Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-12-2021 om 06:56

Ja / Nee - 3 december

Indachtig de ja of nee bij Mattie en Marieke: na weinig bedenktijd jouw ja of nee invullen.

Peiling

Een lijstje insturen voor de Top 2000
57 stemmen
33%
67%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-12-2021 om 07:00

Vorig jaar, bij gebrek aan activiteiten als gevolg van de lockdown, de top 2000 intensief geluisterd en besloten om "de volgende keer" zelf toch ook maar een lijstje in te sturen. Ik had mijn favorieten bij het luisteren al genoteerd. Zonder pandemie zou ik de charme van dit fenomeen (nog) niet hebben ingezien.

Jaaaa! Zie topic: 
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/top-2000-wie-stemt-er-mee

Vorig jaar ook voor het eerst zelf meegedaan, hij staat wel ieder jaar op. 

Stemmen kan nog vandaag mensen! Tot 16.00 dacht ik.

Al en jaar of 10. Sinds onze oudste echt besef heeft van muziek en een eigen smaak heeft qua genres en echt favorieten heeft zijn we begonnen met stemmen. 
Toen ze 9 jaar oud was vulden we samen een lijstje in.  Sinds ze een telefoon heeft doet ze het zelf een ik ook. Ook jongste stemt, man niet maar dat doe ik voor hem😇😜
Er gaan dus altijd 4 lijsten hier uit huis.
Het leuke is dat we er allemaal andere muziek op zetten die al uit is gekomen voor je geboortejaar.  Ik ben van 1967 en heb er muziek bij van Elvis en Frank Sinatra. Dochter heeft er Abba bij en Doe maar.
Dan straks de lijst uitdraaien, nietje erin en lekker luisteren. Af en toe even op de lijst kijken wat er komt en elkaar waarschuwen als en anders favoriet langskomt.
Iedereen doet ook meteen marker in eigen kleur nummers markeren dan is dat maar duidelijk.
Zo 'n gezellige week heb er nu al zin in. 

Rondstruiner schreef op 03-12-2021 om 07:15:

Jaaaa! Zie topic:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/top-2000-wie-stemt-er-mee

Vorig jaar ook voor het eerst zelf meegedaan, hij staat wel ieder jaar op.

Stemmen kan nog vandaag mensen! Tot 16.00 dacht ik.

Dat topic had ik niet gezien, ik heb media en cultuur geblokkeerd.  Had geen nadelen dacht ik maar toch wel.  Ik merkte pas gisteren dat er gestemd kon worden. 

Nee, veel te veel gedoe vind ik het. Geen zin om over na te denken.

Ja, maar pas sinds een jaar of 3/4. Ik vergat het altijd. Nu weer bijna dus gisteravond nog laat gedaan. In die periode staat hier dan als we thuis zijn bijna de hele dag de tv aan met het café aan. 

Ja elk jaar sturen we alle 3 ons lijstje in. En zoals elk jaar was ik veel te snel want had nog allerlei nummers die er ook in hadden gemoeten

Nee, want ik luister er toch niet naar. 

dit jaar voor het eerst gedaan. Bijna al mijn nummers moest ik handmatig toevoegen omdat ze niet in de lijst stonden. De k niet dat mijn stemmen heel veel nut hebben maar wel leuk om eens over na te denken.

Heerlijk de top 2000. Ik stuur altijd een lijstje in, helaas mogen er 'maar' 35 nummers opstaan. Heb altijd keuzestress, want niet al mijn favorieten kunnen een plek krijgen in mijn lijst en welke moet je dan kiezen.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

03-12-2021 om 09:53

Ja, elk jaar stuur ik een lijstje in. Meestal heb ik een thema, want er zijn zoveel leuke nummers dat het anders geen doen is met maar 35 keuzes. 

We zeggen nu jammer dat het maar 35 nummers mogen zijn maar al mag je er 500, het is nooit genoeg. 
Ik heb mijn eigen lijstje ingevuld en op email van man nog een keer dat waren er 70 en dan had ik nog niet alles wat ik mooi vind/ wat toch echt een plekje verdient. Wat ik soms wel doe is meedoen aan een oproep.  Dit jaar keek ik naar chansons met Rob Kermps en van Nieuwkerk.  Die deden een oproep om Franse chansons terug in de top 2000 te stemmen,  daar heb ik dit jaar aan meegedaan.  Ik heb altijd wel iets Frans in mijn lijstje, dit jaar wat meer. 

Nee, ik vergeet het altijd. En ik kan toch niet kiezen. 

Wil het wel elk jaar, maar komt er nooit van. 

Regendrup. schreef op 03-12-2021 om 10:17:

Nee, ik vergeet het altijd. En ik kan toch niet kiezen.

Wil het wel elk jaar, maar komt er nooit van.

Het kan vandaag nog! Zet hem op, je kunt het!

Het is ook moeilijk kiezen en inderdaad mag je er meer dan nog blijf je denken " oh ja" die had ik ook nog gewild.
Ik heb wel expres niet een van de nummers uit de top 10 van elk jaar gekozen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.