Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-11-2021 om 07:25

Ja / Nee - 28 november

Sommige van jullie zullen Ja / Nee wel kennen van de ochtendshow bij Q-Music (Mattie en Marieke). Snelle topics met 5 sec bedenktijd en het antwoord is Ja of Nee. Die 5 secondes gaan hier natuurlijk niet op, maar de stellingen zijn wel leuk en wie weet komt er een leuke discussie uit.

Peiling

Op zaterdag de weekboodschappen halen
79 stemmen
9%
91%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-11-2021 om 07:29

Er was een tijd dat dit heel normaal was in menig huishouden, maar nu de super doordeweeks tot laat open is en op zondag ook, vermoed ik dat we hier te maken hebben met een uitgestorven traditie.

Ik laat mijn boodschappen bezorgen en kom alleen in de super voor de extraatjes.

Hier ook bezorgen of anders op zondag. De rustigste dag.
Maar toen bij de eerste lockdown er maar een beperkt aantal mensen tegelijk naar binen mochten, maakte de gigantische rij op zaterdag wel duidelijk dat veel mensen die traditie nog volgen. Op zondag kon ik altijd zo doorlopen

Nee omdat zaterdag een drukke dag is in de supermarkt. Wij doen de weekboodschappen altijd samen (ik rij geen auto) en wel op zondagochtend direct na opening. In zo'n klein half uurtje zijn we weer thuis en hebben dan 2 supers gehad.

Nee, zaterdag is wel de allerlaatste dag dat je mij in een supermarkt zal vinden.
Wij gaan altijd op zondagochtend. Heerlijk rustig! 

Hier worden, geheel naar traditie
Op zaterdag de weekboodschappen gedaan 😊
Vind het ook heel gezellig daardoor!
Samen alles zoeken, inladen, nog wat drinken ergens en de zaterdag van de stad meemaken
En weer naar huis en alles uitpakken 

En dan lekker alle nieuwe zakken opentrekken 😁❤️

Regendrup. schreef op 28-11-2021 om 08:06:

Nee, zaterdag is wel de allerlaatste dag dat je mij in een supermarkt zal vinden.
Wij gaan altijd op zondagochtend. Heerlijk rustig!

Nee veel te druk doe het al heel lang op donderdag ochtend. Op maandag of dinsdag haal ik nog verse groenten en fruit. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-11-2021 om 08:13

Nee. Ik ga gemiddeld 2x per week naar de supermarkt, bij voorkeur op een doordeweekse dag in de vroege ochtend of juist na zes uur. Dan is het rustiger en dat vind ik ook zonder corona wel zo prettig.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-11-2021 om 08:14

Beertjelief schreef op 28-11-2021 om 08:06:

Hier worden, geheel naar traditie
Op zaterdag de weekboodschappen gedaan 😊
Vind het ook heel gezellig daardoor!
Samen alles zoeken, inladen, nog wat drinken ergens en de zaterdag van de stad meemaken
En weer naar huis en alles uitpakken

En dan lekker alle nieuwe zakken opentrekken 😁❤️

Op deze manier klinkt het wel als een gezellig uitje!

Ik merk dat als ik boodschappen haal in de winkel, ik me mottig zoek naar bepaalde artikelen. Maar als je wekelijks rondloopt in dezelfde zaak dan vind je je boodschappen er waarschijnlijk nog met je ogen dicht.

Beertjelief schreef op 28-11-2021 om 08:06:

Hier worden, geheel naar traditie
Op zaterdag de weekboodschappen gedaan 😊
Vind het ook heel gezellig daardoor!
Samen alles zoeken, inladen, nog wat drinken ergens en de zaterdag van de stad meemaken
En weer naar huis en alles uitpakken

En dan lekker alle nieuwe zakken opentrekken 😁❤️

Iets drinken en de zaterdag van de stad meemaken? Onze supermarkt ligt niet in de stad en ik heb vaak diepvries gekocht wat zo snel mogelijk naar huis moet.

Klinkt gezellig maar dit doe ik (zonder corona tenminste  ) op andere tijdstippen en niet gecombineerd met de weekboodschappen.

We doen het op zondag!

Sinds kort niet meer. Ik ben voortaan op vrijdag vrij en doe ze dan. Daarvoor wel altijd op zaterdag en met die Corona stond ik op zaterdag echt om 8 uur voor de deur. Samen met altijd dezelfde groep mensen, was nog best gezellig met ze elke week haha! Dan was ik voor de drukte weer weg. Maar nu vind ik het heerlijk dat ik ook zaterdag gewoon lekker in mijn huispak op de bank kan hangen in de ochtend

ik doe geen week boodschappen. Ik haal per 2 a 3 dagen.

Eerst deed ik dat wel maar met de wisselende eters was t lastiger inkopen en gooide ik te veel weg of kwam te kort. Dit is voor mij beter te plannen. Ik koop nu kleiner in. Het ligt eraan wat erin de aanbieding is welke winkel ik op welke dag pak. Maandag bv aldi,dinsdag of woensdag jumbo,die zitten hier allebei vlakbij en donderdag lidl na mn werk. 
 Op zaterdag ga ik smorgens vroeg  even snel  broodjes,stokbrood en sla halen en dan gauw weer weg.
Vorige week liep t even anders en ging ik smiddags pas. Pffff wat een drama,druk,rommelig en echt niet mijn ding.

niet_rechts schreef op 28-11-2021 om 07:29:

Er was een tijd dat dit heel normaal was in menig huishouden, maar nu de super doordeweeks tot laat open is en op zondag ook, vermoed ik dat we hier te maken hebben met een uitgestorven traditie.

Ik laat mijn boodschappen bezorgen en kom alleen in de super voor de extraatjes.

Zelfs mijn ouders vermeden vroeger al de supermarkt op zaterdag. Pas toen de Ah met 50% kortingstickers kwam, ontdekte mijn vader dat hij op zaterdagavond goedkoop lekkere dingen voor zondag kon halen😆 en toen kwam er in de avond een tripje. Maar misschien was dat zelfs de vrijdagavond. 

Nee gestemd.  Ik doe 2x per week de boodschappen.  Op dinsdag ga ik eerst naar de markt voor aardappelen, groente en fruit, kaas en brood. Dan is mijn fiets vol en ga ik thuis lossen.  Afhankelijk van het weer stap ik meteen weer op om naar de supermarkt te rijden.  Als ik dan terug ben heb ik voldoende in huis om het qua brood en fruit en werk vol te houden, avondmaaltijden heb ik dan tot en met donderdag. Vrijdagochtend gas ik dan rond de klok van 11.00 weer naar de supermarkt om genoeg te halen om het tot een met maandag uit te houden. Ik ga dan bewust pas na 11.00 want dan is de to good to go bak goed gevuld en kan ik daar vaak ingrediënten voor soep en het eten van vrijdag scoren voor een leuk prijsje. 
Vorige week moest ik wel even geen en weer op zaterdag vrijdag waren er een paar dingen niet die ik wel nodig had.  Maar man man man wat een drukte, hele gezinnen die er een uitje van maken om boodschappen te doen.  Nou snap ik dat je een kind van 2 niet alleen thuis kunt laten, die zet je in het karretje en daar heeft verder niemand last van. 3 kinderen meenemen tussen de 8 en 14 maakt het wel heel vol als ze in de paden  allemaal bij 1 kar gaan staan. 
Afgelopen vrijdag was er ook het een en ander niet dan ga ik maandag nog even kort heen en weer, kan ik ook gelijk wat volume dingen meenemen (20 rollen wcpapier) daar heb ik dan plek voor op mijn fiets. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.