Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-01-2022 om 08:31

Ja / Nee - 3 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

De buitenruimte ook in de winter gebruiken
58 stemmen
31%
69%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-01-2022 om 08:34

Wij hebben veel buitenruimte en gebruiken die in de lente en de zomer volop. In theorie zou die ruimte ook in de winter een doel kunnen dienen met wat vuurkorven erbij voor de sfeer en vooral de warmte. Zoals je ziet in de bekende woonbladen. Maar in deze tijd is bij ons de buitenruimte niet meer dan een verzameling voedselplaatsen voor vogels.

Ik heb alleen een terras /balkon maar daar kom ik nu eigenlijk nooit. Alleen als er een bak is omgevallen door de wind of zo. Ga wel bijna dagelijks naar het park waar we aan wonen om te wandelen, dat is meer een soort verlengde achtertuin.

Nee, te vochtig. Je kunt nu schaatsen over de tuintegels door de groene aanslag. Niet aanlokkelijk dus. Tuin op het zuiden dus bij zonnig weer gaat die aanslag vanzelf beetje bij beetje op.

Ja. Want ook in de winter barbecuen we. En peuter speelt/fietst in de tuin als ik geen zin heb om een blokje om te gaan of naar de speeltuin te gaan. 

We hebben een soort bank/bed in de tuin die heerlijk hangt. Ik drink er om te beginnen mijn eerste mok koffie, zodat ik de zon elke dag op zie komen  En vanwege de rust voer ik telefoongesprekken ook vaak buiten - mits het droog en niet al te koud is. 

Verder stoken we soms samen een vuurtje. Vrijdag nog.  

Al wonend in Frankrijk hebben wij veel buitenruimte. Daar zou je goed kunnen zitten met mooi wee. Nu nog volop in verbouwing, maar er komen plekjes om het hele jaar buiten te zitten. Voor nu is mijn favoriete plekje op de trap tegen de voordeur in de zon. Zit op het beton, maar de zon en koffie maken dat goed 

Ik heb nee gestemd omdat we niet  zitten, maar bedenk me nu dat zoon er wel sport nu.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-01-2022 om 09:44

Nee, kleine achtertuin en die is nu koud en nat en doet alleen dienst als doorgang tussen huis en poort. In het voorjaar ga ik er weer zitten.
Alleen de kat brengt er wat meer tijd door.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

03-01-2022 om 10:02

Nee, hoogstens als het lekker zacht weer is en de zon schijnt, dan ga ik wel even buiten zitten met een bakkie koffie. Verder vind ik er in de winter niks aan om in de tuin te zijn. 

Het hele jaar door doe ik wel klusjes in de tuin en loop ik een rondje om te kijken hoe alles erbij staat. Maar buiten zitten doe ik nu niet. Pas eind februari begin maart weer.

Het lijkt me heerlijk om weer eens onder de overkapping te slapen. Warme kleding aan, genoeg dekens, thermosbeker met thee.

niet_rechts schreef op 03-01-2022 om 08:34:

Wij hebben veel buitenruimte en gebruiken die in de lente en de zomer volop. In theorie zou die ruimte ook in de winter een doel kunnen dienen met wat vuurkorven erbij voor de sfeer en vooral de warmte. Zoals je ziet in de bekende woonbladen. Maar in deze tijd is bij ons de buitenruimte niet meer dan een verzameling voedselplaatsen voor vogels.

Is dat niet vervuilender dan vuurwerk en gevaarlijker?

Ja ik zwem de winter door in m'n Intexbad en zit ook wel ns even onder 't afdak in de zon. Verder is er natuurlijk altijd wel wat te doen in de tuin. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-01-2022 om 11:14

Ik heb nee gestemd, want ga nu niet buiten zitten. Maar ik kom wel regelmatig in mijn tuin. En niet alleen om afval in de kliko te gooien.

Nee gestemd. In de winter maak ik liever gebruik van de publieke buitenruimte. Dan kan je tenminste in beweging blijven. Mijn tuin is te klein daarvoor. En veel te koud om daar stil te gaan zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.