmatig, zeker tijdens het opruimen, lezen enz. 
Muziek is ook een manier om mijn hoofd af te leiden. Anders praat ie steeds tegen zichzelf 😜

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-11-2021 om 09:51

Hangt ervan af wat ik aan het doen ben.
Tijdens mijn productiewerk heb ik altijd oortjes in met radio 1 of een podcast. Soms klassieke muziek. Bij nadenkwerk wil ik volledige stilte om me heen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.