Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-02-2022 om 06:58

Ja / Nee - 3 februari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Trots zijn op jezelf
47 stemmen
66%
34%

Van Nee naar Ja gegaan in een jaar tijd. 
Ruim een jaar geleden een burn-out gekregen. Ik voelde me schuldig, verschrikkelijk en baalde zo van wie ik was op dat moment. 
Nu, een jaar later, is dat omgedraaid. Ik was mezelf helemaal kwijt en dacht dat het nooit meer goed zou komen met mij en mijn gezondheid. 
Ik ben er nog niet, maar heb zoveel stappen gemaakt. Ja, daar ben ik trots op. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-02-2022 om 07:03

Ik ben daar niet zo heel goed in en heb vaak de neiging mijn eigen bijdrage in mijn hoofd al kleiner te maken dan die eigenlijk was, door mezelf voor te houden dat het achteraf gezien ook niet zo moeilijk was of dat het veel leek op dingen die ik eerder heb gedaan of dat een ander heeft meegeholpen. Best een stomme eigenschap, want als ik mijn prestatie al niet erken, wie dan wel?

ja. Ik heb best de nijging om dingen die ik doe kleiner te maken, dan ze zijn en toch zijn er dingen waar ik echt heel erg trots op ben.

Zoals hoe ik met long covid om ga. Ik verbaas mijzelf er mee. 

Maar ook mijn schrijfkwaliteiten. Veel kwaliteiten bagataliseer ik, maar dit is iets waarvan ik heel zeker ben van mijn talent. Al zal ik er nooit mijn werk van maken. Maar ik vind het altijd weer tof als het lukt mijn boodschap goed over te brengen of iemand helemaal mee te zuigen in een verhaal

PriceyRook54

PriceyRook54

03-02-2022 om 08:36

Trots niet, zou echt niet weten waarop, maar wel tevreden met mijzelf en mijn leven. 

Nee. Momenteel niet trots en ook niet tevreden eigenlijk. Komt wel weer maar ik moet ervoor aan de bak en dat ligt door Corona even stil jammer genoeg.

Ja. Ik ben er trots op dat ik al 45 kilo ben afgevallen en ben trots dat ik nu al voor de 3e winter regelmatig aan 't winterzwemmen ben. 

Ik ben trots. Ik heb een goeie opleiding, een goeie baan, leuke hobbies, ik ben weer begonnen met de sportschool, heb leuke vrienden, huisdieren, een super mooi huis, ik laat me niet meer leiden door wat zou moeten volgens anderen want dat heb ik kunstig afgeleerd. Er zijn dingen die ik nog zou willen, maar wat ik al wel voor elkaar heb gebokst ben ik echt trots op.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

03-02-2022 om 10:49

Gisteren nog was ik trots op mijzelf. Ik heb ms, waardoor momenteel mijn energielevel op standje -10 staat en toch heb ik het voor elkaar gekregen om de achtergevel te isoleren. Kostte de hele dag, maar dat boeit niet. 

Op sommige dingen wel, op sommige dingen niet. 

Hinoki schreef op 03-02-2022 om 10:59:

Op sommige dingen wel, op sommige dingen niet.

Zelfde inderdaad. 

Hinoki schreef op 03-02-2022 om 10:59:

Op sommige dingen wel, op sommige dingen niet.

Dit inderdaad, maar er zijn een aantal dingen die ik heb gedaan en heb bereikt, waar ik wel echt trots op ben. En een aantal (eigenschappen vooral) waar ik absoluut niet trots op ben

Ik ben trots op wat ik doe maar niet op wie ik ben, denk ik. 

Fidodido schreef op 03-02-2022 om 14:04:

[..]

Dit inderdaad, maar er zijn een aantal dingen die ik heb gedaan en heb bereikt, waar ik wel echt trots op ben. En een aantal (eigenschappen vooral) waar ik absoluut niet trots op ben

Ik ben trots op wat ik doe maar niet op wie ik ben, denk ik.

En dat herken ik dan weer. 

Ik ben dan juist weer best wel trots op wie ik ben. Juist, omdat ik daar ook hard voor gewerkt heb. Niet dat ik een ander mens ben geworden, maar ik was een grijs verlegen muisje, dat keihard heeft gewerkt om uit haar schulp te kruipen en te groeien als mens. Juist om zo nog meer mijzelf te kunnen zijn. Ik ben nu veel meer mijzelf, dan toen ik dat muisje was dat niet durfde te leven. En ook nu werk ik weer hard aan mijzelf, om te voorkomen de long covid mij er onder krijgt. 

En door jullie posts, besef ik nu weer van hoe ver ik ben gekomen en hoe trots ik ben op wie ik ben.

TanSwallow86

TanSwallow86

03-02-2022 om 14:35

Absoluut niet trots op mijzelf

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.